Öğrenim ve Üniversite - Öğretmenlere sesleniş

0x0001
Forum Ustası
Üniversite.. Öğrenim silsilesinin son aşamalarından biri ve hayata şekil veren noktası.

Bir öğrencinin kendi kararlarını kendinin vermesi gerektiği, bazı şeylerin dikte edilmemesi gereken kurum.

Fakat öyle mi?

İnsan öğrenimine hayatı boyunca devam etmeli doğrudur peki öğrenim sadece okula giderek mi olur?

Bizim üniversitelerimizde öğrenime devam edilmesi için, bazı öğretmenler tarafından uygulanan devam zorunluluğu gibi bir kural, amacına hizmet etmeyen bir kural vardır. Devam zorunluluğu, insanın öğrenime devam etmesini sağlamak için konulmuş bayağı bir kuraldır.

Amacına neden hizmet etmez? Çünkü öğrenime devam etmekle okula devam etmek arasında hiçbir bağ yoktur.

Okulun amacı öğrenmek isteyenlere alternatif olmaktır. Alanında bilgili kişiler bu konuda öğrenmek isteyenlere yardımcı olur.

Ben hedefime giden yolda bu alternatifi sadece bazı nedenlerle devam ettiriyorum. Fakat öğrenmek için, okula devam zorunluluğunu dikte eden bilgili kişilere ihtiyacım yok.

Şimdi şunu mu yapmalıyım: Arada sırada okula giderek imza mı atmalıyım öğrenime devam ettiğimi ispatlamak için? Sınavlarınız var ya zaten. Onlar ne güne duruyor?

Devamdan bırakanlara sesleniyorum: Okula devam edelim ama sınavlara girmeyelim o halde.

Bu mudur istediğiniz? Sizin gösterdiğiniz yolla mı öğrenmeliyim illa? Sizin diktelerinizi mi uygulamalıyım? Siz gibi mi olmalıyım devamdan bırakmamanız için?

Eğer öyleyse yokum. Bırakın devamdan beni.

Ben kendim oluşturmak istiyorum hedeflediğim yoldaki rotamı.
Öğrenimimi, düşündürtülerek değil düşünerek ve kendim bularak devam ettirmek istiyorum.

Buyrun siz devam edin devam edenlerle.

 
Yıldıray27
Forum Ustası
Çok doğru bir tespitte bulundunuz

Devam zorunluluğu gerçekten saçma bir uygulama

Zaten üniversitelerimiz boş beleş uygulamalarla yöntemlerle sistemlerle uğraşmaktan bilim dışında her şey var

Siyasete girecek biraz ama hocalar baş örtüsüyle uğraşmaktan , öğrenciler ise alkolden bardan kafeden kafayı kaldırmadığından dolayı 1 arpa boyu yol alamıyoruz

Ülkedeki robot yarışmaları mini sumo ve çizgi izleyen robot gibi son derece basit kategorilerden oluşmakta bunlara kafa yorulmakta neyse daha diyecek çok şey var ...
 
HELMERT
Forum Kalfası


Beyler! Kızmaca yok! Saçmalıyorsunuz!

Eğitimde fırsat eşitliği, öğrencinin yönetime katılması, söz hakkı olması, kendilerine her türlü soyal olanaklar verilmeli tamam da.

Devam olayı farklıdır. Doğrudur, örn. hem çalışıp hem de okuyan öğrenciler konusunda, evet ciddi sorundur. Ama sistem buna baka(a)maz! Bu sorun öğrencinin mali olarak desteklenmesi ile çözülür.

Mühendislik ve TIP bilimleri alanında devam mecburuiyetinin olması şarttır. Başka türlü olamaz.

Bir konuyu hatırlatmak isterim. Kampus sistemi (yani üniversite kentleri) öğrencilerin 24 saatini geçirebilecekleri, her türlü ihtiyaçlarının karşılandığı alanlardır. Yanii 24 Saat çalışırlar. Bunun temel amacı, eğitim kalitesini yükseltmektir. Burada devam doğal olan bir eylemdir. eğitime ayrılan süre doğal olarak fazlalaşacaktır. Bu ise kalitenin ta kendisidr. Dünyada da bizde de bu sistem yaygınlaşmaktadır. Örnek İTÜ Maslak kmpüsü her şeyiyle 24 Saat çalışır. Keza ODTÜ de aynıdır.


Biraz duygusal davranıyorsunuz. Biz de o sıralardan geçtik. Hemde devam mecburiyeti , üniversite çevresi atış poligonu olduğu dönemde!

Yüksek öğretimim (Bilimsel araştırmaların dışında) amacı, ülkelerin ihtiyaç duyduğu alanlarda, yetkin eleman yetiştirmektir.

Devamdan öğrenci bırakan öğretim üyelerin kızıp, yorganı yakmayın! Ben de öğretim üyesiyim: Bizde de %70 devam zorunluğu var, ancak bunu %100 olarak uygulamayız. Öğrenci %30 devam etse bile, görmezden geliriz. Ancak söyledim ya, diplomanın bazı özellikleri vardır: Arazi tatbikatında mutlak min %70 devam şarttır ve aranır. Hastalık dahi engel sayılmaz, seneye tekrar edersiniz.

Okey oynayacağinıza, kız arkadaşınız da alın ve derse girin!

Kolay gelsin.

Selamlar.

 
- Yönetici düzenlemesi: :
Yıldıray27
Forum Ustası


Beyler! Kızmaca yok! Saçmalıyorsunuz!

Eğitimde fırsat eşitliği, öğrencinin yönetime katılması, söz hakkı olması, kendilerine her türlü soyal olanaklar verilmeli tamam da.

Devam olayı farklıdır. Doğrudur, örn. hem çalışıp hem de okuyan öğrenciler konusunda, evet ciddi sorundur. Ama sistem buna baka(a)maz! Bu sorun öğrencinin mali olarak desteklenmesi ile çözülür.

Mühendislik ve TIP bilimleri alanında devam mecburuiyetinin olması şarttır. Başka türlü olamaz.

Bir konuyu hatırlatmak isterim. Kampus sistemi (yani üniversite kentleri) öğrencilerin 24 saatini geçirebilecekleri, her türlü ihtiyaçlarının karşılandığı alanlardır. Yanii 24 Saat çalışırlar. Bunun temel amacı, eğitim kalitesini yükseltmektir. Burada devam doğal olan bir eylemdir. eğitime ayrılan süre doğal olarak fazlalaşacaktır. Bu ise kalitenin ta kendisidr. Dünyada da bizde de bu sistem yaygınlaşmaktadır. Örnek İTÜ Maslak kmpüsü her şeyiyle 24 Saat çalışır. Keza ODTÜ de aynıdır.


Biraz duygusal davranıyorsunuz. Biz de o sıralardan geçtik. Hemde devam mecburiyeti , üniversite çevresi atış poligonu olduğu dönemde!

Yüksek öğretimim (Bilimsel araştırmaların dışında) amacı, ülkelerin ihtiyaç duyduğu alanlarda, yetkin eleman yetiştirmektir.

Devamdan öğrenci bırakan öğretim üyelerin kızıp, yorganı yakmayın! Ben de öğretim üyesiyim: Bizde de %70 devam zorunluğu var, ancak bunu %100 olarak uygulamayız. Öğrenci %30 devam etse bile, görmezden geliriz. Ancak söyledim ya, diplomanın bazı özellikleri vardır: Arazi tatbikatında mutlak min %70 devam şarttır ve aranır. Hastalık dahi engel sayılmaz, seneye tekrar edersiniz.

Okey oynayacağinıza, kız arkadaşınız da alın ve derse girin!

Kolay gelsin.

Selamlar.


Hocam doğrudur devamın çok kötü olduğunu söylemek zor ama bazı derslerde olmalı tıp yada mühendislik evet ama diğer bölümler çokta öenmli değil ayrıca mesela mühendislik içinde laboratuvarlar dışında öğrenci gelmeden yapabiliyorsa helal olsun sonuçta akşama kadar kitap bilgileri anlatılıyor hocaların söyleyeceği şeylerin hemen hemen hepsi kitaptada var hoca sadece yol gösteriyor :shifty:
 
hoja42
Daimi Üye
bence devam mecburiyeti olmak zorunda..yoksa ne eğitim adına nede bilim adına bişey üretemezsiniz..unutmamamak lazım ki bilim tesadüflerle değil...birikimler neticesinde gelişir..
ben bile şu an ünivrstdeki öğrenimimde gitmediğim günlere yanıyorum..keşke daha fazla şey öğrenseymişim diye..hocalarımdan daha fazla yararlansaymışım diye..bunu şu an idrak ediyoruz ama gençlikte macera,eğlence dolu bi hayatın içinde bunu anlamak biraz zor..
 
alpay29
Super Moderator
Site Yetkilisi
bir dönemde aldığınız 5-6 ders ona da gitmemek için bahane üretiyorsunuz...

haftada tek saat olan derse 2 kez girilmediğinde o dersin tekrarı gelecek yıla kalıyordu...

ondan sonra eğitim seviyesi düşüyor....

bir kaç örnek...

Kasabayı kimler yönetir ?
-Şerif ve adamları (Kamil/İlkokul-5)
-İhtiyar heyeti ve köy bekçisi yönetir (Yavuz/Orta-2)

Madenle ilgili kuruluşlarımız nelerdir ?
-İki tanedir. Maden delik arama enstitüsü ve perakende anonim ortaklığı (Arzu/Orta-2)

Boğazlarımızın derinliği ne kadardır ?
-İstanbul boğazı az biraz derindir, çanakkale boğazı ise çok çok az biraz derindir ve aralarında dünya kadar fark olmasıdır (Seyit/Lise-2)

Kazasker nedir ?
-Yolunmus kaza kazasker denir (Cemal/Orta-2)

Ölçek çeşitleri nelerdir ?
-Boy ölçeyi,kilo ölçeyi ve kesir ölçeyi (Ayşe/Orta-2)

Dünyamız nasıl oluşmuştur ?
-Dünyamızı insanlar kurmuştur. Dünyamız temiz sular,temiz hava ve temiz yolları yani temiz yollarla dünyamız güzel bir şekilde oluşur (Seda/Orta-2)

Türkiye’nin özel konumunu açıklayınız.
-Türkiye çok özel bir konuma sahiptir. Özel bir konuma sahiptirden dolayı özel konum başka kimseyi ilgilendirmez. Ama etrafımızdaki devletler özel konumumuza karışıp dururlar. Halbuki hiç karışmamalılar (Selim/Orta-2)

Boylam nedir ?
-Mesela kapının oraya gittiyimizde boyunuzu ölçebilirsiniz, buna boylam denir (Yavuz/Orta-2)
-Bir şeklin düz bir şekilde destek olmadan durmasıdır (Serdar/Orta-2)

Karadeniz bölgesinin geçim kaynakları nelerdir ?
-Balıkçılık hamsi yani, accık tarım, nataşa en cok geçim kaynağı olanlarıdır (Halil/Orta-2)

Karadeniz bölgesindeki tarımı anlatınız.
-Karadeniz bölgesinde toprak öok verimlidir. Burada en cok hamsi yetiştirilir. Hamsi önce ovalarda sonra yamaçlarda en sonunda dağlarda yetiştirilmiştir. Bu bölgemizde kışlar çok yağışlı olduğundan hamsiler serada yetiştirilir (Hatice/Lise-2)

Dış ticaret açığı nedir ?
-En dış ve en yabancı, çok uzak açıklara yapılan ticarete dış ticaret açığı diyoruz (Bilal/Orta-2)
-Dışarı ihraç ettiğimiz mallar yolda hasara uğrarsa veya yerine ulaşamazsa buna dış ticaret açığı denir (Mahmut/Orta-2)

Fotosentez nedir ?
-Ayın dünyaya yaklaşıp uzaklaşmaşına fotosentez denir (Davut/Lise-1)
-Fotoğraflayıp sentezlemek olayına fotosentez denir (Orçun/Lise-1)
-Bitkilerin derin nefes alıp vermesine fotosentez denir

Terliksi hayvan ne demektir ?
-Terlik giymeden dolaşıp duran deyişik türdeki hayvanlara Terliksi hayvan denir (Sevda/Lise-1)

Tanım ne demektir ?
-Tanım,bir varlığa bir şeye özgü nitelikleri belirtilmesi niteligi biçim şeklindeki kelimeyi belirten anlam tarif…(Meryem/Lise-2)

Ovalar kaça ayrılır ?
-Dörde ayrılır: Yeşil ova,kurak ova,ağaçlık ova ve güllük gülüstanlık ova (Esma/Orta-2)
-Ovalar dörde ayrılır. Doğu,batı,kuzey,güney (Ali/Orta-2)
-Çukur ova,düzlük ova ve yamuklu ova diye üçe ayrılır (Ufuk/Orta-2)

Hangi durumlarda ara seçime gidilir ?
-Meclis başkanlarının iflası durumunda ara seçime gidilir (Ayşe/Orta-3)

Meclisin görev ve yetkileri nelerdir ?
-Mahkemelerce ölmesi kesinlesenlerin ölmesine izin vermek (Orhan/Orta-3)

Enlem nedir ?
-Bir canlının boyunu posunu ölçmeye yarayan şey (Ali/Orta-2)

Ölçek çeşitleri nelerdir ?
- 1. Terazi tartı ölçek 2. Fakir ölçek 3. Zengin ölçek (Melek/Orta-1)

Ölçek nedir ?
-Bir ilmi birim birimidir, ve ölçeğin tanımını yapmak için ölçek gerekir (Arif/Orta-1)

Doğu Anadolu’da sanayi neden gelişmemistir ?
-Doğu Anadolu çok daglık mağlık bir yerdir. Oralar dağlık mağlık olduğu için ulaşım oraya gidemiyor. Ulaşım gitmeyince fabrika kurulamıyor. Fabrika dağın tepesinde olmaz. Dağı yok etmek gerekir. Bu da para ister. Ülkemiz fukara karşılayamaz. Zaten dağı yok etmek için dinamit konulsa teroristler onları çalıp çırpıp götürür. Bu yüzden oraya endüstri gitmemiş (Mustafa/Orta-1)

İstanbul’un önemi nedir ?
-İstanbul önemli bir şehirdir. Toprağı altındandır. Köyden göç edenler İstanbula iş,aş bulmak için giderler. Ve zengin olup köylerine geri dönerler. Bağzıları ev parası için bağzıları ise başlık parası için…Ama bunlar hepsi eskidendi. Şimdi bir tek ev parası ve çocukların okuma parası için geliyorlar. Şimdiki zamanda başlık parası yoktur,kaçan kaçana, seven sevene. Köyden İstanbula gelen hemşeriler çoktur. Ayrıcana İstanbulda çok çok ürün yetişir. Bunların bazıları domates,salatalık,lahmacun, ve kıvırcık maruldur. İstanbul ayrıca Asya ile Avrupa arasında bir yol geçen hanı köprüsü gibidir. Her bir kimse bü koprüden geçer. İstanbul önemli olmasaydı nüfusu onbeş milyon olur muydu hic? (Derya/Orta-2)

Ermeni (Doğu) sorununu açıklayınız.
-Osmanlı Devleti altında yaşayıp ekmek yiyen Ermeniler kendi kendilerini kışkırtmaları sonucu doğu anadoluda hoşnutsuzluklara başladılar. Mustafa Atatürk paşa düşmanla başedebilmek için Kamil Karabekiri Ermeni üzerine doğrulttu. Ermeni yenilip barış istedi. Böylelikle en iyi sonuç Osmaninin oldu (Pınar/Orta-3)

Erzincan’daki depremzedeler için neler yapmalıyız ?
- Oraya gidip,depremzedelere yardım etmeliyiz, hal hatırlarını sormalıyız. Depremzedelerin sobalarını yakmalıyız, yorganlarını üstlerine örtmeliyiz. Acıkanlara çorba filan içirmeliyiz (Melek/İlkokul-5)

Çevre kirliliği canlıları nasıl etkiler ?
-Çevre kirliliğinden,dünyadaki insanların 100/90′ni sakat 100/10′u ölmüş. Çevre kirliliği insanlara sakıncalıdır (Melek/Orta-1)

Dört halife devrinde “Hakem olayını” açıklayınız.
-Hazreti peygember efendimiz zamanında yapılan maçta kavga çıkmış. Müşrikler müslümanlara saldırmış, bu olaya hakkemde karışmış. En son kararı da hakkem vermiş. onun icin bu olaya hakkem olayı denilmiştir. Maçlarda 3 hakkem vardır. Maçı kontrol eden hakkem, orta hakkem, yan hakkem (Cemal/Orta-2)

Ova nedir ?
-Dümdüz ve uçsuz bucaksız şahane yerlere ova denir (Hakan/Orta-2)
-Çukur mukur gibi yamukluklara ova denir (Ali/Orta-2)
-Boş ve yamuk araziye denir (Fatma/Orta-2)
-Yaylaya benzeyen, şehirden uzak kimsenin gitmediği, yazın ter atmak için yerler ovadır (Mahmut/Orta-2)

Hızlı nüfus artışının zararları nelerdir ?
-Bence hızlı nüfus artışı çok kötü birşey çünkü hep çarpık kentleşme, gece kondu, ekonomik sorunlar. Eğer biz 10 kardeş olsaydık kötü olurdu. Zaten babamın işi kötü gidiyor yakında 4 kardeş olucaz üç iken. Ya ne buluyorlar çocukta, ha yapmışsın ha yapmamışsın. Daha çok var ama zaman yetmiyor (Sevda/Orta-1)
-Çevre kirliliği, gürültü, insanların küfürleri, cahillik, işsizlik, kötümserlik, çok çocuk, ekonomik durum, hilekarlık, hak yemek, emek yemek. Yok birşey yok. Bu ülke düzelmez (Murat/Orta-1)

Kıyamet günü ne demektir ?
-Kıyamet günü yani gerdek gecesidir. O gün hersey çok kötü olur. Bütün gece kıyamet kopuverir (Serpil/İlkokul-5)
-Kıyamet günü herşeyin kıymetli olduğu bir gündür (Kemal/İlkokul-5)

Mübarek geceler hangileridir, yazınız ?
-Kına gecesi, Gerdek gecesi, Dolunay gecesi (Hatice/İlkokul-5)

Alüvyon nedir ?
-Topraklar dere kenarında toplanıp toplanıp giderler. En sonunda topraklar
toplanıp toplanıp gitmezler. Gitmezlerse alevinyon denir (Ali/Lise-2)

Zigot nedir ?
-Çok ayıpçı birşeye denir (Esma/Lise-1)

Marmara bölgesinin iklimi nasıldır ?
-Marmara bölgesinde miki iklim tipi görülür. Yumuşakımsı bir iklim olduğundan tabiata dayanır (Ferda/Lise-2)

Yönümüzü nasıl buluruz ?
-Yolda gidiyorum bir adama rastladım aha bu yoldan gideceksin dedi giderim. Sora sora Bağdat’ı bile buluruz ki (Recep/Orta-2)

Yön bulma yöntemlerini yazınız ?
-Yönümüzü kuyruklu yıldızla, mezar kapısıyla, duvar saatiyle, deniz kabuğuyla ve karınca kararınca yöntemiyle buluruz (Cemal/Orta-2)
-Yolda gidiyorum bir adama rastladım aha bu yoldan gideceksin dedi. Tıpış tıpış gider ve her yönümüde rahatça bulurum (Hasan/Orta-2)
-Yönümüzü pekala sormakla buluruz. Etrafımızdaki bir kimseye pekala sorarız. O da yine bize pusulalık yönümüzü buluruz söylerse zaten sora sora bağdat bulunur. Bir de çubuk ve saat katranıyla pekala yönümü bulurum

Plato nedir ?
-Akarsuların oydukları ve insanlara göre yüksekte kalan çukur tepecik (ilyas/Orta-2)

tanım neye denir?
şuanda yaptıgım seye denir hocacm (beyza/lise
 
0x0001
Forum Ustası
Anlatamadım galiba. Benim eğlence, gez toz, ya da kız arkadaşla biraz vakit geçirmek gibi bir derdim yok.

Olsa bile beni zorunlu olarak devam ettiremezsiniz okula.

Gelirim sınavına girerim. Eksiğim var ise kendim çalışarak tamamlayabilirim.

İlla okulda öğreneceğiz diye bir şart mı var?

Ben evde kendimi geliştiriyorum ve sınav günü gidiyorum sınava başarılı olursam geçerim olamazsam kalırım.

Ama sırf derse gitmedim diye bildiğim konularda sınava girme hakkımı elimden alamazsınız.
 
siyah_01
Forum Kalfası
bende öğrenim üyesiyim. devam zorunluluğu hikaye bence üniverstede isteyen giriyor isteyen girmiyor. birkaç hoca harici imzalara dikkat eden hocamız yok. birde öğretim görevlileri akedemisyen diyorlar kendilerine :D bi hoca gelir siyasete girer. bi hoca girer anlatacaklarım zaten kitapta yazıyor ordan bakın der. finallerden 2 hafta önce gelmeyin ders yok derler.kalan konuları kitaptan çalışırsınız derler. daha niceleri. ha öğrencilerde problem yokmu hocalardan daha çok var açıkçası. kız arkadaşı olur. onla takılır. kızdan ayrılır arkadaşlarıyla içmeye gider. böyle böyle devam eder. finallerden sonrada hocalara yalvarır beni geçirin diye. hele bide okul dışında çalışıyoruz. hocam geçirin diyenler var tiksiniyorum onlardan :p bende çalışıyorum. çok ciddiyim hafta için maks 2 3 saat yatarım. ama yine derslerime girerim. arada daraldımmı girmem imza atarlar arkadaşlarım sağolsunlar. ama dersleri ihmal etmem :) açıkçası Türkiyede okumak çok zor. lisede sınıfın en çalışkanı olan arkadaşım. üniversetede sigara alkole başladı ayyaşın teki oldu :p daha 1.ci senem bu seneden sonra dondurmayı düşünüyorum.
 
siyah_01
Forum Kalfası
Anlatamadım galiba. Benim eğlence, gez toz, ya da kız arkadaşla biraz vakit geçirmek gibi bir derdim yok.

Olsa bile beni zorunlu olarak devam ettiremezsiniz okula.

Gelirim sınavına girerim. Eksiğim var ise kendim çalışarak tamamlayabilirim.

İlla okulda öğreneceğiz diye bir şart mı var?

Ben evde kendimi geliştiriyorum ve sınav günü gidiyorum sınava başarılı olursam geçerim olamazsam kalırım.

Ama sırf derse gitmedim diye bildiğim konularda sınava girme hakkımı elimden alamazsınız.
onun içinde bir çözüm var hocam. dediğiniz sistem zaten var. AÇIK ÖĞRETİM :)
 
0x0001
Forum Ustası
onun içinde bir çözüm var hocam. dediğiniz sistem zaten var. AÇIK ÖĞRETİM :)
İstediğim bölüm açık öğretimde yok. Hedeflediğim alanda gelişme gösteremem açık öğretimde devam edersem.

Amaç sadece diploma ise açık öğretime git diyebilirsiniz lakin bu sefer de farklı alanda ders çalışmak zorunda kalırım bir anlamı kalmaz.

Ben hem bölümümün derslerine çalışıyım hem de sınavlara girip bilgimi sınayım istiyorum.

Bunun getirisi olarak diploma alıyım.
 
HELMERT
Forum Kalfası
Hocam doğrudur devamın çok kötü olduğunu söylemek zor ama bazı derslerde olmalı tıp yada mühendislik evet ama diğer bölümler çokta öenmli değil ayrıca mesela mühendislik içinde laboratuvarlar dışında öğrenci gelmeden yapabiliyorsa helal olsun sonuçta akşama kadar kitap bilgileri anlatılıyor hocaların söyleyeceği şeylerin hemen hemen hepsi kitaptada var hoca sadece yol gösteriyor :shifty:


Zaten eskiden beri, İktisat Fak. İktisadi Ticari İlimler Akademilerinde( Eski adıdır. Erdoğan da buradan mezun ) devam mecburiyeti yoktu. Bu nedenle hem çalışıp hem de okuyan öğrenciler bu okulları tercih ederdi.

Ancak mühendislik bilimleri, Tıp devam şarttır. Özel bir araştırmam yok, ama bütün dünyada bu böyledir. Hatta konservatuar tipi, Akademi tipi stüdyo ve atelye çalışması olan okullarda da devam gereklidir. İşin doğası da bunu gerektirir.

Yukarıda belirtiiğim, kampüs sitemi de, öğrenci-üniversite ilşikisini geliştirmek, yoğunlaştırmak amacını güder.

Tekrar belirteyim ki; Öğretim üyeleri aynı tornadan çıkma değildir. Öğrenciyi rahatsız edici hatta bıktırıcı uygulamalar olabiilir. Ama bu, gerekli olanı yanlış yapmaz.

Şunu da asla ıskalamamk gerek!

Eğitim sistemleri, kurallar konurken, dikkate alınan temel husus öğrencilerin zorlanması değil, işin gereğidir. Topluma karşı sorumluluğun gereği de budur. Öğrenciler biraz rahat edecek diye, eğitim kalitesinden feragat etme hakkı hiç bir kimse de yoktur.

Eğitimde demokrasi yoktur! Esas olan fısat eşitliğidir.


Selamlar.

 
Yıldıray27
Forum Ustası
Haklısınız hocam zaten öyle ayrıca bence lise eğitimi üniversiteden bu kadar kopuk olmamalı mesela mühendislikte bir öğrenciye her şey gösterilmeye çalışılıyor ama hepsi yarım kalıyor en mantıklısı tam bir eğitimi gereksiz sosyal ve teknik seçmeli dersler çıkartılarak verilmesidir mesela haftada 2 saat ingilizce veriliyor final sınaından sonra hiç ama koca bir hiç oluyor bir dönem boyunca görülenler unutulup gidiyor
 
Üst