Motosiklette Vites Değiştirme | Wardom Bilginin Adresi, Forum ve Bilgisayar Güvenliği

Motosiklette Vites Değiştirme

Yıldıray27

Forum Ustası
Kardeş direksiyonun sol tarafında olan fren sanılan şey debriyaj ve sol ayağınla bastığın şey vites , aşağı itersen ileri yukarı kaldırırsan geri vites olur ama eğer hiç tecrüban yoksa sakın binme çok tehlikeli önce bilen biriyle öğren öyle kullan:confused:

ŞURAYA BİR GÖZ AT:)


Kod:
elimden geldiğince anlatayım. 
şimdi motora bindiğinde sol elinde debriyaj , 
sağ elinde ön fren, sağ ayağında arka fren, sol ayağında vites bulunur. 
vites geçişleri sırasıyla alttan üste doğru 
1 
N(vites boşta) 
2 
3 
4 
5 

vites geçişleri şöyle oluyor: 
debriyajı sıkıp vites pedalını aşağıya doğru bastırıyorsun .her aşağı bastırdığında yukarıdaki sıraya 
göre 5. vitesten 1.vitese kadar düşürebilirsin. 
vitesi büyültmek için yine debriyaja basıp vites pedalını ayağının ucuyla yukarıya doğru çekmelisin. 
vitesi boşa atmak için vitesi 1.vitese getirdikten sonra hafifçe yukarı doğru çektiğinde boşa geçer onu
 ayağınla hissedersin zaten.ama yukarı çektiğinde fazla sert çekersen 2.vitese geçer bu seferde hafiçe 
aşağıya doğru bastırdığında boşa geçirebilirsin.vites boşa geçtiğinde hız göstergesinin 
bulunduğu bölümdeki "N" harfi yanar.
 
- Yönetici düzenlemesi: :

AdrenaLiN_

Forum Ustası
bende tam bilmiyorum ama araba gibi :D sol elde debriyaj var sağda ön fren solda ayak vites sağ ayak arka fren :) terside olabilir karıştırmış olabilirim :D:D:D

sadece vites sistemi biraz garip kaldırırken vitesi 1 aşağı geri kalanlar hep yukarı oluyor :) eğer yanlış hatırlamıyorsam
 

Yıldıray27

Forum Ustası
Peki bu motorlarda tüm kontrolün bisikletlerde olduğu gibi gidondan olanı yokmu ??
çin malı 115 lik 125 liklerde yok ama sağlam motorlarda var:D

bende tam bilmiyorum ama araba gibi :D sol elde debriyaj var sağda ön fren solda ayak vites sağ ayak arka fren :) terside olabilir karıştırmış olabilirim :D:D:D

sadece vites sistemi biraz garip kaldırırken vitesi 1 aşağı geri kalanlar hep yukarı oluyor :) eğer yanlış hatırlamıyorsam

Doğru hatırlamışsın dostum ama kolay değil okadar şahsen vitessiz tercih ederim:D
 

TroubleMaK3R

Forum Ustası
Usta debriyaja sol elinle basıyosun sonra ilk vites için pedalı ayağınla yukarı çekiyosun.

Böylelikle 1.vitese geçmiş oldun.

Sonra tekrar debriyaja basıyosun bu sefer pedalı aşağı bastırıyosun 5. vitese kadar böyle pedalı aşağı aşağı yaparak geçebiliyosun.

Vites küçültüceğin zaman haliyle pedalı aşağı çekiyosun.

Yani senin bilmen gereken en önemli nokta şu :

Sadece 1.vites için pedal yukarı çekilecek geri kalanlar için aşağı itilecek.
 

TroubleMaK3R

Forum Ustası
Usta debriyaja sol elinle basıyosun sonra ilk vites için pedalı ayağınla yukarı çekiyosun.

Böylelikle 1.vitese geçmiş oldun.

Sonra tekrar debriyaja basıyosun bu sefer pedalı aşağı bastırıyosun 5. vitese kadar böyle pedalı aşağı aşağı yaparak geçebiliyosun.

Vites küçültüceğin zaman haliyle pedalı aşağı çekiyosun.

Yani senin bilmen gereken en önemli nokta şu :

Sadece 1.vites için pedal yukarı çekilecek geri kalanlar için aşağı itilecek.
 

justim123

WarrioR
Bildiğim var tabii; mesela giderken boşa geçmek için hafif iktirmek gerekiyormuş. Direkt 1'den 2'ye boşa geçtikten sonra geçmez mi? Yani giderken vites değiştirdiğimde 1'den 2'ye geçerken boş vitesi görmek gerekmiyor mu gidonda? Direkt hızlı iktirince 2'ye mi geçiyor
 

s3z3rhs

Forum Ustası
benim bildiğim normalde dünya standartı olarak 1 aşağı 2,3,4,5 yukarı 1-2 vites arası boş fakat çin malı vs piyasada bayağı türediği için adamlar keni kafalarına göre şanzıman geliştirdi bütün vitesler yukarı veya bütün vitesler aşağı gibi hatta bazı çin motorlarında öyle bi şanzıman varki en üst vitesten sonra bir daha vites arttırdığınızda 1. vitese geçiyor Allah göstermesin adamı öldürür
 

PReSCoLD

Forum Ustası
Şu kırmızı sepetli motosikletleri kullanmıştım vites boşta iken bi kere aşağı basınca 1 oluyordu bi kere yukarı kaldırınca tekrar boşa geçiyordu sonra tek tek yukarı kaldırdıkça 2-3-4 diye gidiyor
her kaldırdıkça çıt diye hafif bi tepki veriyor o tepkiyi sezmek zor ilk başlarda sonradan alışıyorsun.
 

justim123

WarrioR
Hocam en alt 1, sonra boş sonra 2,3,4.

Motor giderken 1. viteste iken değiştirme yapmak için direkt yukarı iktirin boşa geçmeden ikiye geçiyor değil mi onu anlayamadım? Boşa mı geçer yoksa ikiye mi geçer motor giderken hızlıca yukarı alınca?
 
Üst