justim123
WarrioR
Alan adı, yani domain uzantılarını ve bunların arama motoru sıralamaları üzerindeki etkilerini araştırdıysanız, önemli bir faktör olup olmadıklarına dair birçok çelişkili bilgi görmüşsünüzdür. Konumuz da tam olarak, hangi domain uzantısı seo için yararlıdır ve .com .net gibi alan adlarının SEO tartışmasında ne kadar etkili oldukları konusunun derinliklerine ulaşacağız Ve sizin kendiniz için en iyi kararı vermek için ihtiyaç duyacağınız gerçekleri yazacağım. Hepsi kendime aittir. Başlıyoruz.
Ama önce, temelleri ele alalım.
Alan Adı Nedir?
Google Chrome veya Apple Safari gibi bir web tarayıcısına bir web sitesi URL'si yazdığınızda, bir alan adı kullanıyorsunuz demektir. Örneğin: “https://www.google.com" SEO ana sayfasının URL'si.
Yani, aslında, alan adınız URL'NİZİN bir parçasıdır. URL'ler alan adınızdan daha fazla bilgi içerir. Web sitenizin verilerinin şifrelenip şifrelenmediğini (HTTP vs HTTPS) internet tarayıcınıza bildirirler ve bazı durumlarda web sitenizin ziyaretçilerini amaçlanan sayfa adreslerine ulaştırmak için sorgu dizeleri kullanırlar. Sonuç olarak, alan adı uzantımız yukarıdaki URL'de görebileceğiniz gibi “.com” dır. Bu nedenle, etki alanı uzantılarınız web adresinizin sonunda bir işarettir.
Alan Adı Uzantısı Ne Demektir?
Alan adı uzantısı .com siteniz için en iyisi mi değil mi tartışmalı olsa da, gerçekler var... İnternet kullanıcılarının, tüm alanların eşit ve değiştirilebilir olduğu, gerçek bir farklılaşma unsuruna sahip olmadığı izlenimi altında olması bilinen bir gerçek. Ama bu durum böyle değil.
Örneğin .edu, .gov ve .org gibi uzantılar yalnızca belirli kuruluşlar tarafından kullanılır. Bir eğitim kurumunu temsil eden .edu uzantısı, devlet kurumlarını temsil eden .gov ve kar amacı gütmeyen kuruluşları temsil eden .org. Ayrıca,. TR veya .uk gibi alan uzantıları, konumu belirtmek için kullanılır;. TR, Türkiye'ye atıfta bulunur ve.uk, Birleşik Krallık'a atıfta bulunur. Belirli bir alanın öneminden emin değilseniz, seçiminizi yapmadan önce biraz kazmak her zaman en iyisidir.
.Com mu .Net mi Alan Adı Tartışmasının Tarihi
İşler ilginç bir hal almıştı .com mu .net mi alan adı tartışması çıktığında. Cevabı bulmak için, önce insanların neden“. com. net'den daha iyi mi? " diye merak etmeye başladıklarına daha yakından bakmalıyız. Her şey bu alan adları satılmaya başladığında gerçekleşti aslında. .Net etki alanı 1990'larda Microsoft tarafından geliştirildi ve 2000'lerin sonlarında resmi olarak halka açıldı.. net uzantısı ağ şirketleri için tasarlandı (dolayısıyla adı) ve yazılım ve uygulamaların hızlı gelişimini desteklemek için tasarlandı. Bu nedenle,. net uzantısı bugün öncelikle teknoloji şirketleri, internet sağlayıcıları ve veritabanı sağlayıcıları tarafından kullanılmaktadır.
Bununla birlikte,. com etki alanı uzantısı “ticari” anlamına gelir ve işletmeler, şirketler ve diğer ticari kuruluşlar için tasarlanmıştır.
Ama açık olmak gerekirse, bir web sitesi kullanmak için gerçek dünyada gerçek kurallar vardır .net veya .com. Ayrımlar dijital pazarlama sektöründe kabul görmüş en iyi uygulama haline gelmiştir, ama yine de webmaster bir ile çalışan web siteleri konusunda alan adı ile ilgili büyük tartışmalar yaşayabilirsiniz. Eskiler, .com, .net gibi alan adlarının amacına yönelik kullanılması gerektiğini düşünürken(wardom.org tam olarak yerinde alınmış bir uzantı mesela) .com alan uzantısı gibi alan adlarını eski ağ şirketleri kullanmaz ve .net alır. Yani, bir hosting şirketinin .net alan adı kullanması gereklidir aslında.
Google'da Hangi Alan Adı Uzantısı Daha Yüksek Sıralamada Olur?
Aslında ve olması gereken, .com ve. net arasında SEO performansı arasında neredeyse hiçbir fark yok denilebilir. Ancak her iki uzantı da yüksek performanslı web siteleri oluşturmak için kullanılabilir. .Com etki alanı uzantısı en yaygın olanıdır, bu nedenle markalaşma açısından bazen tercih edilir, çünkü birisi “.com” u gördüğünde bir güven duygusu aşılanır. ancak Google veya diğer arama motorları bu uzantıları organik trafiği çekme potansiyelinizi artıran veya düşüren sıralama faktörleri olarak kullanmaz.
Bu nedenle, bu uzantılardan herhangi birini kullanan web siteleri, arama motoru sonuçlarındaki konumlarını etkilemek için çok çeşitli SEO uygulamalarını kullanabilir.
Not etmek önemlidir, bu .com/. net karşılaştırmasının ötesinde bile geçerlidir. .io, .info, .us veya .me gibi alan uzantıları, rekabetçi anahtar kelimelere göre sıralanabilir ve saf SEO açısından yerleşik avantajlara veya dezavantajlara sahip değillerdir. Ancak markalaşma açısından,. com çoğu işletme için en akıllı seçenek olmaya devam ediyor. Yani başlangıç yapıyorsanız, .com kesinlikle boş ise, marka imajınız açısından satın almalısınız. Ancak deneme, seo için destek, vb siteler yapıyorsanız, ucuz alan adı uzantılarından kayıtlar yapabilirsiniz.
Çoğu internet kullanıcısının, şirketinizin Web sitesini tahmin ederken bir. com adresi gireceğini hatırlamak önemlidir, çünkü bu en yaygın URL biçimidir. Ayrıca, alternatif etki alanı uzantıları son yıllarda popülerlik kazanırken,. com adresleri tüketiciler tarafından en çok güvenilen adreslerdir. Genellikle son kullanıcıya ulaşan şirketler için en iyi seçenek .com domainleridir.
.Com.TR Uzantısı ya da TR Uzantısı Google'da Sıralamamı Etkiler mi?
Diyelim ki Türkiye merkezli bir şirketsiniz. .TR uzantısını (hangi ülke için ise, resmi ülke kodu üst düzey alan adı girer sona) kullanırsanız, web sitenizin Türkiye içinde iyi sıralanması daha yüksek olasılıklıdır. Bu nedenle, ülke çapında müşterilere uyarlanmış ürün veya hizmetlere sahip olacağınız resmi bir Türkçe site açmak istiyorsanız, TR uzantısını seçmenin artılarını ve eksilerini göz önünde bulundurmak isteyebilirsiniz.
Ama önce, temelleri ele alalım.
Alan Adı Nedir?
Google Chrome veya Apple Safari gibi bir web tarayıcısına bir web sitesi URL'si yazdığınızda, bir alan adı kullanıyorsunuz demektir. Örneğin: “https://www.google.com" SEO ana sayfasının URL'si.
Yani, aslında, alan adınız URL'NİZİN bir parçasıdır. URL'ler alan adınızdan daha fazla bilgi içerir. Web sitenizin verilerinin şifrelenip şifrelenmediğini (HTTP vs HTTPS) internet tarayıcınıza bildirirler ve bazı durumlarda web sitenizin ziyaretçilerini amaçlanan sayfa adreslerine ulaştırmak için sorgu dizeleri kullanırlar. Sonuç olarak, alan adı uzantımız yukarıdaki URL'de görebileceğiniz gibi “.com” dır. Bu nedenle, etki alanı uzantılarınız web adresinizin sonunda bir işarettir.
Alan Adı Uzantısı Ne Demektir?
Alan adı uzantısı .com siteniz için en iyisi mi değil mi tartışmalı olsa da, gerçekler var... İnternet kullanıcılarının, tüm alanların eşit ve değiştirilebilir olduğu, gerçek bir farklılaşma unsuruna sahip olmadığı izlenimi altında olması bilinen bir gerçek. Ama bu durum böyle değil.
Örneğin .edu, .gov ve .org gibi uzantılar yalnızca belirli kuruluşlar tarafından kullanılır. Bir eğitim kurumunu temsil eden .edu uzantısı, devlet kurumlarını temsil eden .gov ve kar amacı gütmeyen kuruluşları temsil eden .org. Ayrıca,. TR veya .uk gibi alan uzantıları, konumu belirtmek için kullanılır;. TR, Türkiye'ye atıfta bulunur ve.uk, Birleşik Krallık'a atıfta bulunur. Belirli bir alanın öneminden emin değilseniz, seçiminizi yapmadan önce biraz kazmak her zaman en iyisidir.
.Com mu .Net mi Alan Adı Tartışmasının Tarihi
İşler ilginç bir hal almıştı .com mu .net mi alan adı tartışması çıktığında. Cevabı bulmak için, önce insanların neden“. com. net'den daha iyi mi? " diye merak etmeye başladıklarına daha yakından bakmalıyız. Her şey bu alan adları satılmaya başladığında gerçekleşti aslında. .Net etki alanı 1990'larda Microsoft tarafından geliştirildi ve 2000'lerin sonlarında resmi olarak halka açıldı.. net uzantısı ağ şirketleri için tasarlandı (dolayısıyla adı) ve yazılım ve uygulamaların hızlı gelişimini desteklemek için tasarlandı. Bu nedenle,. net uzantısı bugün öncelikle teknoloji şirketleri, internet sağlayıcıları ve veritabanı sağlayıcıları tarafından kullanılmaktadır.
Bununla birlikte,. com etki alanı uzantısı “ticari” anlamına gelir ve işletmeler, şirketler ve diğer ticari kuruluşlar için tasarlanmıştır.
Ama açık olmak gerekirse, bir web sitesi kullanmak için gerçek dünyada gerçek kurallar vardır .net veya .com. Ayrımlar dijital pazarlama sektöründe kabul görmüş en iyi uygulama haline gelmiştir, ama yine de webmaster bir ile çalışan web siteleri konusunda alan adı ile ilgili büyük tartışmalar yaşayabilirsiniz. Eskiler, .com, .net gibi alan adlarının amacına yönelik kullanılması gerektiğini düşünürken(wardom.org tam olarak yerinde alınmış bir uzantı mesela) .com alan uzantısı gibi alan adlarını eski ağ şirketleri kullanmaz ve .net alır. Yani, bir hosting şirketinin .net alan adı kullanması gereklidir aslında.
Google'da Hangi Alan Adı Uzantısı Daha Yüksek Sıralamada Olur?
Aslında ve olması gereken, .com ve. net arasında SEO performansı arasında neredeyse hiçbir fark yok denilebilir. Ancak her iki uzantı da yüksek performanslı web siteleri oluşturmak için kullanılabilir. .Com etki alanı uzantısı en yaygın olanıdır, bu nedenle markalaşma açısından bazen tercih edilir, çünkü birisi “.com” u gördüğünde bir güven duygusu aşılanır. ancak Google veya diğer arama motorları bu uzantıları organik trafiği çekme potansiyelinizi artıran veya düşüren sıralama faktörleri olarak kullanmaz.
Bu nedenle, bu uzantılardan herhangi birini kullanan web siteleri, arama motoru sonuçlarındaki konumlarını etkilemek için çok çeşitli SEO uygulamalarını kullanabilir.
Not etmek önemlidir, bu .com/. net karşılaştırmasının ötesinde bile geçerlidir. .io, .info, .us veya .me gibi alan uzantıları, rekabetçi anahtar kelimelere göre sıralanabilir ve saf SEO açısından yerleşik avantajlara veya dezavantajlara sahip değillerdir. Ancak markalaşma açısından,. com çoğu işletme için en akıllı seçenek olmaya devam ediyor. Yani başlangıç yapıyorsanız, .com kesinlikle boş ise, marka imajınız açısından satın almalısınız. Ancak deneme, seo için destek, vb siteler yapıyorsanız, ucuz alan adı uzantılarından kayıtlar yapabilirsiniz.
Çoğu internet kullanıcısının, şirketinizin Web sitesini tahmin ederken bir. com adresi gireceğini hatırlamak önemlidir, çünkü bu en yaygın URL biçimidir. Ayrıca, alternatif etki alanı uzantıları son yıllarda popülerlik kazanırken,. com adresleri tüketiciler tarafından en çok güvenilen adreslerdir. Genellikle son kullanıcıya ulaşan şirketler için en iyi seçenek .com domainleridir.
.Com.TR Uzantısı ya da TR Uzantısı Google'da Sıralamamı Etkiler mi?
Diyelim ki Türkiye merkezli bir şirketsiniz. .TR uzantısını (hangi ülke için ise, resmi ülke kodu üst düzey alan adı girer sona) kullanırsanız, web sitenizin Türkiye içinde iyi sıralanması daha yüksek olasılıklıdır. Bu nedenle, ülke çapında müşterilere uyarlanmış ürün veya hizmetlere sahip olacağınız resmi bir Türkçe site açmak istiyorsanız, TR uzantısını seçmenin artılarını ve eksilerini göz önünde bulundurmak isteyebilirsiniz.