Gitara yeni başlayanlara tavsiyeler

Gitara yeni başlamayı düşünen arkadaşlara yararlı tavsiyeler :

Gitar öncelikle önemli geçmişe sahip olan ve hemen her tarz müzikte ve kültürde kendine yer edinmeyi başarmış önemli bir enstrümandır.

Dışardan bakıldığında , nevar canım bunu dedem bile çalar dense bile, :) aslında son derece ciddi bir çalıştırma gerektiren ve öncelikle , belli seviyeleri olan bir alettir.

3.5 oktav ve 6 tel aralığına sahip , ve üzerinde sayısız farklı akor sistemi bulunan ve kendi içindede birçok dala sahip olan bir enstrümandır gitar.

* Akuistik gitar
* Klasik Gitar
* Latin Gitar
* İspanyol Gitar
* Jazz Gitar
* Pop Gitar
* Folk Gitar
* Rock Gitar
* Lead Gitar
* Ritm Gitar
* Solo Gitar
* Perdesiz Gitar
* Bass Gitar
* Lud
İyi bir gitarist , virtüözite derecesine ulaşmak için hemen hemen yukardaki temel gitar tekniklerini çok iyi bilmelidir.

Fakat yolun başındaki arkadaşlara tavsiyem , Klasik Müzik konusunda kendilerini öncelikle kulak olarak geliştirmeleri. Misal veriyorum , Paganininin kaprislerini dinlediği zaman şarkıyla ayni anda mırıldanmalı yada J.S.BACH 'ın fugatolarını , süitlerini melodik olarak yutmalı ve şarkıyı gitar üzerinde icra etmeden , ağzı ile mırıldanabilmelidir.

Ufak bir öneride bulunmam gerekirse ,

Orjinal bir Antonio Sanchess yada Elhambra marka bir gitar edinin ki , bir gitarist hangi gitarla mesleğe başlarsa ilerde o enstrumanla çalışması daha kolay olur.

Admira , FENDER CG serisinide tavsiye ederim. .

Alacağınız gitarda arayacağınız özellikler arasında en başta Sustain özelliğidir. Yani siz bir nota vuruşu yapıp elinizi telden çektiğinizde o ses nekadar uzuyor . İyi bir gitarın çok iyi bir sustain tınısı olur. 3,5 - 5 Saniyelik sustaini olan bir gitar sizin için harika olur. Böylece o enstrümandan zevk alarak çalışırsınız.

Gitarınızın ses hakimiyeti kaç desibel ? Yani sesinin yüksekliği sizi tatmin ediyormu ?

Eğer alacak olduğunuz klasik gitar bir MAHON gitarsa, Kore yapımı olmasına dikkat edin. Mahon ağacı en kaliteli olarak öncelikle Korede üretilir. YAMAHA , FENDER CG serisi Mahon ağacından üretilir ve genel olarak Koreden ithaldir.

Eğer gülağacı istiyorsanız ozaman size , İtalya , İspanya , Meksika , ve Türkiye yapımı olan Klasik gitarları önerebilirim.

Eğer paraya kıyabilirim diyorsanız, İstanbul Beyoğlu Tünelde, Murat Sezin gitar atölyesi varki , burada üretilen gitarlar dünya kalite sıralamasında en üst sıralardadır herzaman. Ordan sonderece kaliteli ve iyi üretilmiş bir Klasik Gitar edinip müzik hayatınız boyunca kullanabilirsiniz.

Yok paraya kıyamazsanız , yinede iyi alternatifler var :

Admira, Sanchez, Antonio Sanchess,Manuel Rodrigo,İbanezz,Elhambra,Havzer vs..

Marka çok iyi gitarlarda edinebilirsiniz. Türkiye piyasasında 300 - 750 Euro arası değişen gitarlardır bunlar. Yalnız yukardaki markaları alırken lütfen nerde yapıldığına dikkat edin ve garanti belgesini artı sertifikasınıda alın. Bu gitarlar genelde İtalya ve İspanyada üretilirler. Gitarın ortasındaki kesik bölmenin içine baktığınızda nerde yapıldığı yazar tabi gitar orjinal ve kaliteliyse.

Klasik gitarınız için kullanacağınız tellerde bir okadar önemlidir. Mesela, D'Adarrio
telden şaşmayın derim. Ve BARSAK tel kullanın. Barsak tel dediğim Sol - Si - Mi - minör tellerin siyah renkli olanıdır.

Yani misina değilde barsaktan yapılmış siyah renkli tellerdir. Ben bu tellerden kullanıyorum ve şahane bir tını yakalayabiliyorum. Tavsiye ederim yani.

GelGelelim size ilk başlarken öğrenmeniz gereken bir takım eserlerin ismini vereyim, bu eserleri gitar çalmak isteyen herkes bence adı soyadı gibi ezbere bilmeli . Malum bir işi yapınca dört dörtlük yapmalı :
-----------------------------------------------------------------------------------------------

- Isac Albeeniiz : Asturias ( Leyenda )
- Rodrigo : Aranjuez Laminör Süiti
- J.S.BACH : Boure De Bach Prelude dizisi - BMW Suitleri - Chaconne süiti
- Fransisco Tarregga : Caprichio Cab Arabe - Recuerdos de La Elhambra -
- Carlo Domeniconni : Koyun Baba süiti
- Fernando sor : Süitlerin ve Etüdlerinin hepsi
- Los Cabaleros : Tüm eserleri
- Aguistin Barrios Mangore : La Cathedral ve tüm eserleri
- Narvarez : Tüm etüdleri
- Anonim eserler : Natalie , GreenSleeves, Romance de Amour , Maleguena
- L.V. Beethoven : Fur Elise

---------------------------------------------------------------------------------------------

yukardaki repertuarı tek başınıza her akşam 2 saat çalışarak 3 ayda öğrenmeniz mümkün..


http://www.guitar-pro.com adresinden GUITAR-PRO isimli şahane programı indirin ve

http://www.mysongbook.com dan yukarda isimi geçen parçaların TAB larını bulun.

İlk etapta TABLAR ile çalışmayı öğrenin. Tablarde ustalaşınca Notaya geçmek çok kolay gelecektir..

Herkese iyi çalışmalar. bir sorunuz olursa bana hiç çekinmeden ulaşabilirsiniz.

afacik@hotmail.com messenger adresimdir.

www.grupfeza.com ise web adresim.


saygılar
 

harakikiri

Cool Üye
çok iyi olmuş bu paylaşım teşekkürler. ilgileniyorum.. gerçi uzun zamandır gitar çalıyorum ama teori başkadır.. devamını bekliyoruz...
 
Gitar

Bu konuya bende eğilmeyi düşünüyorum. Yakında çok güzel bilgiler ekliyecem bu bölüme.

Aslında her enstrümanı çalmak için teorik bilgi sahibi olmak lazım ama bence daha önemlisi enstrümanı insan kendini tatmin etmek için kullanırsa ve herzaman daha iyi olmak için çalarsa, müzik ozaman müziğe dönüşüyor.

Kendi still ve tekniğini oluşturabilmek içinde yukarda bahsettiğim gibi ,
hemen hemen tüm müzik kültürlerini ve stillerini çok iyi icra etmek gerekir.

Müzik gerçekten ozaman başlıyor bana göre.


Saygılar
---------
 

Ctrl+Alt+Del

Cool Çırak
Ya, bi şey katmak istiyorum;
Şu "Kendi still ve tekniğini oluşturabilmek içinde yukarda bahsettiğim gibi ,
hemen hemen tüm müzik kültürlerini ve stillerini çok iyi icra etmek gerekir. " lafı ne demek ya, insanlar sadece flamenco öğrenebilmek için senelerini veriyolar, o da yetenekleri varsa tabi, yada sen bi Jimi Hendrix parçasını onun gibi çalabiliyomusun, ben çalıyorum ama tabiki onun gibi değil, bugün Malmsteen bile konserinde bi başkasının parçasını çalarken (Steve Ray Voughan) heycanlandığını ifade ediyo sen kalmış burda bööle ahkam kesiyosun.
Kim demiş, kendi stilini oluşturmak için tüm müzik kültürlerini çok iyi icra etmek zorunda değilsin, ayrıca şu paganini nin bilmemnesi çalarken mırıldanmalı ne demek ya, bumu müzik bilgisi, şarkıyı gitar üzerinde icra etmeden önce ağzıyla mırıldanabilmelidir; ne demek. Paco de Lucia flamenkodan başka bi müzik yapmışmı bi araştır istersen, 15 yaşında dünya turnesine çıkmaya başlayan bi adamdan bahsediyoruz;acaba oda ağzıyla mırıldanarak mı öğrendi onca tekniği, sonuçta söylenmesi gereken bööle ucuz laflar değildir, evet belki doğruluk payı vardır ama hiç bilmeyen insanları yanlış yönlendirir, söylenmesi gereken şudur;
Öncelikle öğrenmek istiyosanız, neyi ve nasıl öğrenmek istediğinize karar verin, örneğin ben kendim öğrenmek istiyorum diyosanız bunun doğru yollarını bulun, birilerinden ders almak istiyosanız doğru kişiyi bulun, unutmayınki her gitar çalan gitar çalmayı öğretebilir diye bi şey yok, ne tür çalmka istiyosunuz ona karar verin, en önemlisi bu aslında çünkü bu sizin ilerde edineceğiniz olası donanımları etkileceyecek yegane etken, gerisi gelicek!!!
 

GeO

Çırak
Bende 5-6 yıldır gitaristım Elektro-Bass-Akustık çalabılıyorum Bir grubumuz var ayrıca solocuyum ve metalciyim Gitarımın markası -ibanez - arkadaşımızın saydıgı gtarlar arasına koymamıs bunu Ibanez Dunyada Professıonallar ıcın uretılmıs gıtarlardandır keşke bunu da yazsaydın ıstemekle her sey olur sızde ısteyın...
 

Darth

Hızlı Çırak
kesinlikle herikinizde haklısınız ibanez iyidir, ama tabii jackson gitarlarını da unutmamak lazım...

Ibanez rulazz...
 

new_rock-i

Forum Kalfası
Fender!!!

FENDER!!!

Arkadaşlar valla ben gıbsonu ıbanezı washburn'u jacksonu B.C. Richi falan da begenırım ama fender bambaska benım ıcın hele hele

telecaster yokmu aaahh ahhh!!!
 

carlos

Forum Kalfası
arkadaşlar para olduktan sonra alırsınız iyi bişey ama ibanezde ucuz bişey değil tabi millet dio ibanezim var ibanezim var a.q bakıyosun kore ibanez burdan ibanez alcaklara sesleniyom kore ibanez almaktansa orjinal fender veya wushburn aln daha mantıklıdır.! ayrıca ben flamenco gitar çalıyorum bass klasik flamenco gitar alacak kişilere yardımcı olurum almadan önce bende yardımcı olabilirim marka fiyatta
 
- Yönetici düzenlemesi: :

new_rock-i

Forum Kalfası
carlosa katılıyorum
ama akustk gıtarda saglamdır ozellıkle E.P. modelı harıkadır washburn'un

ayrıca kım hangı enstrumanı alacaksa yardımcı olurum ozelden ulasabılırsınız...

bırde bunu soylıyeyım gıtarda fıyat onemlı degıldır ton ve materyal onemlıdır bılgınıze...
 

new_rock-i

Forum Kalfası
bende Tansel coskunerın ogrencısıyım hadı bakalım ne olacak...
 

Siyah_Deniz

Hızlı Çırak
beyler galiba baya tecrübeli arkadaşlar var, bana da yardımcı olun bu sene gitara başlamak istiyorum,, tabiki sadece istemekle olmuyor? ne yapacagım konusunda hiç fikrim yok, önce bi gitar mı alıyım, yoksa direk kursa mı kayıt????? ne yapiiim?
 

new_rock-i

Forum Kalfası
bence ustad sen gıtar al ama kursa gıt tabı daha ıyı olur bırde gıtar secımıne dıkkat et cunku
bır gıtarıst ıcın gıtarı herseyden onde gelır eger bu ısı gercekten benımseyerek yapıyorsan gtarını elden gozden sakınırsın ıste ozaman gıtarıstsındır neyse dedıgım gıbı kurs alırsan cok daha ıyı olur kendıne ıyı bak sorun olursa ozelden gelebılırsın....