Notebook Kullananlar İçin Rehber | Page 2 | Wardom Bilginin Adresi, Forum ve Bilgisayar Güvenliği

Notebook Kullananlar İçin Rehber

Durum
Yanıtlara kapalı.

sezerpolat

Çırak
Ben Windows Vista Formati Attim Xp Ye Dönemedimm +dvd\rw Sorunu Warr + Dizimde Oynarken Aniden Kapanio Serwise Werdim
Serwis Hangi Sorunlardan Para Alir Cvp Yazarsaniz Sevinerem
 

Arise

Forum Ustası
Ben Windows Vista Formati Attim Xp Ye Dönemedimm +dvd\rw Sorunu Warr + Dizimde Oynarken Aniden Kapanio Serwise Werdim
Serwis Hangi Sorunlardan Para Alir Cvp Yazarsaniz Sevinerem
Genelde teknik servisler dışarıdan yapılan müdehaleler sonucunda oluşan sorunlardan ücret alır.

Sanırım son saydığın 2 unsur için ücret almıyacaklardır.
 

sezerpolat

Çırak
sağol arkadaş

elagance arkadaş dediğin gibi oldu formata 35 ytl aldılar

bana VESTEL 154NP-T56 DRİVERINI BULABİLİRMİSİNİZ
 
- Yönetici düzenlemesi: :

Arise

Forum Ustası
sağol arkadaş

elagance arkadaş dediğin gibi oldu formata 35 ytl aldılar

bana VESTEL 154NP-T56 DRİVERINI BULABİLİRMİSİNİZ
Dostum buradan Vestel'e mail atarak destek isteyebilirsin.
Yada en yakın vestel servisine gidip yardım isteyebilirsin.
Bildiğim kadarı ile Vestel gibi Türk bilgisayar markaları bu tip sürücü problemleri için online destek vermiyorlar..
 

sezerpolat

Çırak
saol karmam olsa vercemde yok

pardon vermişim bi daha vercem

yawwwwwwwww gıcık oldugum bi şey var biraz oyun oynuom anidek kapanıyo napabilirim
 
- Yönetici düzenlemesi: :

MrWooX

Hızlı Çırak
Dogru Bilinen Yanlislar.

Oncelikle kendimi tanitayim arkadaslar. 1995 Yilinda Yazicioglu İs Haninda bilgisayar isine girdim, cirakliktan yetistim 2003 yilina kadar orada kaldim, tum esnaftan, cdcisine, bufesinden, hirsizina kadar hepsini tanirim. Halen bilgisayar isinde faliyet gosteriyorum. Turkiye'de bulunan cok buyuk bir ithalatcinin bilgi islem sorumlusuyum. Bu tanitimdan sonra konuya donmek istiyorum :)
Isim geregi cok fazla hasir nesirim bu tip konularla ve ilk olarak yetkili servis olayina donmek istiyorum. Yetkili servis diye tabir ettigimiz kimseler kesinlikle "bu kullanici hatasi garanti disi, bunu sen bozmussun" demezler... (yazilim hatalari haric) Ornegin bilgisayarinizi bir gece kapattiniz ve ertesi gun actiginizda ekrana goruntu gelmiyor uyari aliyor iseniz servise goturdugunuzde cihaz incelenir ve fiziki bir darbe (kirik, ezilme,zedelenme vb.) tespit edilmez ise garanti dahilinde onarim gorur. Parca durumlari uzucudur ama ne yazik ki yurtdisindan beklemek gerekiyor cunku firmalar ellerinde cok fazla stok tutamazlar isleyis su yondedir. Arizali parca yurtdisindan bedelsiz olarak siparis edilir gumruk serbest bolgeye gelmesi 15 gun kadar surer ve mal cekilere yedek parca deposuna alinir. Daha sonra onarimi yapan teknisyen parcayi alir ve kullanir arizali olani tekrar yurtdisi rma labarotuvarina geri gonderilir. Eger bir firma stok tutmak istiyor ise isleyisi biraz daha farklidir, parcalar yurtdisindan siparis edilir malin gumruge gelip cekilerek depolara gelmesi 15 gun kadar surer, yetkili servis bu parcanin parasini odemeyecek ise parcayi saglam veya arizali halde siparis tarihinden itibaren 2 ay icinde firmanin rma lab.ina gondermek zorundadir. Bu surenin 1 ayi zaten lojistik ile gectigi icin asagi yukari stoga alinan bir parca en fazla 20 kadar elde tutulur 21. gune sarkarsa zaman kisitli oldugu icin yurtdisina parca ulastirilamaz ve firmaya fatura edilir. Fakat buna ragmen cogu firma (Dell,Acer,Toshiba,Packard Bell ve Asus) ellerinde bilinen buyuk parcalari tutarlar. Bunlar siralamak gerekirse board, lcd, optik, hdd gibi en cok ariza yapan parcalardir. Fakat invertor, top case (lcd kapagi ust kisim yani lcd kasasi) gibi uyduruk kiytirik parcalar icin stok tutulmazlar. Mesela Acer marka Aspire 56xx model bir laptop un tum parcalari servisinde mevcuttur cunku cihaz guncel ve cok satilan bir modeldir, yani asla parca sikintisi yasamazsiniz fakat elinizde bendeki gibi Acer Aspire 9504 var ise parca beklersiniz (ben 20 gun kadar bekledim ve oyle teslim aldim) cunku model extreme dir yani pahali oldugunda sayili insanda vardir cok satilmadigi icin stok kisitlidir bu modelde. Yetkili serviste asla tamirat yapilmaz, yani adam bordu alip uzerindeki kondansator, direnc, devre ve yollarla ugrasmaz. Arizali parca ne ise onu direkt olarak degistirir hem islem hizli olur hemde zarari yoktur (sizden aldigi bozuk parcayi yurtdisina iade ettigi icin sadece gonderim kargo ucretini ve yeni parcanin gumrukten cekilmesindeki komisyonu oder). Yetkili servisler asla yazilima mudahale etmezler, cihazin optik surucusu bozuk ise bunu degisirler ama makinaya windows kurmazlar, eger anakart degisir ve bunu gerekli gorurlerse kurarlar ve ucret talep etmezler, disk degisimi yapilirsa 100% kurulur ve bundanda ucret talep etmezler. Siz bilincsiz olarak cihazim yavas calisiyor arizasi ile servise urunu gonderirseniz urunde virus cikarsa yine islem yapmazlar ve fiyat teklifi sunarlar windowsu kurmak icin. Yetkili servisler genelde yurtidinsaki ureticiler tarafindan gonderilen diagnostic (isletim sisteminden bagimsiz test programlari) kullanirlar, bu sebeple donanimsal bir ariza var ise kesinlikle gorulur ve sorunsuz olarak size teslim edilir. Gelelim marka bagimsiz servislere. Bir kere ellerinde stok diye birsey yoktur asla ve yurtidisindaki ureticilerden mal temin edemezler, hic bir notebook tamircisi gidip dell2b sitesinden bir parca siparis edemez!!! Degistiklerini iddia edilen parcalar ya baska bir notebookdan sokulmustur, veya hurdadan temin edilmistir. Arkadas 3 gun icinde getirdigini iddia ediyor gumruk serbest bolgeden bir mali asla 4 gunden asagi bir surede cekemezsiniz eger birisi 3 gunde parca getiriyorum diyorsa bir kac olasilik vardir. Bunlardan ilki aramis baska birinden parca bulmustur, veya kacak gocek farkli yasal olmayan yollarla bu parcalari getirmistir. Ama yineliyorum hic bir marka modelin anakartini sifir olarak firmasindan temin edemezler firmalar buna musade etmez az once birsey soylemistim dell2b diye bu dell in bayileri icin kullandigi bir sitedir.
Bu site uzerinden parca model numaralarina gore siparisler alinir ve bayilere gonderilir. Buraya girerek "Create an Account" "Sign Up Now" vb. bir kayit butonu goremezsiniz :) Cunku dell bayisi olan insanlara buradan hesap acarak kendi gonderir. 6400 model bir notebook unuz var ise ve anakarti ariza yapti ise 2 secenek vardir, ya tamirci bunu tamir eder (lehimler, yollari onarir, bulabilirse arizali devre bolumu revize eder) yada cikma bir anakart bulur, dedigim gibi bu anakartin sifirni asla gidip firmasindan satin alamaz. Ha alir ise yetkili servisten alir oda size cok kazik gelir cunku, siz servise birakip garanti disi bu parcayi degistirmek isterseniz parca bedeli 300$ ve iscilik 30$ gibi bir rakamla servis bunu size degisir, fakat marka bagimsiz tamir yapan kisi 300$ anakarta oder sizdende iscilik 50-60$ alir siz 350$ gibi bir rakam odersiniz. Kimse kimsenin babasinin oglu degil adam 10 dolar kar icin bunlarla ugrasmaz. Bu yuzden elinizden geldigi kadar yetkili servis kullanmaya ozen gosterin. Yazicioglu olayina gelirsek 3. katda notebook hastanesi vardir, yillardir isini iyi bilen ve tamir edebilen, onarim yapabilen biryerdir. Eger cihaziniz bozuldu ve garanti harici yaptirmak isterseniz oncelikle gireceginiz yere dikkat edin, kapida "notebook tamir edilir" yazan bir yere girdiginizde iceride sadece pc goruyorsaniz bilin ki bir tamirciye yaptirip sizden para alacaklar demektir. Gittiginiz yeri bir suzun zaten ortalama asagi yukari anlarsiniz. Nasil oto elektrikciye girdigimizde ses sisteminden alarma, anfiden woofera kadar seyler gorursek notebook tamircisi icinde bu gecerlidir.
 

MrWooX

Hızlı Çırak
Makaveli ben Dell ve Acer Türkiye'de çalışıyorum, Kont Bilişim'de aynı zamanda Toshiba'yı Türkiye'ye getiren TNB ve servisi olan TTS de iyi bildiğim firmalardır. Yine Asus Türkiye ve gerek Boğaziçi gerekse Çizgi Elektronik 'ide çok iyi bilirim. Packard Bell'i getiren Koyuncu Elektronik'de aynı. Bu saydıklarımın hepsi Dell,Acer,Toshiba,Asus ve Packard Bell Türkiye Tek Resmi İthalatçı ve Servisleridir. Hiç birinde senin bahsettiğin gibi bir durum olmaz. Olduğunuda asla şahit olmadım. Bilhassa bazılarında özellikle biz ve TPM Teknoloji (acer türkiye) iş hedefi maks. 5 iş günüdür. Yani parça stoklarda ise 5 günde ürün teslim alınır. Bu şekilde yetkili servisleri ve ithalatçıları karalayarak kendine müşteri kazanamazsın. Birşeyi daha belirtmek istiyorum yazımda bahsetmiştim kimse yurtdışından sipariş ettiği bir ürünü 15 günden önce gümrükten çekemez. Buna ne kanunlar nede gümrükteki işleyiş izin vermiyor. Bu sebeple 3 günde parça temin edemezsin, ediyorsan bunlar ya çıkma, ya tamir görmüş veya daha önce elde kalıp bekleyen parçalardır. Yurtdışından kimse 3 günde mal getiremez. Müşteri kazanmak istiyorsan doğruları yazmalısın, yalan yanlış bilgilerle insanların aklını karıştırmaya hakkın yok. Ve arkadaşlar yukarıda saydığım markalar ile ilgili olarak özelikle Dell ve Acer sıkıntı yaşar iseniz mutlaka beni bulun. Sorununuz garanti dahilinde ücretsiz olarak halledilmesi için size yardımcı olurum.
 

Makaveli

Forum Ustası
Makaveli ben Dell ve Acer Türkiye'de çalışıyorum, Kont Bilişim'de aynı zamanda Toshiba'yı Türkiye'ye getiren TNB ve servisi olan TTS de iyi bildiğim firmalardır. Yine Asus Türkiye ve gerek Boğaziçi gerekse Çizgi Elektronik 'ide çok iyi bilirim. Packard Bell'i getiren Koyuncu Elektronik'de aynı. Bu saydıklarımın hepsi Dell,Acer,Toshiba,Asus ve Packard Bell Türkiye Tek Resmi İthalatçı ve Servisleridir. Hiç birinde senin bahsettiğin gibi bir durum olmaz. Olduğunuda asla şahit olmadım. Bilhassa bazılarında özellikle biz ve TPM Teknoloji (acer türkiye) iş hedefi maks. 5 iş günüdür. Yani parça stoklarda ise 5 günde ürün teslim alınır. Bu şekilde yetkili servisleri ve ithalatçıları karalayarak kendine müşteri kazanamazsın. Birşeyi daha belirtmek istiyorum yazımda bahsetmiştim kimse yurtdışından sipariş ettiği bir ürünü 15 günden önce gümrükten çekemez. Buna ne kanunlar nede gümrükteki işleyiş izin vermiyor. Bu sebeple 3 günde parça temin edemezsin, ediyorsan bunlar ya çıkma, ya tamir görmüş veya daha önce elde kalıp bekleyen parçalardır. Yurtdışından kimse 3 günde mal getiremez. Müşteri kazanmak istiyorsan doğruları yazmalısın, yalan yanlış bilgilerle insanların aklını karıştırmaya hakkın yok. Ve arkadaşlar yukarıda saydığım markalar ile ilgili olarak özelikle Dell ve Acer sıkıntı yaşar iseniz mutlaka beni bulun. Sorununuz garanti dahilinde ücretsiz olarak halledilmesi için size yardımcı olurum.
Benim Bu Forumda Musteri Kazanma Gibi Prensibim Yok!.
Ayrica Yetkili servisleride Kotulemek Gibi Bir Niyetim Yok Yazida da Acik Acik Belirttim!.
Istanbul Bilisim ve Cizgiden Bahsetmissin Bana!.Ayrica Kont demissin!.

Sen Kendini Benimle Bir Gorme Benim Imkanlarimla ve Tecrubelerimlede Kiyaslama!.
Nedeni Aramizda Daglar Kadar Fark Var!.

Servis Diye Saydiklarin Bizim Bu Piyasada Oldugumuz Yere Gelemezler!.
2 Aylik Bir Toshiba Cosmio nun Yanan Anakartina Servis 900 YTL Isterken Sen Hala Kalkmis Garantiden Bahsediyorsun!.

Sonuc Olarak Seninle Burada Laf Yarisina veya Bilgi Yarisina Girmem Bile Mumkun Olamaz!.

Saygilarimla!.
 
Durum
Yanıtlara kapalı.
Üst