Dogru Bilinen Yanlislar.
Oncelikle kendimi tanitayim arkadaslar. 1995 Yilinda Yazicioglu İs Haninda bilgisayar isine girdim, cirakliktan yetistim 2003 yilina kadar orada kaldim, tum esnaftan, cdcisine, bufesinden, hirsizina kadar hepsini tanirim. Halen bilgisayar isinde faliyet gosteriyorum. Turkiye'de bulunan cok buyuk bir ithalatcinin bilgi islem sorumlusuyum. Bu tanitimdan sonra konuya donmek istiyorum
Isim geregi cok fazla hasir nesirim bu tip konularla ve ilk olarak yetkili servis olayina donmek istiyorum. Yetkili servis diye tabir ettigimiz kimseler kesinlikle "bu kullanici hatasi garanti disi, bunu sen bozmussun" demezler... (yazilim hatalari haric) Ornegin bilgisayarinizi bir gece kapattiniz ve ertesi gun actiginizda ekrana goruntu gelmiyor uyari aliyor iseniz servise goturdugunuzde cihaz incelenir ve fiziki bir darbe (kirik, ezilme,zedelenme vb.) tespit edilmez ise garanti dahilinde onarim gorur. Parca durumlari uzucudur ama ne yazik ki yurtdisindan beklemek gerekiyor cunku firmalar ellerinde cok fazla stok tutamazlar isleyis su yondedir. Arizali parca yurtdisindan bedelsiz olarak siparis edilir gumruk serbest bolgeye gelmesi 15 gun kadar surer ve mal cekilere yedek parca deposuna alinir. Daha sonra onarimi yapan teknisyen parcayi alir ve kullanir arizali olani tekrar yurtdisi rma labarotuvarina geri gonderilir. Eger bir firma stok tutmak istiyor ise isleyisi biraz daha farklidir, parcalar yurtdisindan siparis edilir malin gumruge gelip cekilerek depolara gelmesi 15 gun kadar surer, yetkili servis bu parcanin parasini odemeyecek ise parcayi saglam veya arizali halde siparis tarihinden itibaren 2 ay icinde firmanin rma lab.ina gondermek zorundadir. Bu surenin 1 ayi zaten lojistik ile gectigi icin asagi yukari stoga alinan bir parca en fazla 20 kadar elde tutulur 21. gune sarkarsa zaman kisitli oldugu icin yurtdisina parca ulastirilamaz ve firmaya fatura edilir. Fakat buna ragmen cogu firma (Dell,Acer,Toshiba,Packard Bell ve Asus) ellerinde bilinen buyuk parcalari tutarlar. Bunlar siralamak gerekirse board, lcd, optik, hdd gibi en cok ariza yapan parcalardir. Fakat invertor, top case (lcd kapagi ust kisim yani lcd kasasi) gibi uyduruk kiytirik parcalar icin stok tutulmazlar. Mesela Acer marka Aspire 56xx model bir laptop un tum parcalari servisinde mevcuttur cunku cihaz guncel ve cok satilan bir modeldir, yani asla parca sikintisi yasamazsiniz fakat elinizde bendeki gibi Acer Aspire 9504 var ise parca beklersiniz (ben 20 gun kadar bekledim ve oyle teslim aldim) cunku model extreme dir yani pahali oldugunda sayili insanda vardir cok satilmadigi icin stok kisitlidir bu modelde. Yetkili serviste asla tamirat yapilmaz, yani adam bordu alip uzerindeki kondansator, direnc, devre ve yollarla ugrasmaz. Arizali parca ne ise onu direkt olarak degistirir hem islem hizli olur hemde zarari yoktur (sizden aldigi bozuk parcayi yurtdisina iade ettigi icin sadece gonderim kargo ucretini ve yeni parcanin gumrukten cekilmesindeki komisyonu oder). Yetkili servisler asla yazilima mudahale etmezler, cihazin optik surucusu bozuk ise bunu degisirler ama makinaya windows kurmazlar, eger anakart degisir ve bunu gerekli gorurlerse kurarlar ve ucret talep etmezler, disk degisimi yapilirsa 100% kurulur ve bundanda ucret talep etmezler. Siz bilincsiz olarak cihazim yavas calisiyor arizasi ile servise urunu gonderirseniz urunde virus cikarsa yine islem yapmazlar ve fiyat teklifi sunarlar windowsu kurmak icin. Yetkili servisler genelde yurtidinsaki ureticiler tarafindan gonderilen diagnostic (isletim sisteminden bagimsiz test programlari) kullanirlar, bu sebeple donanimsal bir ariza var ise kesinlikle gorulur ve sorunsuz olarak size teslim edilir. Gelelim marka bagimsiz servislere. Bir kere ellerinde stok diye birsey yoktur asla ve yurtidisindaki ureticilerden mal temin edemezler, hic bir notebook tamircisi gidip dell2b sitesinden bir parca siparis edemez!!! Degistiklerini iddia edilen parcalar ya baska bir notebookdan sokulmustur, veya hurdadan temin edilmistir. Arkadas 3 gun icinde getirdigini iddia ediyor gumruk serbest bolgeden bir mali asla 4 gunden asagi bir surede cekemezsiniz eger birisi 3 gunde parca getiriyorum diyorsa bir kac olasilik vardir. Bunlardan ilki aramis baska birinden parca bulmustur, veya kacak gocek farkli yasal olmayan yollarla bu parcalari getirmistir. Ama yineliyorum hic bir marka modelin anakartini sifir olarak firmasindan temin edemezler firmalar buna musade etmez az once birsey soylemistim dell2b diye bu dell in bayileri icin kullandigi bir sitedir.
Bu site uzerinden parca model numaralarina gore siparisler alinir ve bayilere gonderilir. Buraya girerek "Create an Account" "Sign Up Now" vb. bir kayit butonu goremezsiniz
Cunku dell bayisi olan insanlara buradan hesap acarak kendi gonderir. 6400 model bir notebook unuz var ise ve anakarti ariza yapti ise 2 secenek vardir, ya tamirci bunu tamir eder (lehimler, yollari onarir, bulabilirse arizali devre bolumu revize eder) yada cikma bir anakart bulur, dedigim gibi bu anakartin sifirni asla gidip firmasindan satin alamaz. Ha alir ise yetkili servisten alir oda size cok kazik gelir cunku, siz servise birakip garanti disi bu parcayi degistirmek isterseniz parca bedeli 300$ ve iscilik 30$ gibi bir rakamla servis bunu size degisir, fakat marka bagimsiz tamir yapan kisi 300$ anakarta oder sizdende iscilik 50-60$ alir siz 350$ gibi bir rakam odersiniz. Kimse kimsenin babasinin oglu degil adam 10 dolar kar icin bunlarla ugrasmaz. Bu yuzden elinizden geldigi kadar yetkili servis kullanmaya ozen gosterin. Yazicioglu olayina gelirsek 3. katda notebook hastanesi vardir, yillardir isini iyi bilen ve tamir edebilen, onarim yapabilen biryerdir. Eger cihaziniz bozuldu ve garanti harici yaptirmak isterseniz oncelikle gireceginiz yere dikkat edin, kapida "notebook tamir edilir" yazan bir yere girdiginizde iceride sadece pc goruyorsaniz bilin ki bir tamirciye yaptirip sizden para alacaklar demektir. Gittiginiz yeri bir suzun zaten ortalama asagi yukari anlarsiniz. Nasil oto elektrikciye girdigimizde ses sisteminden alarma, anfiden woofera kadar seyler gorursek notebook tamircisi icinde bu gecerlidir.