Bizleri Güldürenleri tanıyalım

henry_99
Forum Ustası

Yılmaz Aslantürk

Yılmaz Aslantürk (Artvin, 1964 ) Türk karikatürcü ve grafiker.

Mimar Sinan Üniversitesi mezunudur. GırGır, Avni, Fırt, Pişmiş Kelle, LeManyak ve Penguen dergilerinde çalışmıştır. Otisabi karakterinin yaratıcısıdır. "Başımdan geçti bunlar" ve "Münasebetsiz ilişkiler" adlı iki kitabı bulunmaktadır.



2007 yılından beri Uykusuz adlı mizah dergisinde Otisabi adlı karakterin maceralarını çizmektedir.

1980'li yıllarda Gırgır dergisinde karikatürleri yayınlandı. 1989 yılında Gırgır'ın el değiştirmesi sonucu Oğuz Aral'ın çıkardığı Avni ve Dıgıl dergilerinde çalıştı. İlk öyküsü Oğuz Aral'ın çıkardığı Dıgıl dergisinde yayınlandı. 1990 yılında Engin Ergönültaş'ın çıkardığı Pişmiş Kelle dergisinde "Otisabi" adıyla mizah yazıları yazmaya başladı. Deyimlerin, atasözlerinin gerçek anlamlarını (!) mizahi bir dille anlattığı köşesi çok ilgi gördü. Daha sonra öğrenci, bekar evi öykülerini çizdiği "Başımdan Geçti Bunlar" adlı tek sayfalık öykülerinde de Otisabi adını kullandı. Önceleri tamamen kendi başından geçmiş olayları çizerken, öyküler yavaş yavaş ikili ilişkilere yöneldi. Otisabi adlı "anti-kahraman"ın dünyasında kadınları elde etmek ya da kurtulmak, çevresindekileri kendi "çıkarı" için kullanmak amacıyla çevirdiği küçük oyunlar ve entrikalar temel unsurlardır. Epsilon Yayınları'ndan çıkan Otisabi - Başımdan Geçti Bunlar adlı kitabında Pişmiş Kelle dergisinde yayınlanan öykülerinden 50 tanesine yer verdi.



Yeni Yüzyıl gazetesinde grafikerlik yaparken, bilgisayar programları ile illustrasyonlar, haritalar, logolar, grafikler yaptı. Turkcell, Castrol, Coca-Cola gibi firmalara illustrasyonlar çizdi. Milliyet gazetesinin internet sitesine flash animasyonlar hazırladı. Milliyet gazetesinin grafik servis şefi olan Aslantürk, Uykusuz adlı mizah dergisinde Otisabi öykülerini yazıp çiziyor.
 
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Yılmaz Aslantürk ,bir dönem belki hatırlayan arkadaşlarımız vardır "Pişmişkelle,, diye bir dergi yayınlanmıştı orada Otisabiyi çiziyordu alıralmaz ilk önce onu okurdum ..Mükemmel bir çizer teşekkürler elinize sağlık..;)
 
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Behiç PEK ( Karikatürist )



Kendi ağzından ;

< Dünyaya 1957 yılında geldim. geldiğim ev samatya’da idi.. 1976 yılında gırgır ve fırtdergilerinde çizmeye başladım. 1977 yılında marmara üniversitesi güzel sanatlar yüksek okulu’na girdim. 4 yıllık okula 9 yıl gittim, bitiremedim. daha sonra mikrop, tekrar gırgır ve fırt, pişmiş kelle, lemanyak ve leman’da çalıştım. çalıştığım dergilerin hepsi dünyada olduğu için işe gidip gelmek çok kolay oldu. şu anda hâlâ dünyadayım. > :)

Behiç Pek! İsmini duyunca onu hatırlamayacak insan pek çıkmaz gibi. Gırgır Dergisi’nde yazdığı Muhlis Bey kadar Zalak Mahmut tiplemesinden de tanıyacağınız ünlü çizer, şu an Leman Dergisi bünyesinde çalışmalarını, kendi deyimiyle patates burunlar yaptığı ‘çocukluğunu’ devam ettiriyor.
Çizgilerindeki ince esprilerini hayatına da yansıtan Pek, kendisini çizerden çok yazar olarak görüyor. Mizah dergilerinin okul olmaktan çıktığını belirten ünlü karikatürist “Belden aşağı espri yapmak kolay bir yol. Benim için sahiden espri bulmaya çalışmak daha çekici bir şey.” diyor. Pek, genç karikatüristlerle arayı kapatmak için çok daha fazla çalıştığını da belirtiyor.














 
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Hasan KAÇAN ( Karikatürist )



Küçük yaşta ailesiyle Kayseri'den İstanbul'a gelen Kaçan'ın hayatı ortaokul yıllarında Oğuz Aral'la karşılaşmasıyla değişmiş. Mizah anlayışını tam 15 yıl boyunca Gırgır dergisinde sergileyen Kaçan, gelişiminde Aral'ın rolünü her fırsatta vurguluyor. Bir de ailesi var ki, Hasan Kaçan'ın mizahında ki rolü yadsınamaz.Özellikle annesi. Anadolu insanını kıvrak zekasının ürünü ince esprileriyle, erkek berberi olan babasıysa, dükkana traş olma bahanesiyle gelen müşterilere anlattığı Heredot Cevdetvari hikayeleriyle Hasan Kaçan'ın, mizah anlayışında büyük rol oynamış. Gırgır'dan sonra yine dergi ve gazetelerde karikatürler çizen Kaçan, son iki seneden beri, televizyon izlemeyenleri bile ekran başına mıhlıyor. Kahveden içeri girip de 'Selamünaleyküm kahve milletinin insanları!' dediğinde evlerinde ekrana kitlenmiş seyirciler koltuklarına daha bir sıkı yerleşiyor. Ardından kahveci çırağına bağırarak, 'Ne duruyorsun taarruz keçisi, çayları tazelesene!' Bu, öykünün birazdan başlayacağı sinyalini veriyor. Kahvede kendine ayrılan yere oturup herkese, Ferhat ile Şirin'den, Evliya Çelebi'ye kadar birçok hikayeyi gözlerini kırpmadan dinleten nam-ı diğer HEREDOT CEVDET tiplemesiyle bizlere pazartesi sendromunu biraz olsun atlatmamızı sağlayan Ekmek Teknesi dizisinde bizleri tarihin gülen yüzüyle tanıştırıyor.









 
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Ramize ERER ( Karikatürist )



Ramize Erer kimdir?

Oğuz Aral'ın ilk öğrencilerinden olan Ramize Erer, Kırklareli doğumlu. Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü mezunu. Gırgır,Hıbır,Feminist Pazartesi dergilerinin ardından şu anda Radikal Gazetesi’nde Tehlikeli İlişkiler ve Kötü Kız karikatürlerini çizmektedir.

Kitapları

Evlilik (Can Yayınları, 2006)
Kötü Kız (Leman Kitapları,1999)
Tehlikeli İlişkiler (İletişim Yayınevei,2000)
Bir Bıyıksız (Joker Yayınevi,1995)
Eşi Nadide (Parantez Yayınları,1995)











 
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Bahadır BARUTER ( Karikatürist )



Bahadır Baruter, 1963 Ankara doğumlu Türk karikatüristtir. İstanbul Erkek Lisesi'nde okumuş ve İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi'nden ayrılmıştır.

Baruter, profesyonel hayatına 1990 yılında Pişmiş Kelle dergisinde başladı. Pişmiş Kelle dergisinde 3 ay, Limon dergisinde 1 yıl ve Avanak Avni dergisinde 6 ay çalıştıktan sonra Leman'ın kurulmasıyla birlikte bu dergide yaklaşık 12 yıl süresince, Fatih Solmaz ile birlikte hazırladıkları Lombak adlı karikatür sayfasını çizdi.

1996 yılında, Selçuk Erdem ile birlikte L-manyak dergisini çıkardı ve ilk bir yılı Selçuk Erdem ile birlikte olmak üzere yaklaşık 5 yıl süresince bu derginin editörlüğünü yaptı. 1990 yılında, Lombak karakterini yarattı ve alt kültür olan mizah dili ile Limon dergisinin en beğenilen köşelerinden biri haline geldi. 1994 yılına kadar Leman'da çizmeye devam etti ve L-Manyak dergisinin kurucuları arasında yer aldı.

1997 yılında Komik Şeyler Yayıncılık isimli şirketi kurdu. 2001 yılında, Lombak ismini bağımsız dergi haline getirdi hemen ardından Bülent Üstün ile birlikte Lombak'ın eki olarak Kemik dergisini çıkarttı. 2002 yılında Metin Üstündağ, Erdil Yaşaroğlu ve Selçuk Erdem ile birlikte Penguen dergisini kurdu. Bugün mizah dünyasının değerli çizerleri ile birlikte Lombak için çizmektedir.

Yarattığı Lombak dergisi mizah dünyasının en çok satılan aylık dergisi oldu. Lombak web sayfası hayranlarının ilgisi ile çok kısa bir sürede çok bağlanılan bir site oldu. Halen kurucu ortağı olduğu Lombak ve Penguen dergilerinde çizimlerine devam etmektedir. Yazar Mine Söğüt ile evlidir. Çiftin çocukları bulunmamaktadır











 
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Tekin Aral (Karikatürist )



Tekin Aral, (d. 1941, İstanbul - ö. 20 Nisan 1999, İstanbul) Çizer, karikatürist.

Çizgilerdeki yeteneğini, ortaöğrenim yıllarında karikatürle keşfeden Aral, ilk deneyimini 1956 yılında Dolmuş dergisinde yayımlanan karikatürüyle edindi. Ardından Tef, Karikatür, Taş gibi dergilerde çizgileri çıktı. Vatan, Yeni Sabah, Akşam ve Yeni Tanin gazetelerinde çizer olarak çalışan Tekin Aral, kardeşi Oğuz Aral ile birlikte Türkiye'de ilk çizgi film çalışmalarını yapanlar arasında yer aldı. 1968 yılında Günaydın gazetesinde çalışmaya başladı. Bu süreçte yine Oğuz Aral'la birlikte Gırgır dergisinin oluşumunda yer aldıktan sonra, 1976 yılında Fırt adlı bir dergi çıkardı, yarattığı Arap Kadri tiplemesi ilgi gördü. Karikatürcü bir kuşağın yetişmesinde büyük rol oynayan ve gülmece içerikli yazılar yazan sanatçı, böbrek ve akciğer kanseri nedeniyle yaşamını yitirdi.











 
Gila
Moruk Moderator
Site Yetkilisi
öncelikle Ferhan Şensoy

tam bir zeka küpü











bir de üstad adenia vardı
<LI class=floatcontainer id=vmessage3470>
02-29-2008 09:47
carlito08


yine mi banlandın yahu?





03-27-2008 15:46
GİLA

bağımlılık yaptı.





03-28-2008 16:52
ULUBATLI!

Ah Arkadaş ULUBATLI/ tavsiyesi dinlemedin ki;)



03-26-2008 08:54
Exnuc

Sakin ol. Gelme gaza. Sinirlenme. Oyunlarına gelme şunların. Pes etmek yok sabırlı bir şekilde ;)




05-02-2008 21:14
adenia

Adenıa isimli şahısa her türlü espriektüel,mizaci,kinayeli ve muadili yaklaşımlarda bulunmayacaksın Gıla.

eyyüp sultan camii ne gidip 2 rekat namaz kılacaksın Gıla..

tövbe edeceksin. gidip fakir fukarayı da doyuracaksın..

Kişinin rahatsız olması ve kişilik haklarının korunması,gözetilmesi ve tesis edilmesi kuralı nedeni ile yine kişinin rahatsızlığını yetkili makamlara bildirmesi dolayısıyla şu andan itibaren yapacağın her türlü yaklaşım forumla ilişiğinin kesilmesi anlamına gelir...

Saygılarımla.
________________


 
vodoks®™©
Forum Ustası
bu başlık çok iyi bir buluş..
mizah ansiklopedisi olma yolunda.. :)
zaman buldukça katkı sağlamaya çalışacağım.
katkı sağlayanlara teşekkür.
 
vodoks®™©
Forum Ustası
Guillermo Mordillo

Guillermo Mordillo​
From Wikipedia, the free encyclopedia​








Guillermo Mordillo (left) and the Mayor of General San Martín Partido, Ricardo Ivoskus.




Born : Guillermo Mordillo
August 4, 1932 (1932-08-04) (age 77)
Buenos Aires, Argentina
Nationality Argentinian



Guillermo Mordillo (born August 4, 1932, in Villa Pueyrredon, Buenos Aires, Argentina),
known simply as Mordillo, is a creator of cartoons and animations and was one of the most widely published cartoonists of the 1970s.
He is most famous for his humorous, colorful, and wordless depictions of love, sports (in particular soccer and golf), and long-necked animals.

From 1976 to 1981, Mordillo's cartoons were used by Slovenian artist Miki Muster who created Mordillo, a series of 400 short animations (300 min) that were latter presented in Cannes and bought by television studios from 30 countries.

Bibliography

* The Damp and Daffy Doings of a Daring Pirate Ship, 1971, Harlin Quist Inc., New York, USA
* The Collected Cartoons of Mordillo, 1971, Crown Publishers, New York, USA
* Crazy Cowboy, 1972, Harlin Quist Inc., New York, USA
* Crazy Crazy, 1974, Insel Verlag, Frankfurt/M., Germany
* Opus I, 1976, Friedrich W.Heye Verlag, Unterhaching, Germany
* Opus II, 1978, (with foreword by Marcel Marceau). Friedrich W.Heye Verlag, Unterhaching, Germany
* Opus III, 1978, Friedrich W.Heye Verlag, Unterhaching, Germany
* Opus IV, 1978, Friedrich W.Heye Verlag GmbH, Hamburg - München, Germany
* Opus V, 1983, Friedrich W.Heye Verlag GmbH, Hamburg - München, Germany
* Mordillo Football, 1981, (with foreword by Pelé). Century Hutchinson, London, Great Britain
* Mordillo Lovestory, 1985, (with foreword by Jane Birkin). Editions Glénat, Grenoble, France
* Mordillo Golf, 1987, (with foreword by Roberto De Vicenzo). Arnoldo Mondadori Editore, Milano, Italy
* Mordillo Safari, 1990, Wilhelm Heyne Verlag, München, Germany
* Mordillo Amore Amore, 1994, (with foreword by Giovanni Mariotti). Arnoldo Mondadori Editore, Milano, Italy

Awards (ödüller)

* 1969 Silver Medal at the V International Biennale of humorous designs at Tolentino
* 1971 Loisirs Jeunes Award, Paris
* 1971 Critici En Herba Award, Bologna, for the children's book Pirate ship
* 1972 Silver Medal of the first International Festival of Humorous Designs in Sarajevo
* 1973 Phénix de l'Humour, Paris
* 1974 Association of Argentine Designers Award
* 1976 El Gaucho Award, Köln
* 1976 Nakamori Award, Tokyo, for the children's book Crazy Cowboy
* 1977 Best Cartoonist of the year at the Salon International de l'Humour in Montréal
* 1977 Palme d'Or at the 31st International Fair of Bordighera
* 1983 Palme d'Or at the 36th International Fair of Bordighera
* 1985 Andersen Award at Sestri Levante
* 1995 Gold Medal at the 18th International Tolentino Fair of Humour




He is most famous for his humorous, colorful, and wordless depictions of love, sports (in particular soccer and golf), and long-necked animals. :)


















Mordillo official site


http://www.mordillo.com/
 
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Altan Erbulak (1929-1988) Karikatürist Oyuncu - Gazeteci - Şovmen



Altan Erbulak, Türk karikatürüne birçok tipleme kazandırdı
Karikatürist ve tiyatro sanatçısı Altan Erbulak, 1988 yılında 59 yaşındayken hayata veda etti.













 
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Nehar Tüblek (1924-1994) Karikatürist



Nehar Tüblek, Kabataş Erkek Lisesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde okudu. İlk karikatürü Amcabey'de çıktı. Hafta, Yavrutürk, Yeni Mecmua, Karikatür, Şaka, Akbaba, 41 Buçuk dergilerinde çizdi. Son Posta, Dünya, Akşam, Yeni Gazete, Hürriyet gazetelerinde siyasi ve kültürel karikatürlerini yayınladı. Gümüş Hurma, Altın Palmiye başta olmak üzere birçok ödül kazandı.

Nehar Tüblek 1924 yilinda Yugoslavya'nin Manastir kentinde dogdu. 1925 yilinda ailece Istanbul'a göç ettiler. Orta ögrenimini Kabatas Erkek Lisesi'nde tamamladiktan sonra I.Ü. Hukuk Fakültesine devam etti. Karikatüre 1943 yilinda lise siralarinda Gündüz imzasiyla basladi. (Gündüz, Osmanlica Nehar anlamina gelmektedir.) Ilk karikatürü, Cemal Nadir'in (Güler) Amcabey Dergisi'nde yayimlandi. Sonralari Hafta, Yavrutürk, Yeni Mecmua, Akbaba, Karikatür, Saka, Dolmus, Tef, Masaallah, 41 Buçuk, Çarsaf dergileri ile Son Posta, Dünya, Aksam, Yeni Gazete, Hürriyet, Günaydin gazetelerini çizdi. Yurt içinde ve yurtdisinda katildigi yarismalarda bir çok ödül kazandi.Yurt disinda kazandigi ödül ve karikatürler için karikatürleri bölümüne bakabilirsiniz. Yurt içinde ise 1959, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973 Gazetecilik Basari Armagani. 1980, 1981, 1983, 1985, 1986, 1988 Karikatür dalinda Yilin Gazetecisi. 1969 ve 1975 yillarinda Nasreddin Hoca Senligi Diplomasi.Karikatürcüler Dernegi üyesi olan Nehar Tüblek 6 Mart 1995 yilinda Istanbul'da öldü.












 
vodoks®™©
Forum Ustası
Kamil Masaracı






1950 yılında Antakya’da dünya nüfusuna katkı olsun diye doğdu. Bir süre matematik ve fizik okuduktan sonra İ.Ü. Orman Fakültesini bitirdi. Ani sayılabilecek bi kararla karikatüre başladı. Birçok dergi ve gazetede çizdi. Almanya'ya gitti. Die Tageszeitung ve Der Kassenarzt'da çizdi. Dokuzu yurtdışında toplam 33 kişisel sergi açtı.

Çocuklar için Bocuk ve Keyfibol tiplerini yarattı. Bu işler olurken ulusal ve uluslararası ödüller almayı ihmal etmedi. Bunlar arasında Çağdaş Gazeteciler Derneği'nce dokuz kez, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti'nce üç kez 'Yılın Karikatürcüsü'ödülleri, tüm dünya basınında çıkan karikatürler arasında “Birincilik Ödülü” (Jezz Dergisi-Yugoslavya 1989) , 3. Youmiuri Karikatür Yarışması 'The Winner' ödülü (Japonya 1981) bulunuyor.

TRT'nin kültür programlarına “Yürüyen Çizgiyle” karikatürler çizdi. Metin yazarlığı yaptı.

Karikatürcüler Derneği başkanlığına seçildi. (1996) Animasyon çalışmalarında bulundu.

1985'ten bu yana Cumhuriyet'te çiziyor. İki albümü var. Çamurla oynamaya başladı. (Milattan Sonra 1999) Espri'nin yüksek ateşe dayandığını kanıtladı. Seramiklerini (Seramiki) Ankara’da sergiledi. Eczacıbaşı, Vitra Seramik Sanat Atölyesi'nde karikatür tiplerinin seramik heykelleri yapıldı ve İstanbul'da sergilendi. (2003) FECO (Karikatürcü Kuruluşları Federasyonu) IFJ (Uluslararası Gazeteciler Federasyonu) ve AIPS (Uluslararası Spor Yazarları Birliği) üyesidir.
Sergilerin gerçekleştiği ülkeler: Almanya, Azerbaycan, Bulgaristan, Polonya, Fransa, Hollanda, İngiltere, İskoçya, Japonya ve KKTC.


TURHAN SELÇUK: Masaracı ‘grafik mizah’ın koşullarına uyumlu az çizgi, az yazı yolunu seçmiştir. Yani güç ama doğru olanı seçmiştir.Kendine özgü çizgi dünyası içindeki bu yolda her gün birbirinden güzel karikatürler sunan Masaracı'yı candan kutlarım.
SEMİH BALCIOĞLU: Karikatürümüzün en ilginç ve oturmuş çizgilerinden biri de kuşkusuz Kamil'in çizgileridir. Kamil Masaracı'nın günlük çizmesiyle yaşantımız daha da zenginleşti.




KAMİL MASARACI KARİKATÜR SERGİSİ
o9 OCAK 2oo9 CUMA günü Ankara’da TÜRK-İNGİLİZ KÜLTÜR DERNEĞİ SANAT GALERİSİ'NDE AÇILDI.





TÜRKİYE’NİN İLK KARİKATÜRLÜ EVİ AÇILDI


İzmir’in Karaburun ilçesinde Türkiye’nin bir ilki gerçekleşti.Uzun süredir yapımı sürdürülen Karaburun Belediyesi ve Konak Belediyesinin desteği ile oluşturulan Karikatürlü Evin
açılışı yapıldı. İzmirli çizerlerin karma sergisi ile açılan evde karikatürist Kamil Masaracı’nında emeği çok kuşkusuz.
Değişik sanat dallarında sergilerinde açılacağı binada, Karaburunlu çocuklara karikatür kursuda verilecek. İlk dersi Ömer Çam ve Mustafa Yıldız verirken, Kamil Masaracı da Başöğretmendi.Çocuklara dağıtılan Saat Kulesi ve Sivilce dergilerini inceleyen minik çizerlerin sevinçleri gözlerinden okunuyordu. Eray Özbek ve Lütfü Çakın çocukların portrelerini çizerken, Sadık Pala sevimli çizgilerini imzalamak için bayağı bir ter döktü.
Karikatür albümleri ve dergilerden oluşan kütüphanenin yanı sıra, Cemal Nadir ustanın orijinal karikatürü bir köşeyi süslüyor. Turhan Selçuk, Semih Balcıoğlu fotoğrafları özel bir bölümde tarama ucu, fırça ve çini mürekkebinin arasında yer almış.


GÖKSEL DURUTUNA
ntvmsnbc

Güncelleme: 16:40 TSİ 14 Haziran. 2009 Pazar

İSTANBUL - Karikatürcüler Derneği 40. Yıl Etkinlikleri kapsamında düzenlediği "Gazete Karikatürcülüğü" paneli Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde yapıldı.

Karikatürcüler Derneği Başkanı Metin Peker'in yönettiği panele Ercan Akyol, Musa Kart, Turgay Karadağ, Kamil Masaracı ve Tan Oral katıldı.


SİYASAL KARİKATÜR SAYFASAL KARİKATÜR OLDU​

Cumhuriyet gazetesinden Kamil Masaracı'da konuşmasında gazete karikatürcülüğünde klasik olan ön sayfada görünmek olduğunu ama bunun artık çok azaldığını belirterek arka sayfa karikatürü, spor, kültür sayfalarında karikatürün başladığını söyledi.

Masaracı, "Arka sayfa karikatürünün tek temsilcisi var: Tan Oral. Arka sayfa karikatürcülüğünü başlattı ve sürdürüyor. Ben isterdim ki Ercan Akyol’da Milliyet’in birinci sayfasında çizsin. Yakın zamanda ön sayfa siyasal karikatürü yolculuğa çıktı. Önce arka sayfaya gitti. Spor da vardı. Ben kültür sayfalarında çizmeye başladım. Siyasal karikatür sayfasal oldu. Bu bence iyi oldu çünkü siyasal karikatür hep siyasi konuları ele alır genellikle halbuki yaşam siyasetten ibaret değil. Çünkü yaşamın diğer alanlarını siyaset bozuyor.Bence karikatürcü birçok limana uğramalı. Bir deniz yolculuğuna benzetirsek mizahı. Karikatürcü yolculuğunda her koya girip çıkmalı, açık denizlere gitmeli, ıssız adalara yanaşmalı. Bu bakımdan Türk karikatüründeki değişikliği olumlu bulmuşumdur" dedi.


ntvmsnbc

Toplumu farklı ve ironik bir bakış açısıyla ele alan Kamil Masaracı'ya ilişkin meslektaşlarından bazı değerlendirmeler şöyledir:

Ali Ulvi Ersoy: "Masaracı 'Ne'yi 'Nasıl' söyleyeceğini biliyor. İkisini birden becerebilen sanatçı sanıldığı kadar çok değildir."

Ferruh Doğan: "Kamil Masaracı yalın simgesel tiplemeleriyle insanın ve toplumun çelişkilerini kendine özgü bir 'çizgi mizah'la sergiliyor. 'Tip'lere dikkatle bakın hepsini tanıyacaksınız."

Semih Balcıoğlu: "Karikatürümüzün en ilginç ve oturmuş çizgilerinden biri de kuşkusuz Kamil'in çizgileridir. Kamil Masaracı'nın günlük çizmesiyle yaşantımız daha da zenginleşti."

Turhan Selçuk: "Masaracı 'grafik mizah' ın koşullarına uyumlu az çizgi, az yazı yolunu seçmiştir. Yani güç ama doğru olanı seçmiştir. Kendine özgü çizgi dünyası içindeki bu yolda her gün birbirinden güzel karikatürler sunan Masaracı'yı candan kutlarım."

Tan Oral: "Yaşamın karmaşası içinde gözden kaçan günlük sorunlar Masaracı'nın duru çizgileriyle her gün göze çarpar duruma geliyor."






kaynak4



Çizer Kamil Masaracı 12 Şubat Perşembe Schneidertempel Sanat Merkezi’nde “Aşk Vaziyetleri” isimli karikatür sergisini açtı





 
- Yönetici düzenlemesi: :
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Teşekkürler vodoks® elinize sağlık , sadece gülmekle kalmayıp güldürenleri yerine göre düşündürenleri tanımak ve onlar hakkında bilgi sahibi olmak gerekli...:) saygılar.
 
vodoks®™©
Forum Ustası
Ergün Gündüz





1960 Kayseri doğumlu çizgi romancı, grafik sanatçısı ve dergici.

Akademide öğrenciyken Gırgır'da başladığı kariyerine, yönetiminde bizzat yer aldığı Rr, Joker, Akrebin Gölgesi ve son olarak da Resimli roman dergilerinde devam etti.

Gırgır dergisi için çok sayıda karikatür ve kapak yapmış da olsa, çizgi romancı kimliğini ön plana çıkartan bir sanatçıdır. Fransa'nın Ameins kentinde sergilenmekte olan ilüstrasyon çalışmaları mevcut.

Sprite gazoz kutuları ve Petrol Ofisi'nin POMAN'i gibi, çeşitli reklam kampanyalarında görev almıştır.

Resimli Roman'ın 3. sayıda kapanmasının ardından, Rodeo Strip'te iki çizgi romanı (ve retrospektif özelliği taşıyan uzun bir röportajı) yayınlanmıştır.

Bilgi Üniversitesi'nde görsel iletişim dersleri vermektedir.


kaynak1



Ergün Gündüz, neredeyse bir yıl önce kendisiyle yapılan röportajda Serüven’e yönelik eleştirilerde bulundu (Strip, Ağustos 2005). Benzer sözleri başta Bilgi Üniversitesi’nde düzenlenen etkinliklerde tekrarlayan Ergün Gündüz’ün eleştirilerini aynen aktarıyoruz:

“Çizgi roman yayını olmadan, gelişimi sağlayacak ortam doğmaz... Şimdi, çizgi roman araştırması yayını çıkıyor bir yayınevinden, Flash Gordon'un elli yıllık geçmişini sadece yazı olarak, resimsiz basıyor. Çizgi romanla ilgili bilgiler veriyor... Tamam, bunların çıkması iyi güzel de, İNTERNETTEN DE ARASAN BULURSUN. Birçok resimli roman dergisi çıkmalı bu ülkede ki, ondan sonra sen işin analizini yapan kitapları bas. YAZIK DİYORUM YANİ, BU KADAR KÂĞIT HARCANIYORSA BARİ BİR ÇİZGİ ROMAN DERGİSİ İÇİN OLSUN BU. BENİM ELEŞTİRİM OLMUŞTU ONLARA, TERS ALGILIYORLAR VE BOZULUYORLAR BELKİ AMA DURUM BU. Daha topu topu dört tane Akrebin Gölgesi var, BEN denemişim... Bir tane Rr yapmışız, yine BENİM olduğum... Resimli Roman'da da, Joker'de de BEN varım. İÇİNDE YAYINCI VEYA BAŞKA SIFATLA BULUNDUĞUM 7 DERGİ VAR... Onların dışında son zamanlarda Arka Bahçe'nin yayını oldu, şimdi de Strip var Allahtan! Bunlar dışında bir şey de yok, BİZİMKİLERDEN BAŞKA DERGİ DE ÇIKMAMIŞ Kİ... Çeviriler hariç tabii... YEDİSİNDE YA SAHİP OLMUŞUM YA ÇALIŞMIŞIM, BUNLARIN ANALİZİ YAPILMALI ORADA AMA BİR TANE BİLGİ ALINMIYOR BENDEN. AMA FLASH GORDON FALAN VAR... Bu, şuna geliyor: Yazan kişi neyden hoşlanıyorsa veya elinde ne bilgi varsa, onu koyuyor. Yapılmasın demiyorum ama, öncelikle daha çok çizgi roman dergisi olmalı. İtalya'da böyle yayınlar çıkıyor, çünkü onların hep bir sürü dergisi olmuş. Bizde ise zor olan, asıl yapılması gereken atlanıyor. Bana “sınıf atlama” çabası gibi geliyor bu: HANİ OLUR YA, İYİ PARA KAZANDIN, İSTANBUL'A GELDİN BİRDEN, EN İYİ YERE YERLEŞİYORSUN, HEMEN TENİS ÖĞRENMEYE GİDİYORSUN. ÇÜNKÜ TENİS OYNANIYOR BURADA... ÖNCE DİĞER ŞEYLERİ YAP Kİ, TENİSİ DE DÜZGÜN ALGILA, DAHA DOĞRU OLACAKTIR O... Yani, öncelikle çok sayıda yayın olması gerek ki, çizgi romancı kendini göstersin”. (...)


kaynak2



Ergün Gündüz
(b. 1960, Turkey)

comic art by Ergun Gündüz

Ergün Gündüz is a comic artist from Turkey. He studied art in Istanbul and was a pupil of Oğuz Aral, and published his work in several magazines, such as Girgir, Firt, Limon, Hibir and Hbr Maymun. His comics have become very popular, and he even made an animated movie in Bahrein. Together with a few colleagues, he started a Turkish version of the
American MAD Magazine.

kaynak3








"Looks like this is going to be a risky operation..."




Yukarıdaki karikatür Ergün Gündüz’ün amatörlük dönemine ait. 25 mayıs 1976 tarihli Fırt Dergisi’nin 11.sayısında Dışarıdan Gazel Okuyanlar köşesinde yayınlanmış.

kaynak4





17.03.2001 Cumartesi

THY'nin aylık dergisi Skylife'ın Mart sayısında çizgi romanlar ön plana çıktı. Çizgi Romanın Türkiye Serüveni başlıklı ve Ergün Gündüz imzalı yazı, çizgi romanın ülkemizdeki tarihçesine genel bir bakış içeriyor.

Yine Ergün Gündüz'ün deseniyle Skylife'ın kapağına taşınan konu, THY ile uçan yerli ve yabancı okurlara İngilizce ve Türkçe olarak sunulmuş.

kaynak5




kaynak6




Nazan Öncel’den yeni klip

Ünlü sanatçı Nazan Öncel, son albümü ‘7′n Bitirdin’in ikinci klibini Omuzumda Ağla’ adlı şarkısına çekti. Gözyaşıyla biten bir aşk hikayesinin anlatıldığı klipte Öncel’e, 14 yaşındaki yeğeni Şiir Hekim de eşlik etti.

Nazan Öncel, dijital satış platformu ‘Müzik İndir’de ilk sırada yer alan ‘7′n Bitirdin’ adlı albümünün ikinci klibini ‘Omuzumda Ağla’ parçasına çekti. İstanbul Modern Sanatlar Galerisi’nde çekilen klibin yönetmenliğini Deniz Akel üstlendi. Öncel’e klipte, şarkıyı birlikte seslendirdiği 14 yaşındaki yeğeni Şiir Hekim de eşlik etti. Gözyaşıyla biten aşkların hikayesinin anlatıldığı klipte Öncel; Gülşah Saraçoğlu tarafından tasarlanan bir dönem kostümü giydi. Klibe karikatürist Ergün Gündüz de çizimleriyle renk kattı. (SABAH)

Şubat 21, 2007.




Harem’in sultanları zayıfladı porselen tabaklara resmedildi




10 Aralık 2005
Harem’in sultanları zayıfladı porselen tabaklara resmedildi

Sibel ARNA

Ebru Çerezci ve Güvenç Kılıç’ın Türk kültürünü tasarlamak amacıyla kurduğu Hiref markası, üçüncü koleksiyonunu piyasaya çıkardı. Harem adlı koleksiyon Harem kadınlarını konu ediyor.

Altı kadınla başladılar. Hürrem Sultan, Kösem Sultan, Safiye Sultan, Nurbanu Sultan, Hüma Sultan ve Gülnuş Sultan. Ergün Gündüz haklarında çok az şey bildiğimiz bu kadınları çizgileriyle yeniden yorumladı. Onları günümüzün sıska kadınlarına benzetti. Suluboya akrilik karışımı bir teknik kullanarak hepsinin tablolarını yaptı. Kimini sedire uzanırken, kimini hamamda yıkanırken resmetti. Tablolar Porland Porselen tarafından servis tabaklarına, çay-kahve fincanlarına, tepsi, vazo ve kupalara aktarıldı. Harem Koleksiyonu da diğer Hiref koleksiyonları gibi tüm Beymen mağazalarında ve Teşvikiye’deki Hiref Showroom’unda satılacak. Yunanistan, ABD (New York) ve Ürdün’e ihraç edilecek.

Ebru Çerezci ve Güvenç Kılıç’ın çizer Ergün Gündüz’le dostlukları yeni değil. Onlar yıllardır birbirini tanır, sık sık bir araya gelir, işten, güçten, sanattan, hayattan konuşurlarmış. Bir gün neden birlikte iş yapmıyoruz, demişler.

Gerisini Güvenç Kılıç anlatıyor: ‘Kız kardeşim Ebru da ben de Ergün’ün çizgisine hayrandık. Özellikle ben onun çizdiği kadın figürlerini çok beğenirdim. Yanlış hatırlamıyorsam konu buradan açıldı. Sonra döndü dolaştı Osmanlı’ya geldi. Çok kişi bilmez ama Ergün, Osmanlı kültürüne çok meraklıdır. Kadın + Osmanlı = Harem. Her şey böyle başladı.’

Ergün Gündüz, haremin zengin, gizemli ve çekiciliği yüksek bir konu olduğunu düşünüyor: ‘Harem deyince aklıma sonsuz şey geldi. Hayal gücüm şaha kalktı diyebilirim. Proje üzerinde altı aya yakın bir süre çalıştım. Fırçayı boyaya ilk kez Haziran’da daldırdım.’

Gündüz tabloları yapmaya başlamadan önce Osmanlı Sarayı Haremi’ni uzun uzun araştırmış. Oryantalist ressamların yaptığı tabloları incelemiş, kitaplar okumuş. Öğrendiği hiçbir bilginin doğruluğuna yüzde yüz inanmamış. Mevcut harem tablolarının hepsinin hayal ürünü olduğunu düşünüyor: ’O ressamlar hareme ellerini kollarını sallaya sallaya girebilirler mi? İmkansız. Bazıları Hürrem’in portresinin yer aldığı tablonun gerçek olduğunu iddia eder. Hürrem, ressamın önünde poz vermiş olabilir mi?’

ONLAR HAREM’İN TOP MODELLERİ

Osmanlı Sarayı’nın altı sultanını yeniden yorumlayan Ergün Gündüz kendi yorumunun da gerçekten çok uzak olduğunun farkında. ‘O zamanlar zayıflık makbul değildi. Ama ben zayıf kadınlar çizdim. Onlara Harem’in top modelleri diyebiliriz.’

Ergün Gündüz’ün Osmanlı sarayındaki kadınlar hakkındaki yorumu şöyle:

‘Ben çizdiğim şeyi yaşarım. Harem’i de yaşadım ve çok üzüldüm. Harem kadınlarının hayatlarının çok ama çok zor olduğunu derinden hissettim. Ortam bilgisayar oyunu gibi. Kraliçe Arı olmak için verilen büyük bir savaş var. Yol uzun ve engelli. Engele takılıp düştüğünde, oyun baştan başlıyor. Cariye olarak geliyorsun. Güzel ve şanslıysan Gözde olabiliyorsun. Değilsen padişahın etrafında dönen Peyk’lerden biri oluyorsun. Gözdeler oyunu kurallarına göre oynarsa İkbal’liğe yani adaylığa terfi ediyor. Erkek çocuk doğururlarsa Kadın Efendi oluyorlar. Erkek doğurunca da oh demiyorlar. Çünkü biri her an o erkek çocuğu öldürebiliyor. Harem’in kapısında aynen şöyle yazıyor: ‘Ey bütün kapıları açan Allahım, bize de hayırlı kapılar aç.’’


kaynak7






Nazan Öncel'in yazdığı ve listelere hızlı bir giriş yapan "Aşkım Baksana Bana" şarkısının klibi, karikatürist Ergün Gündüz'ün çizimleriyle hayat buldu.

Ergün Gündüz, 56 kişilik bir ekiple çekilen videonun çizimleri için 112 bin 789 planı tek tek çizdi. Amerika ve Japonya'da uygulanan en son tekniklerle hazırlanan klip sürecinde, Ergün Gündüz tahmin edilemeyeceği kadar kağıt, binbir kalem, mürekkep, sulu boya, akrilik boya, pastel kullandı. Ergün Gündüz bu klip için Cabbar adını verdiği özel bir karakter yarattı. Gündüz, 754 milyon paket tuzlu kurabiye, 95 bin yumurta, 22 bin pizza, sayısını hatırlayamadığı kadar kahve ve çay tüketirken, 50 sinir hapı yutarak, aşktan ve yatağından mahrum kaldı, evinin yolunu unuttu, sevgilisiyle tartışma yaşadı.


56 kişilik bir ekiple çekilen videonun çizimleri için 112.789 planı tek tek çizen Ergün Gündüz bu klip için Cabbar adını verdiği özel bir karakter yaratmış ve bu çalışma için iki senesini gözden çıkarmıştır.


Kaynak: Hürriyet 5 Kasım 2006


kaynak8




 
- Yönetici düzenlemesi: :
Peker
Forum ustası
Mardinde görev yaptığım yıllarda...

Yani 1999-2002 arası Lemanyak dergisine aboneydim..

Vakit geçmiyordu,yüzümüz fazla gülmüyordu,sosyal hayat yoktu vsvsvvs

Aşık Memo vardı o derginin karakterlerinden...:)

Çok gülerdik ona...

Metatronla favorimiz alabarrak destanı adlı şiiri...:)

Bi inceleyin sizde...


Buradan
 
necdet35
Co-Admin
Site Yetkilisi
Mardinde görev yaptığım yıllarda...

Yani 1999-2002 arası Lemanyak dergisine aboneydim..

Vakit geçmiyordu,yüzümüz fazla gülmüyordu,sosyal hayat yoktu vsvsvvs

Aşık Memo vardı o derginin karakterlerinden...:)

Çok gülerdik ona...

Metatronla favorimiz alabarrak destanı adlı şiiri...:)

Bi inceleyin sizde...


Buradan
Teşekkürler Komutanım Memoyle ilgili bir çalışma yapalım...;)

 
Üst