Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ?

-

Milli ve Dini Unsurlar - Türk ve Dünya Tarihi - abi üç hilalin anlamını ben söle biliyorum zaten savaşları veya baska yere gider ken üç bayrak varmış biri yeşil üç hilal islamiyueti simgeler beyaz bayrak barısı kırmızı üç hilal osmanlıyıda arkadaslar 3 hilalin anlamı ne nerden geliyo bilen var mı ?? bi açıklarsanız süper olur saygılarla ya su anlamamını diye bi ri degiştirirse süper olacak pardon yanlıs yazmısında :P



Geri Dön   Wardom.Org > Milli ve Dini Unsurlar > Türk ve Dünya Tarihi

 
Eski09-09-2008, 13:23   #1
bacak99
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - bacak99
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ?

abi üç hilalin anlamını ben söle biliyorum zaten savaşları veya baska yere gider ken üç bayrak varmış biri yeşil üç hilal islamiyueti simgeler beyaz bayrak barısı kırmızı üç hilal osmanlıyıda arkadaslar 3 hilalin anlamı ne nerden geliyo bilen var mı ?? bi açıklarsanız süper olur

saygılarla

ya su anlamamını diye bi ri degiştirirse süper olacak pardon yanlıs yazmısında :P

Düzenleyen bacak99 : 09-09-2008 16:21.
 
anahtar kelimeler     0
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ?
anahtar kelimeler:

yeşil hilal anlam, üçhilal neyi simgeler, yeşil üç hilal bayrağı al, mhp bayrağı anlamı, 3 hilal sancagin anlami, üc hilak neden yesil bayrak, yeşil hilal anlamı, yeşil 3 hilal bayrak, 3 hilalli yeşil bayrak, uchılal neyı temsıl edıyor.

3 hilal yesil, yeşil üç hilal bayrağı kimler kullanır, 8 köşeli yıldız ve 3hilal, osmanlı bayrağı uc hilal yesil, 3tane hilal anlami nedir, üç hilal ne anlama gelir, 3hilalli bayrak anlami, üç hilal yeşil bayrak, hilalın anlamı.

3 hılal yesıl bayrak ne anlam, yeşil 3 hilal indir, Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ?.


Eski09-09-2008, 13:37   #2
monders
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - monders

İMAN - AHLAK - ADALET anlamını taşır. ve rivayetlere görede İslamın üç kıtada yayılışını temsil eder. Osmanlı bu bayrağı benimseyip , kullanıp bu üç kıtaya da hükmetmiştir. diğer bir rivayete göre de kutsal olan üç ayları temsil eder.

Üç hilal şu an M.H.P nin parti bayrağı konumunda. taşıdığı anlam bakımındanbu parti sonradan üç hilali kullanmaya başlamıştır. Başbuğ ALpasLan Türkeş partinin tüzüğünde olsun fikir anlayışında olsun İslamı benimsemiş olup Osmanlının izinden geleneğinden örfünden ayrılmamıştır. ve üç hilalLi bayrağı temsil olarak partisinde kullanmaya başlamıştır.


Alıntıdır..

 

Eski09-09-2008, 16:34   #3
WhatIveDone
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - WhatIveDone

Ülkücülerin Hedefleri Değil mi O Üç Hilal?

Ben Türk Birliği, İslam Birliği, Nizam-i Alem Diye Biliyorum.
 

Eski09-09-2008, 17:39   #4
yasba
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - yasba

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi WhatIveDone Mesajı Göster
Ülkücülerin Hedefleri Değil mi O Üç Hilal?

Ben Türk Birliği, İslam Birliği, Nizam-i Alem Diye Biliyorum.
Monders'in yazdıkları doğru , Ülkücüler sene 1969 dan sonra bunu simge

edinmişler bayrakları yapmışlar ve senin söylediklerinle özdeşleştirmişlerdir .
 

Eski10-09-2008, 17:22   #5
bacak99
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - bacak99
abi iyi o zaman

abi iyi o zaman ülkücülerin tam olarak millet simgesi olarak biliyo sa iyidir şimdiden sag olun

saygılarla..
 

Eski10-09-2008, 19:49   #6
alpi_09
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - alpi_09

Üç hilal ile ilgili bir çok anlam türetilmiştir...

Hak-hukuk-adalet...

Recep-şaban-ramazan... Gibi...

Ben Osmanlının neden kullandığını bilmiyorum... Ama benim için Osmanlının kullanmış olması yeterli...
 

Eski10-09-2008, 20:00   #7
metatron
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - metatron

hilal bizans tanrıçası artemis'in sembolüdür. oradan gelmektedir
 

Eski10-09-2008, 20:27   #8
blackmode
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - blackmode

Saldırı tekniğide var.
 

Eski10-09-2008, 20:42   #9
Senkron.
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - Senkron.

Bu konuda bir çok rivayet var yukarda yazılanlara ek olarak şunları söyleyebilirim..

Ağız hizasını geçen bıyıkla birlikte kaşlar ve bıyık üç hilal oluşturmaktadır..
 

Eski10-09-2008, 20:54   #10
TrancEnergy
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - TrancEnergy

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi alpi_09 Mesajı Göster

Hak-hukuk-adalet...


Aynen.......
 

Eski10-09-2008, 22:23   #11
s@rd@lye
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - s@rd@lye

Ben Asya Avrupa Afrikadaki
türkleri temsil ediyor...

Burada ki Türkleri tek bayrak
altında toplamak
 

Eski10-09-2008, 22:24   #12
TrancEnergy
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - TrancEnergy

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi s@rd@lye Mesajı Göster
Ben Asya Avrupa Afrikadaki
türkleri temsil ediyor...

Burada ki Türkleri tek bayrak
altında toplamak


Öyle Değil Senin Dediğin oLay

"Güneşin Doğdugu Yerden Battığı Yere Kadar Heryerin Türk oLması"dır

Adı Da "Turan"Dır
 

Eski10-09-2008, 22:25   #13
cenq!z
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - cenq!z

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi yasba Mesajı Göster
Monders'in yazdıkları doğru , Ülkücüler sene 1969 dan sonra bunu simge

edinmişler bayrakları yapmışlar ve senin söylediklerinle özdeşleştirmişlerdir .


arkadaşlara katılıyorum bende böyle biliyorum tam anlamıyla
 

Eski11-09-2008, 01:49   #14
syLabis
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - syLabis

Üç hilalli bayrak Fatih Sultan Mehmet'in ilk sikkelerinde ve yeşil sancaklarda kullanıldı lakin ilk devlet sancağı değildir.Osmanlının bilinen ilk devlet sancağı ak sancak ve daha sonrasında üzerinde tek hilal ve sekiz köşeli yıldız olan hilafet sancağıdır.Bu saydıklarım en bilinenleri tabi Osmanlı tarafından kullanılmış birçok sancak mevcut genelde çoğunda hilal ve yıldızın ağırlıkta olduğu görülüyor.

Hilal'İn anlamıyla ilgili olarak

Osmanlı'nın üç kıtadaki hakimiyeti Asya-Afrika-Avrupa
Ebced hesabıyla Hilal kelimesinin Allah aynı değerde 66 sayısına denk gelmektedir
Kutsal aylar Recep-Şaban-Ramazan
Ve bir çok daha anlamı olduğu söyleniyor çoğu rivayet deniyor bende merak ediyorum kesin olarak anlamı nedir
 

Eski11-09-2008, 16:31   #15
ESTERGON
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - ESTERGON

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi metatron Mesajı Göster
hilal bizans tanrıçası artemis'in sembolüdür. oradan gelmektedir
Camilerin kubbesindeki hilalin kaynağı demek ki bizansmış.
 

Eski11-09-2008, 17:15   #16
Ñïghtwât©H..
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - Ñïghtwât©H..

Gazi Üniversitesi girişinde devasa boyuttaki "Gazi ovası, bozkurt yuvası" ve "Tanrı Türk'ü korusun" duvaryazılarının arasında bulunan sembol
 

Eski11-09-2008, 23:03   #17
metatron
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - metatron

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi ESTERGON Mesajı Göster
Camilerin kubbesindeki hilalin kaynağı demek ki bizansmış.
aynen öyle.. yukarıda da söölediğim gibi.. hilal tanrıça armtemis'in sembolüdür.
paganist bir kökeni vardır.
 

Eski11-09-2008, 23:47   #18
Ñïghtwât©H..
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - Ñïghtwât©H..

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi metatron Mesajı Göster
aynen öyle.. yukarıda da söölediğim gibi.. hilal tanrıça armtemis'in sembolüdür.
paganist bir kökeni vardır.

Bizans Constantine 'e kadar paganistti yanlış hatırlamıyorsam. Hatta Constantine Hıristiyan olduğunu halktan gizlemek zorunda kalmış. Ölüm döşeğindeyken vaftiz edilip Hıristiyan olarak ölmüş. Zaten dinler birbirinden etkilenerek gelişmiştir. Hıristiyanlık, paganlık ve yahudilik karışımı olduğu gibi islamda belli başlı simgelerden etkilenmiş olabilir.
 

Eski11-09-2008, 23:51   #19
ULUBATLI!
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - ULUBATLI!

Sanıldığı üzere üç hilal yegane Osmanlı bayağı değildir

kırmızı zemin üzerine ay ve sekiz köşeli yıldızdan oluşmaktadır.
 

Eski11-09-2008, 23:53   #20
malcolmx06
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - malcolmx06

tanrıca artemısın(tek rab vardır oda allah) sımgesıymıs o kım ya

ne o artık mıtolojıyıdemı ınanıyonuz
 

Eski12-09-2008, 08:09   #21
bacak99
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - bacak99
hak hukuk adelet

abi en mantıklısı bu hak hukuk adelet


sag olun da bu bizans tan gelme falan filan çok saçma çünkü osman bey kurdugunda bzans nere osman lı toprakları nere biraz mantık arkadaşlar


bi birisi söle bi olay dedi aynen bende öle duydun iki kaş arası assagıdaki pala bıyıkta üç hilal dir bu da bi mantık

sag olun...
 

Eski12-09-2008, 18:45   #22
metatron
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - metatron

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi malcolmx06 Mesajı Göster
tanrıca artemısın(tek rab vardır oda allah) sımgesıymıs o kım ya

ne o artık mıtolojıyıdemı ınanıyonuz
inanıp inanmamak değil burada mesele..

eski bizans'ta, insanlar artemis'e sembol olarak hilal'i seçmişler, (ki o zmaan değil islam, hristiyanlık bile dünya üzerinde yok)

seneler sonra,aynı tanrıça'nın sembolü islam'a geçmiştir.

kybele-hübel- artemis-al-lat hep aynı tanrıçalardır. hepsinin sembolü de hilaldir.
 

Eski12-09-2008, 19:27   #23
ESTERGON
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - ESTERGON

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi metatron Mesajı Göster
inanıp inanmamak değil burada mesele..

eski bizans'ta, insanlar artemis'e sembol olarak hilal'i seçmişler, (ki o zmaan değil islam, hristiyanlık bile dünya üzerinde yok)

seneler sonra,aynı tanrıça'nın sembolü islam'a geçmiştir.

kybele-hübel- artemis-al-lat hep aynı tanrıçalardır. hepsinin sembolü de hilaldir.

Peki 3 hilal, 3 artemis mi oluyor şimdi.
 

Eski12-09-2008, 19:34   #24
Fоx
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - Fоx

Ülkücülerin bıyıklarını dudaklarının kenarından aşayığa yapmasının sebebi ise üstteki iki kaş ay şeklindedir alttaki bıyıkta o şekil olduğu zaman,
adam yan durduğu şekilde profil 3 hilal şeklini alır...
 

Eski12-09-2008, 19:36   #25
0010-010
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - 0010-010

Anlamı sudur canım
1.Büyük Türkiye
2.Turan
3.Nizam-ı Alem İlah-i Kelimetullah

Düzenleyen ESTERGON : 12-09-2008 19:38. Sebep: ilay-ı değil ilah-i olacaktı.
 

Eski04-12-2009, 00:46   #26
abscheulich
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - abscheulich

3 hilal Osmanlıyla beraber kullanılmaya baslamamıstır. Osmanlıdan önce Selcuklu'da, Gök-Türk Devletinde, vb. birçok Türk Devletlerinde de teşkilatı mahsusa olarak bilenen (şimdiki anlamı derin devlet olan) örgütün nişanında kullanılmıştır.

[Ben forumu takip eden bir üye olmadığım için yapılan yorumlara cevap veremedigim için kusura bakmayın...
 

Eski04-12-2009, 02:05   #27
unutulmaz09
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - unutulmaz09

üç hilali blmiyorum ama tek hilali biliyorum o da kızım
 

Eski04-12-2009, 20:07   #28
özelsektör
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - özelsektör

3 hilal Hacı Bektaşı velinin mezarında bulunan bir semboldur.Osmanlı zamanında yeniçeri ocağının liderlerinden olan alevi kökenli hacı bektaşı veli kulanmıştır , vede yeni cerilerde ve osmanlı bayrağında sembollerden biri olmuştur tabi bunu kimse zikredemez amaç başka olduğu için , günümüzdede farklı kesimler sahiplenmektedir.

yazdıklerım tamamen doğrudur araştırldığında doğruluğu görülecektir
 

Eski05-12-2009, 01:54   #29
EnKotu
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - EnKotu

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi metatron Mesajı Göster
inanıp inanmamak değil burada mesele..

eski bizans'ta, insanlar artemis'e sembol olarak hilal'i seçmişler, (ki o zmaan değil islam, hristiyanlık bile dünya üzerinde yok)

seneler sonra,aynı tanrıça'nın sembolü islam'a geçmiştir.

kybele-hübel- artemis-al-lat hep aynı tanrıçalardır. hepsinin sembolü de hilaldir.
degil artemis bizans yokken bile o hilal gökte parlıyordu. Bunu ilk bizans sembol olarak kullandı diye gökteki hilal onlarınmı oldu da başkası bunu kullanamasın ? Alakasız bağlantılar kuruyorsun. Camiilerin üzerindeki hilal ile sözünü ettigin sembol hilalin ne alakası var ? Ayrıca Camiilerin üstündeki hilal İslami bir simge degildir. Osmanlıların kullandıgı bir simgedir. Hz.Muhammed S.A.V döneminde hilalin dini sembolük yönü yoktu. Ayrıca Burda sözü edilen Hilal degil 3 Hilaldir. Senin söz ettigin tek hilal.
 

Eski05-12-2009, 18:04   #30
korkusuzturk
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - korkusuzturk
korkusuzturk

avrupa-asya-afrikadaki
hakimiyetimizi temsil eder....
hilal islamı al bayrak Türklüğü temsil eder...
ne sadece islam nede sadece Türklük vardır bu bayrakta....
 

Eski05-12-2009, 23:05   #31
iynx.Forever
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - iynx.Forever

kafası güzel bir türk büyüğümüzün hilali görüş biçimi de olabilir..
 

Eski27-12-2009, 00:53   #32
türkiye20
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - türkiye20

hikayesi uzun.. özelden msj atarsanız size kitap tavsiyesinde bulunabilirim bununla ilgili..
 

Eski27-12-2009, 01:54   #33
Ramiz50
 
Üç Hilal'in anlamını bilen var mı ? - Ramiz50

Hiç düşünmüyorsunuz belki de o 3 tane hilalin duruş biçimi düşmana psikolojik baskı yapıyordur. Mehter marşını duyup kaçan ordular vardı eskiden mesela. 3 hilalde neden olmasın? Yeşil üzerinde olan dini, kırmızı üzerinde olan da milli bir sembol olabilir
 

Cevapla





Şu Anda Konuyu Görüntüleyenler: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Forum saati Türkiye saatine göredir. GMT +2. Şuan saat: 09:42.
(Türkiye için GMT +2 seçilmelidir.)



pvp serverler, ukash, Maç Özetleri, diğer yarım son bölüm, kırmızı shop, dövme, kız oyunları


İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden biri olan Wardom Internet Adresimizde 5651 Sayılı Kanun’un 8. Maddesine ve T.C.K’nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. Wardom hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetler için webmaster \@wardom.org adresi ile iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 (üç) gün içerisinde Wardom yönetimi olarak tarafımızca gereken işlemler yapılacak ve avukatlarımız size dönüş yapacaktır.