Türk Ordusu yerli malı araçlar

onursuck
Daimi Üye
bakın gururlanın arkadaşlar .. belkide bircok kişi biliyordur .. ama bilmeyenler için bunu ekliyorum ..

işte bizim mühendislerimiz işte bizim sanayimiz .. işte gururumuz.....

OTOKAR.. COBRA



Cobra, Otokar'ın araştırma ve geliştirme ekibi tarafından silahlı kuvvetlerin zırhlı tekerlekli araç ihtiyacı doğrultusunda en uygun çözümü sağlamak üzere geliştirilmiştir. Cobra, üstün hareket kabiliyeti, iyi bir balistik korumanın yanısıra, aynı platformun farklı görevlere uyarlanabilir olması ile dikkat çekmektedir. Aynı gövde ve altyapı üzerine tasarlandığı ve bir çok model ve tip üretilebildiği için bakım ve serviste büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Farklı kullanım amaçları için üretilmiş farklı Cobra'larda bile ana yapının aynı kalması bakım, onarım ve yedek parçada da büyük tasarruf sağlaması, Cobra'yı pek çok ordunun tercih ettiği bir zırhlı araç yapmaktadır. 9 personel taşıma kapasiteli lastik tekerlekli 4x4 Cobra Zırhlı Aracı aşağıda belirtilen tiplerde üretilmektedir. Aynı zamanda amfibik versiyonu da bulunmaktadır.




OTOKAR AKREP



Gece/gündüz görüş ve nişan alma sistemine sahip olan Akrep, kendini ispat etmiş mekanik aksamlar üzerine geliştirilmiş monokok (şasisiz) özel bir taaruz/savunma aracıdır. Akrep, 4x4 tahrikli ve taktik özellikleri ile en zor arazi koşullarında hizmet edebilecek şekilde geliştirilmiştir. Konvoy koruma, baskın, sınır ihlalleri takip, hassas bölge koruma, hafif taaruz ve benzeri görevlerde gece gündüz hizmeti verecek bir yapıya sahiptir.

Tüm zırhlı araçların ihracatı ilgili hükümetlerin ihracat izinlerine tabiidir.
Hareket Kabiliyeti

Hızlı ve yüksek manevra kabiliyetine sahip olan Akrep, hafifliği, yüksek güç/ağırlık oranı, yaylanma yolu uzun süspansiyonu ve uzun hareket menzili ile özellikle ağır arazi koşullarında kolayca hareket eder. Küçük boyutları, hafifliği ile dar sokaklarda bile yüksek hareket kabiliyetine sahiptir..
Güvenilirlik

Sağlam ve dayanıklı gövde dizaynı, kendini kanıtlamış mekanik aksamlar, bakım kolaylığı ve birçok özel göreve uygun olması; Akrep'i, yüksek zırhlı bir platform haline sokmuştur.
Beka Kabiliyeti

Düşük silüeti, ataklığı, balistik gövde yapısı ve özel zırh koruması, Akrep'in beka kabiliyetinin anahtarıdır. Bu özellikler, yüksek tehdit ortamlarında bile Akrep'i beka kabiliyeti yüksek bir araç haline getirmiştir.
Lojistik

Akrep'in tüm mekanik parçaları kendini ispat etmiş parçalardır. Tüm aksama kolayca ulaşılabilmektedir. Sistemlerin hızlı bakım ve kontrol imkanı bulunmaktadır.

OTOKAR YAVUZ





Türkiye'nin ilk 8x8 taktik tekerlekli zırhlı aracı Otokar-Yavuz, bağımsız süspansiyonu ile her türlü zeminde hareket kabiliyetine sahiptir. Çift gövde koruması yanında "V" şekilli gövdesi, mayın patlamalarına karşı maksimum koruma sağlar.

Tüm zırhlı araçların ihracatı ilgili hükümetlerin ihracat izinlerine tabiidir.


BMC TTA



Kullanım Amacı
• Personel ve yük taşıma • Komuta kontrol • Ambulans • 120 mm Havan taşıyıcı
• Haberleşme • Tamirhane • Hasta ve yaralı taşıma • Özel istek tasarım

BMC TTA 5TON



Kullanım Amacı
• Personel ve yük taşıma • Topçeker • Çift Sıralı Kapalı Tamirhane • Su Tankeri
• Akaryakıt Tankeri • Çekici Araç ve Römorku • Köprücü Kamyonu • Özel istek tasarım




ASELSAN STAMP stabilize makineli tufek platformu




STAMP silah sisteminin, terörle mücadelede güvenlik kuvvetlerine büyük avantaj sağlaması bekleniyor. Genelkurmay'ın tasarımından bu yana yakından takip ettiği söz konusu sistem, terör örgütü PKK'nın sürekli taciz ateşinde bulunduğu sınır karakollarında hem şehit verilmesini önleyecek, hem de etkin şekilde kullanılabilecek. ASELSAN tarafından geliştirilen STAMP sistemine TSK'nın birçok birimi ilgi gösteriyor. İlk siparişi Sahil Güvenlik Komutanlığı verdi. Sistemi 90 tonluk ani müdahale botlarına monte etmeyi planlayan Sahil Güvenlik Komutanlığı, STAMP'tan ilk etapta 22 tane almak istiyor. Komutanlık, STAMP için ASELSAN'la 350 bin Euro'luk bir anlaşma imzaladı. 'Uzaktan Kumandalı Makineli Tüfek Sistemi' olarak da adlandırılan sistem, bin 850 metrelik menzile kadar etkili olabiliyor. Gece ve gündüz görüş özelliğine sahip silah sistemi, kendi etrafında 360 derece dönebiliyor. Silah platformu, kamera ile görüntü sağlıyor ve hedefi vurmak için uzaktan kumandayla yönetiliyor. STAMP silah sistemi, asimetrik tehdide karşı zırhlı araçların yanı sıra riski yüksek stratejik bina, tesis ve güvenlik noktalarına yerleştirilebilecek. Denizlerde terörle mücadele, kaçakçılık ve güvenlik gerektiren her türlü durumda kullanılabilecek. Sistemin denizlerde kullanılmasıyla birlikte, Akdeniz, Karadeniz ve Ege Denizi'ndeki güvenlik de etkin bir şekilde sağlanacak.

MEHMETCİK 1



Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Kırıkkale'deki Makine ve Kimya Endüstrisi (MKE) fabrikalarında üretilen piyade tüfeği Mehmetçik-1, makineli tüfek ve keskin nişancı tüfeği tanıtımına katıldı. Gönül, MKE'ye Türkiye tarihinde ilk defa özgün bir piyade tüfeği, makineli tüfek ve keskin nişancı tüfeği yapma görevi verildiğini kaydetti.
Mehmetçik-1, 3 kilo 600 gram olup etkili menzili 500 metre, dürbün ve kullanıcıya göre 5 kat büyütmeli dipçik, sessiz kurma sistemi, kilitlemeli mekanizmaya sahip piyade tüfeği olarak protatifi yapıldı.


ROKETSAN


Hava savunmada tanksavar füzeleri üretiminde dışa bagımlılımızı kesen firmadır..

http://www.roketsan.com.tr/genel.html

http://www.havelsan.com.tr/tr/about/history.php

CASUS UYDUMUZ ..GÖKTÜRK

Savunma Sanayi İcra Komitesi’nin 22 Haziran 2005 tarihinde gerçekleştirilen toplantısında alınan karar uyarınca, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) tarafından “Uydu Ulusal Sanayi Modeli” hazırlanmış olup, milli havacılık ve uzay sanayi şirketi TUSAŞ, Türkiye’de yürütülecek tüm uydu projeleri için ana yüklenici olarak belirlenmiştir. Uydu Ulusal Sanayi modeli ile; yatırım tekrarı engellenerek, ulusal sanayimizde havacılık ve savunma alanında mevcut imkan ve kabiliyetlerin bir araya getirilmesi ve sanayimizin uydu teknolojilerine yönelik alt yapısının oluşturulması hedeflenmektedir.

Şirketimiz kendisine verilen misyonun bir gereği olarak; Türkiye’de yakın dönemde gündeme gelmiş ve gelmesi muhtemel uydu projelerinin azami ölçüde milli imkanlarla gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla, uzay/uydu konularındaki kabiliyetlerini hızla geliştirmektedir. 2003 yılında kendi kaynakları ile başlattığı keşif gözetleme uydu kavramsal tasarım projesi TAISAT amacına ulaşmış ve TÜBİTAK UZAY-TUSAŞ İş Ortaklığı tarafından yürütülecek olan GÖKTÜRK-2 Projesi’ne temel oluşturmuştur. TÜBİTAK tarafından desteklenen proje kapsamında tasarımı, üretimi, montajı, entegrasyonu ve testleri milli imkanlarla gerçekleştirilecek olan alçak yörünge keşif uydu sistemi ile 2012 yılında görüntü alınması hedeflenmektedir. GÖKTÜRK-2 Projesi çerçevesinde TUSAŞ tarafından, Türkiye’nin bu kategorideki uyduları için temel oluşturacak standart yapı/platformun tasarım, üretim ve dokümantasyonu oluşturulmuş olacaktır.

Şirketimiz, kritik uydu alt sistemlerine ilişkin Ar-Ge projeleri ile uydu teknolojilerindeki uluslararası seviyeye ulaşmayı hedeflemektedir. Enerji Saklayabilen Moment Kontrol Jiroskobu Projesi başarı ile tamamlandığında TUSAŞ, Uydu Yönelim Saptama ve Kontrol alt sistemine yönelik olarak uluslararası pazarda yeni bir teknoloji ile söz sahibi olma şansını yakalamış olacaktır.

Ayrıca, SSM tarafından yürütülen GÖKTÜRK-1 Projesi’nde yerli ana yüklenici olarak seçilen TUSAŞ, yabancı ana yüklenici adayı firmalarla bir seneye yakın bir süredir işbirliği görüşmeleri ve teklif hazırlama çalışmalarına yoğun olarak devam etmektedir. Projenin Türk Uzay Sanayii için en önemli kazanımlarından bir tanesi şüphesiz TUSAŞ’da kurulacak olan Uydu Montaj/Entegrasyon ve Test tesisi olacaktır. Şirketimiz projede uydu platform üretiminden, kablaj ve testlere kadar pek çok konuda iş payına sahip olacak, mühendislik faaliyetlerine doğrudan katılacak ve Yer Kontrol İstasyonu ile ilgili önemli sorumluluklar üstlenecektir.
 
- Yönetici düzenlemesi: :
canin cehenneme
Forum Kalfası
Keşke bu konu bu kadar kısa olmasaydı. Ürettiğimiz araçların tanıtımını 10'larca sayfaya sığdıramasaydık... Gerçi hergün yeni bir Türk üretimi aracı haberlerde izliyoruz.

Bence bu konu sabitlenmeli ve Türk üretimi araç ve silahları bu başlık altında verilmelidir.

saygılar...


bu mesajı konu ilk açıldığında yazmıştım, o yüzden ilk paragraftaki düşüncelerim değişmiştir.

saygılar...

bu arada paylaşım için teşekkürler
 
- Yönetici düzenlemesi: :
onursuck
Daimi Üye
TAİ ÖZGÜN TİHA

Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) ihtiyaçlarına binaen, Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı (MALE-Medium Altitude Long Endurance) İnsansız Hava Aracı (İHA) gereksinimlerini karşılamaya yönelik Türk Özgün İnsansız Hava Aracı (TİHA) programı sözleşmesi, 24 Aralık 2004 tarihinde Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ile imzalanarak yürürlüğe girmiştir. Program kapsamında, 2010 yılı sonunda üç adet hava aracı prototipi ile tüm yer sistemlerinin, belirlenmiş olan ortak gereksinimlere göre tasarlanıp, üretilmesi ve geliştirme testlerinin tamamlanması hedeflenmektedir.

Sistem Tanımı:

TİHA sistemi: Hava Aracı, Yer Kontrol İstasyonu (YKİ), Taşınabilir Görüntü Kıymetlendirme Sistemi (TGKS), Uzak Görüntü Terminali (UGT) ile çeşitli yer sistemlerinden oluşmaktadır. Proje kapsamındaki sistem temel harekat kavramı şekilde gösterilmektedir.

Gece ve gündüz, kötü hava şartları da dahil, keşif, gözetleme, sabit/hareketli hedef tespit, teşhis, tanımlama ve takip amaçlı, gerçek zamanlı görüntü istihbaratı görevlerine yönelik geliştirilmekte olan TİHA sisteminde, söz konusu görevleri yerine getirmek amacıyla aşağıdaki faydalı yükler taşınmaktadır:

* Elektro-optik Gündüz Kamera,
* Gündüz/Kızılötesi/Lazer faydalı yükü (ASELFLIR-300T)
* SAR/GMTI, ISAR faydalı yükü

Belirlenen bu faydalı yüklerin yanı sıra; sistemin, olası başka faydalı yükleri ve görevleri de desteklemesi mümkündür.

Tümüyle kompozit yapıda tasarlanan hava aracı: monoblok gövde, sökülebilir kanat ve V-kuyruk ile katlanabilir iniş takımı, yedeklemeli kontrol yüzeyleri, ekipman bölmeleri, servis kapakları gibi bileşenlerden oluşmaktadır. Yapıda kompozit ya da gereken yerlerde metal bileşenler, omurga, çerçeve ve sehpalar yer almaktadır.

Arkadan itişli, piston-pervane tipli motor ile takatlandırılan platformda: gövde içi yakıt sistemi; kanat hücum kenarları, pervane ve diğer çeşitli birimlerde buzdan koruma sistemleri; cihazların ısıtma/soğutma ihtiyaçlarına göre çevresel koşullandırma sistemleri gibi muhtelif alt bileşenler yer almaktadır. Bunlara ilave olarak hava aracı: ışıklandırma sistemi, yedeklemeli elektrik sistemi ve uçak içi kablolama sistemi ile donatılmaktadır.

Hava aracında ayrıca, uçuş kontrol bilgisayarına bağlı çeşitli uçuş kontrol algılayıcıları (pitot-statik algılayıcı, hava özellikleri veri bilgisayarı, seyrüsefer algılayıcı, hareket/sıcaklık/basınç algılayıcılar, vb.), çeşitli yardımcı kontrol birimleri, hareketlendiriciler, haberleşme ve tanıtma sistemleri, görev kontrol, kayıt ve izleme sistemleri ile arayüz üniteleri gibi aviyonik birimler bulunmaktadır. Sistemde, gerek hava aracında, gerek yer birimlerinde bulunan tüm uçuş güvenliği açısından kritik bileşenlerde gereken yedeklemeler bulunmaktadır. Uçuşa yönelik yer ve hava birimlerinde çalışan tüm gömülü yazılımlar, TUSAŞ’da geliştirilmektedir. Benzer şekilde göreve yönelik tüm yazılımlar ve tüm alt sistemlerin yurt içi alt yükleniciler tarafından geliştirilmesi hedeflenmektedir.

TİHA sisteminde, oldukça kapsamlı ve yetenekli yer sistemleri de mevcuttur. Yer Kontrol İstasyonu ile hava aracının tüm uçuş harekatı yönetilebilmekte, izlenebilmekte ve kontrol edilebilmektedir. Hava aracına önceden planlı bir görev yüklenebilmekte veya uçuş esnasında değiştirilebilmektedir. Uçak üzerinde yer alan faydalı yükler, gerçek zamanlı izlenebilmekte ve kontrol edilebilmektedir. Uçağın iniş-kalkış işlemlerinin işletici müdahalesi gerekmeksizin gerçekleştirilebilmesi için, Otomatik İniş (ve Kalkış) Sistemi (OİS) kullanılmaktadır.

Taşınabilir Görüntü Kıymetlendirme Sistemiyle (TGKS), faydalı yük verileri, anlamlı istihbarat bilgilerine dönüşecek şekilde detaylı çözümlemeler ile mevcut veya planlanmakta olan harekat için talepler yapılabilmektedir. Üst birliklerin, İHA harekatından elde edilen bilgilerden faydalanabilmesi ve TİHA sisteminin üst düzeyde takip edilebilmesi maksadıyla, komuta katı ile veri haberleşmesi sağlanmaktadır. Uç birliklerin, hava aracı tarafından toplanan görüntülerden, gerçek zamanlı faydalanabilmeleri amacıyla, personel tarafından taşınabilen Uzak G
 
onursuck
Daimi Üye
Türkiye'de yerli yapım tank üretimi için geriye sayım başladı. BMC, FNSS ve OTOKAR, 1000 adet tank üretim teklifini bu hafta Savunma Sanayi Müsteşarlığı'na verecek

Yerli ana muharebe tankı geliştirme projesinde, üretime yönelik prototipin belirlenmesinde önemli bir aşamaya gelindi. FNSS yerli ana yüklenici firma olarak, üretim ve geliştirme önerisini bu hafta Savunma Sanayii Müsteşarlığına sunacak. Silahlı Kuvvetlerin ana muharebe tankı ihtiyacının ''yerli imkan ve kabiliyetlerin azami kullanımıyla'' karşılanmasını amaçlayan tank projesinin yerli ana yüklenicileri BMC, FNSS ve OTOKAR, ayrı ayrı üretim ve geliştirme teklifi verecekler.

İMKANIMIZ YETERLİ

Bu firmalar, sekiz ayda hazırlayarak Savunma Sanayi Müsteşarlığı'na sundukları raporda, Türkiye'deki altyapının, milli bir Ana Muharebe Tankı üretmeye yeterli olduğunu vurgulamışlardı. Fizibilite raporu, Türkiye'nin Modern Ana Muharebe Tankı'nın maksimum yerli katkı ve en uygun maliyetle üretilebilirliğinin tespiti için yurtiçi kaynaklar ve yurtdışı imkanları belirleyerek, Ana Muharebe Tankı konusunda dünyadaki mevcut durumu ve geleceğe yönelik eğilimler, projeyle ilgili alternatif modelleri fayda ve sakıncaları içeriyor.

Seri üretim yapılacak

Yerli Ana Muharebe Tankı geliştirme projesinde, imalat sorumluluğunu alan ana yüklenici, öncelikle yeni nesil yerli tankı dizayn ederek, önümüzdeki 6-7 yıl içinde, bu tankın prototipini imal edecek. Sonraki safhada da seri üretime geçilecek. Projeye bu yıl başlanması halinde, ilk yerli tankın 2012-2013 yıllarında Silahlı Kuvvetlere teslim edilebileceği belirtiliyor. Programa göre, tankın gövdesini ana yüklenici firmalar üstlenirken, tankların elektromekanik, atış kontrol ve savaş sistemlerinde Aselsan ve Havelsan, silah sistemlerinde ise MKEK Genel Müdürlüğünün görev alması bekleniyor.
 
- Yönetici düzenlemesi: :
onursuck
Daimi Üye
FNSS FENNEK 4x4 Keşif Aracı


FENNEK, komutan, şöför ve telsiz operatörü/gözetleyici’den oluşmuş, üç kişilik mürettebatla idare edilen, hafif, zırhlı ve dört çeker özelliklere sahip bir keşif aracıdır.

Araç, içerisine konulması gereken malzeme ve teçhizatın yer alabileceği bir hacime sahiptir.

Bu araçla teçhiz edilmiş bulunan bir keşif kolu, kendi başına, beş gün süre ile keşif görevi yapabilmektedir.

Aracın sahip olduğu zırh ve NBC koruması, mürettabata gerekli olan en uygun emniyeti sağlamaktadır. FENNEK aracının, havayolu, karayolu ve denizyolu ile taşınarak nakil edilebilmesi, harekat yapılacak bölgeye kolay ve rahat bir şekilde yerleştirilmelerine imkan vermektedir.


Mobilite: Hareketlilik :

FENNEK aracının yararları, yolda veya arazide sağladığı hareket kabiliyetinden kaynaklanmakta olup, bu faydaların asli unsurunu ise bir sanat şaheseri olan motor teknolojisi teşkil etmektedir. Motor ve şanzuman paketi özellikleri arasında; tam otomatik vites ve aktarma kutusu, seçilebilen 4 çeker sistemi ile sınırlı kaymaya karşı kilitli diferansiyelin, araçta standart malzeme olarak yer aldığını belirtebiliriz.

Aracın H şeklinde tasarlanan yapısı, kullanımda son derece düşük bir profil sergilemektedir.

Motor gücü; tekerlek dişlilerine, köşeli dişli kutuları aracılığıyla aktarılmaktadır. Motor EURONORM III de öngörülen oranlarda egzoz gazı çıkarmaktadır.

Araç öne doğru %60 eğimli ve yanlara doğru ise %35 eğimli yokuşlara tırmanabilmekte, 1 metreden daha derin olan sulardan geçebilmekte ve çapı 13 metre olan bir sahada tam olarak dönebilmektedir.Bu özellikleri araca, olağanüstü bir şekilde arazi geçebilme niteliği kazandırmaktadır.

FENNEK aracının bir diğer özelliğini ise “lastik basıncını kontrol sistemi” oluşturmaktadır. Bu sistem, araç hareket halinde iken sürücüye, yol, arazi şartları ve ihtiyaca göre lastiklerin basınç ayarını yapmasına olanak vermektedir.


Sürücü Mahalli :

Gerek ön cam ve gerekse yan camlar ile ileri derecede öne çıkarılan sürücü koltuğunun son derece elverişli bir şekilde düzenlenmiş olması, sürücüye, 180 dereceden fazla olmak üzere mükemmel bir görüş açısı sağlamaktadır.

Aracın arka tarafına monte edilen ve arkayı gösteren kamera ile birlikte bir izleme tertibatı ile tamamlanmış bulunan gösterge panosu, sürücüye istenilen kolaylığı ve zor manevraları yapabilme fırsatı ile birlikte, gerektiğinde çabuk kaçabilme olanağını da verebilmektedir. Görüntü büyüten gözlük (Image Intensifier Goggles) kullanılması halinde, sürücü, aracın gece karanlığında emniyetli ve kesin bir şekilde kullanımını sağlamaktadır. Sürücünün, aracın bir çok fonksiyonunu rahat bir şekilde idare edebilmesi için kontrol ve görüntü sağlayan cihazlar, ergonomik ihtiyaçlar göz önünde tutularak geliştirilmiştir.

Bir yangın tehlikesinin baş göstermesi halinde, yangın ikaz ve yangın söndürme sistemleri otomatik olarak devreye girmektedir. Acil durumlarda, sürücü, güç birimi bölümünde bulunan yangın söndürme sistemini, sürücü mahallinden devreye sokabilmektedir. Ayrıca FENNEK aracı, kurtarma faaliyetlerinde kullanılmak üzere bir vinç ile teçhiz edilmiştir.


Komutan Ve Telsiz Operatörü/Gözetleyici İstasyonlari :

Komutan ve telsiz operatörü/gözetleyici istasyonlarında yer alan belli başlı cihazlar arasında, gözetleme ve keşif cihazları, komuta ve kontrol cihazları, merkezi sistem kontrol paneli, elektrikli veya mekanik olarak kontrol ve aynı zamanda ateş edilebilen gecegörüşlü (opsiyonel) silah kundağı ile HF ve VHF telsiz sistemini belirtebiliriz. Mürettebat kendi aralarında intercom sistemi ile görüşme sağlamaktadır.


Silah Kundaği/Silah Donanimi :

Kendini korumak için keşif aracı, zırh içinde ve NBC koruması altında kullanılabilen bir silah donanımı ile teçhiz edilmiştir. Araç cinsine bağlı olarak, elektrikle kontrol edilebilen silah kundağı; 40 mm. Otomatik bombaatar, .50 Kalibre (12,7 mm) veya 7.62 kalibre makinalı tüfek yerleştirilebilmek üzere tasarlanmıştır. Nişangah sistemi, PERI Z 17 menşeili bir periskop ihtiva etmekte olup halen kullanılmaktadır. Opsiyon olarak, görüntü kuvvetlendirici gibi tak kullan tip modüller kullanılarak periskop performansı artırılabilir.


Komuta ve Kontrol Cihazlari :

Komuta ve kontrol cihazları, (FüWES) FENNEK keşif aracını C3 yayın istasyonları şebekesi ile bütünleştirmektedir. Komuta ve kontrol sistemi, (FüWES); Commander IV(entegre edilmiş versiyon) bilgisayarı 15 inç ebadında dokunmalı ekran ve klavyeden oluşmaktadır. Tatbikat yapılan arazinin çevre şartlarına uyum sağlayabilmesi bakımından, aracın ve hedeflerin yeri ile savaş alanının çevresel özelliklerini gösteren dijital haritalar kullanılmıştır. Bu bilgiler, devamlı olarak güncelleştirilerek, araç ile komuta kademesi arasında data telsiz irtibatını oluşturan (HF ve VHF) telsizler ile sağlanmaktadır.Araç sistemi tasarlanırken, alternatif hardware ve sofware kullanılabilmesini teminen, universal interface’lere özel bir önem verilmiştir.


Gözetleme ve Keşif Cihazlari :

Yüksek seviyeli bir keşif verimi elde etmek amacıyla; FENNEK, termal görüntüleyici, CCD gündüz kamerası ve lazer mesafe ölçücüden oluşmuş gözetleme ekipmanı ile donatılmıştır. Gözetleme ekipmanı, bir sensör başı içine yerleştirilerek, uzatılabilir direk(extendible mast) üzerine monte edilmiştir. Sensör başı, azimuth ve yükseklik olarak kontrol edilebilir ve aracın tavanından 1,5 metre yüksekliğe çıkabilir. Bu yükseklik yerden 3.29 metredir. Gizlenmiş bir vaziyette gözlem yapılırken, sensör başı bir tripod üzerine yerleştirmek suretiyle araçlardan 40 metre uzaktaki bir açık alana bırakılabilir. Uzaktan operasyon adı verilen (remote operation) bu durumda bile, sensör başı, araç içindeki mürettabat tarafından uzaktan kullanılabilir.

Inertial reference unit ve GPS gibi bileşik seyrüsefer sistemlerinin kullanılması suretiyle, aracın pozisyonu ile kuzey yönünün, kusursuz bir şekilde tayin edilmesine imkan sağlanmıştır. Hedeflerin ele geçirilmesi ise, gözetleme ve keşif cihazlarından olan, lazer mesafe ölçer ile görüş hattı azimuth ve yükseklik açısı(line-of-sight azimuth and elevation angle) ölçen cihazların kullanılması suretiyle yapılmaktadır. Bu bakımdan, söz konusu cihazlar sayesinde, gözetlenen cisimlerin bulundukları yerin kesin koordinatlarının tesbit edilmesi mümkündür.


Korunma:

Araç ve mürettabat aşağıda belirtilen şekilde korunmaktadır.

• Üstüste bindirilmiş çok cepheli zırh, 7.62 mm Zırh Delici mermilere karşı koruma sağlamaktadır.Üst üste bindirilmiş zırh teknolojisi (add-on armor technology) değişik cins koruma malzemesi kullanmak suretiyle daha yüksek koruma taleplerini karşılayabilir. Örneğin : (7,62 mm. Dragunov)

• Mürettabat bölümü AP mayınlarına karşı korumalıdır.

• NBC koruması, havalandırma sistemi ile birleştirilmek suretiyle, bütün mürettabat bölümünün koruması sağlanmıştır. Özel egzoz sistemi ile, kızılötesi işaretleme yapılmasını en az seviyeye indirgenmiştir.

• Mürettabatın korunması amacıyla, güç paketi kompartımanında yer alan, otomatik veya elle kumanda edilebilen yangın ikaz ve söndürme sistemi koruması sağlamıştır.


Koltuklar :

Komutan ile telsiz operatörü ve gözetleyicinin bulunduğu bölüm, uygun koltuklar ile donatılmıştır. Sözkonusu koltuklar, ergonomik ihtiyaçlara cevap verebilecek bir şekilde ve aynı zamanda Alman yol kuralları nizamnamesine uygun olarak tasarlanmıştır. Koltuk yüksekliği, elektrikli bir motorla ayarlanmakta ve gerek aracın içinden gerekse aracın üst kapağı üzerinden yapılan gözetlemede kullanılabilmektedir. Telsiz operatörü/gözetleyici koltuğu 360 derece komutan koltuğu ise +/- 45 derece dönebilmektedir. Aracın üst kapağı üzerinden yapılan gözetleme esnasında, ani bir tehlikenin belirmesi halinde, gözetleyici,çabuk indirme mekanizmasını kullanmak suretiyle koltuğu, bir kaç saniyede aracın içine indirebilmektedir. İstirahat sırasında yükseltilmiş koltuklarda da dinlenmek mümkündür.
 
onursuck
Daimi Üye
GZPT Geliştirilmiş Zırhlı Personel Taşıyıcı



Genel Özellikler:

• Yüksek Güvenilirlik
• Askeri Nakliye Uçakları ve Helikopterlerle Taşınma Olanağı
• Her Türlü Çevre Koşulunda Tam Yeterlilikle Çalışma
• Her Türlü Arazi Koşulunda Üstün Hareket Yeteneği
• Kullanım, Bakım ve Onarım Kolaylığı
• 21. Yüzyıl Gereksinimlerine Uyarlama Olanağı
• NATO Standardı

ZMA Zırhlı Muharebe Aracı 25mm Keskin Nişancı Kuleli



Genel Özellikler:

• Yüksek Güvenilirlik
• Askeri Nakliye Uçakları ve Helikopterlerle Taşıma Olanağı
• Her Türlü Çevre Koşulunda Tam Yeterlilikle Çalışma
• Her Türlü Arazi Koşulunda Üstün Hareket Yeteneği
• Tam Bir Piyade Mangasını Muharebe Teçhizatı ile Taşıma Kapasitesi
• Kullanım, Bakım ve Onarım Kolaylığı
• 21. Yüzyıl Gereksinimlerine Uyarlama Olanağı
• Üstün Fiyat/Performans Dengesi
• NATO Standardı

AAVP7A1 RAM/RS Amfibi Taarruz Aracı



AAV7 A1 Amfibi Taarruz Aracında 1980’li yılların ortalarından beri yapılan geliştirmeler, bu aracın “dünyanın en iyi amfibi taarruz aracı” olarak kazandığı ünü pekiştirmiştir. Geliştirilmiş Silah İstasyonu, dengeleyici pruva pineli ve geliştirilmiş aplik zırh takımının (EAAK) eklenmesi aracın ateş gücünü ve zırh korumasını artırmış, ancak aracın ağırlığının artması araç hızını ve hareket kabiliyetini azaltmıştır. AAV7A1’in özgün performans gereklerini bütünüyle ya da fazlasıyla karşılamak için AAV7A1 RAM/RS aracında daha güçlü bir motor ile güç aktarma organları ve Bradley Zırhlı Muharebe aracında kullanılan geliştirilmiş askı donanımı kullanılmıştır.

AAV7A1 RAM/RS geliştirilmiş amfibi taarruz araçları zırh koruması altında komuta, kontrol ve onarım yeteneklerinin yanısıra gemiden kıyıya asker ve yük taşıma, 3 metre yüksekliğe kadar dalgada yüzme ve engebeli kumsallar ve zorlu arazi koşullarında hareket olanağı sağlamaktadır. 525 BG güce sahip turboşarjlı dizel motor ve dakikada 52,990 litre su püskürten iki adet su jeti ise, suda saatte 13.3 km’lik bir hızla olağanüstü bir yüzme etkinliği sağlamaktadır. Araçlarda kullanılan geliştirilmiş Bradley süspansiyon sistemi ve United Defense paletiyle her türlü arazi koşulunda üstün hareket yeteneği elde edilmekte ve saatte 72.4 km’lik bir azami hıza ulaşılmaktadır.
 
onursuck
Daimi Üye
M-8 Hafif Tank

Taşınma (Ulaştırma) Kabiliyeti:

M8 Genel Maksat Muharebe Tankı, havadan taşıma (C-130 uçakları dahil) ve paraşütIe atma ile karadan orta yük taşıyıcıarla nakledilebilme özellikleri nedeni ile, TÜRKİYE harekat alanındaki her muharebe sahasına süratle intikal ve görevlendirme kabiliyetine sahiptir.


Hayatta Kalma (Beka) Kabiliyeti:

M8 Tank, taktik duruma, hava ve görüş koşullarına göre uyarlanabilen ve gittikçe geIişen düzeylerde pasif korunma modüllerine sahiptir.


Çeviklik:

M8 Tankın, kolay taşınabilme kabiliyeti, hızı, tonajı, atış sürati, beka kabiliyeti, hızı, tonajı, atış sürati, beka kabiliyeti ve genel maksatlı kullanım(muharebe, keşif, akın v.b.) performansları ile dengesi, muharebe alanında düşşmana karşı büyükbir hareket ve darbe üstünlüğü sağlar.


Öldürücülük (Ateş) Kabiliyeti:

Otomatik doldurucu ile geliştirilmiş 105 mm topu, dijital ateş idare ve kontrol sistemi ile sağlanan 12 atım/dak 'lık atış hızı ve vasıtasıyla yüksek bir öldürücülük kabiliyetine sahiptir. Bütün standart ve geliştirilmiş NATO mühimmatını kolaylıkla kullanır.


Bakım (İdame) KolayIığı:

M8 Genel Maksat Tankı, dijital bilgi sistemleri vasıtasıyla herhangi bir arızayı ve bakım periyodlarını haber verme kabiliyeti ile teknisyenlere süratle teşhis ve arızayı giderme kolaylığı sağlar.


Mürettebatın Rahatlığı:

Ates ve sürücü kontrol sistemlerinin dizaynı her türlü rahatlığı sağlar ve mürettebatın uzun süreli muharebe kabiliyetini arttırır. Tank komutanına ilk görüş tek-atışla imha yeteneği' veren eşsiz bir görüş imkanı sağlamıştır.


M8 Genel Maksat Muharebe Tankının en büyük üstüInlüğü:

Arkasında United Defense gibi büyük bir ekibin desteğine sahip olması ve dünyaca ünlü bir teknolojininin ürünü olmasıdır.


M8 Tank:

Çağımız muharebelerinin karakteri olan, erken müdahale, düşmana zayiat verdirme ve derin harekat, süratle yeniden konuşlanma ve bekanın uygulanabileceği en gelişmiş 'Kara Muharebe Platformu'dur.
 
Bilinmiyor
Daimi Üye
Bolmek istemezdim ama dile getirmeden olmaz tesekkurumu.

Mukemmel bir arsiv olmus , ellerinize saglik.
 
onursuck
Daimi Üye
http://www.fnss.com.tr/
http://www.roketsan.com.tr
http://www.havelsan.com.tr
http://www.tai.com.tr/
http://www.aselsan.com.tr/
http://www.tubitak.gov.tr/
http://www.bmc.com.tr/
http://www.otokar.com.tr/tr/default.aspx
http://www.mkek.gov.tr/main.aspx

GERİSİNİ SİZ EKLEYİN BAKALIM ...

Bu arada FNSS 'in sadece %49 türklere ait .. %51 i abd bae systems'in .. gerisi bizim tasarımımız .. rusyadan sonra ikinci zırlı muharabe araç üreten ülke biziz avrupada..
şimdi buldugum bir kaynaga göre İki Türk firması Kalekalıp ve Baykar Makina iha yapmış ve 2008 de hizmete sunacaklarmıs.. tek eksigimiz savas ucagı ama onunda piyasası olmadıgı için (ihtiyaç) üretimi olacagını sanmıyorum .. tai nin yolcu ucagı projesi piyasa olmadıgı için iptal edilmişti ..
 
onursuck
Daimi Üye
Umarım bir gün %100 yerli araç kullanırız...
fnss harici yani zırhlı muharebe araçları hariç .. bmc ve otokarın üretimleri ve geliştirimi % 100 türktür... cobra dünyada eşi benzeri olmayan gelişmiş bir araçtır..

bu aletlerin gelişiminde aselsanında sanayi ayanında çok büyük katkısı oldugunu söleyebiliriz..
 
hacker-inside
Forum Kalfası
KIbrıs savaşından önce abd her şeyi bedava verdiği için hiç yatırım yapmadık kıbrıs savaşında abd ambargo koyunca aklımız başımıza geldi o zmana kadar mermi bile ithaldı
 
h0rm0n
Forum Kalfası
Güzel çalışma.emeğine sağlık
Umarım birgün dünya bizim yerli malı ürünlerimizi kullanmak için sıraya girer,Biz onlarınkini almak için değil.
 
yasba
Forum Ustası
Yeni eklemeler olabilir diye düşünerek yorum yapmamaıştım herhalde konu tamamlanmış , Ordumuz silah ve mühimmat alanında sürekli yenilikler ve iyileştirmeler yapıyor bu çok güzel fakat yetmez artık tamamen yerli malı uçaklar , helikopterler ve Tanklar yapmalıyız , hatta uzay teknolojileriyle uğraşmalıyız , çünkü bölgemizde her zaman caydırıcı olmalıyız .
 
bacak99
Daimi Üye
kardeşler yanlış anlamayın ama

abi forumun hepsini okumadın ama resimlerden görüldüğü kadarıyla sadece
zırhlı araçların üstüne türkler silah koymuş tankların metali kat kat yapmış evet türkiye nin askeri hiç bir ülküde yok ama sadece türkiye su anda silahını bile 100 de 100 ürtemiyo ama türk ordusun gücü hiçbir yerde olmadığını herkez biliyor saygılarım la...
 
onursuck
Daimi Üye
T-155 PANTER



Türk Silahlı Kuvvetleri'nin topçu sınıfını günümüz muharebe koşullarının ihtiyaçlarına cevap verebilir bir yapıya kavuşturmak üzere başlatılan ADOP-2000 programı çerçevesinde geliştirlen Panter'in teslimatları halihazırda devam etmektedir. Türk topçusunun envanterine hibe yoluyla girmiş eski ve ömrünü doldurmuş sistemlerin acilen yerini alması düşünülen Panter, günümüzün batı tarafından üretilen modern toplarına eşittir. Türk mühendisleri ve askeri fabrikalarının kapsamlı çalışmaları sayesinde üretilen bu obüsün, bazı önemli parçaları maliyet faktörü göz önüne alınarak yurtdışından ithal edilmektedir. Panter'in kullandığı NATO standardı modern mühimmatlar ve 155 mm namlusu, MKE tarafından üretilmektedir. Tasarım ve geliştirme açısından başarılı bir çalışma olmasından dolayı Türkiye'nin birçok tedarik projesine örnek gösterilmektedir. Yüksek menzili ve kendi kendine hareket yeteneği sağlayan yardımcı motor sistemi ile Panter, çekili topçu gücünde önemli bir ilerleme sağlamıştır. Yarı otomatik yükleme sistemi sayesinde atış hızı yükseltilen Panter, yardımcı motoru sayesinde 18 km/s hıza ulaşabilmektedir. İki dakika içerisinde atış mevzisini terk edebilen obüsün ilk teslimatı 2002 yılında 105. Topçu Alayı'na gerçekleştirilmiştir.



Teknik Veriler

* Üretici: Türkiye
* Namlu Çapı: 155 mm
* Muharebe Ağırlığı: 18t
* Namlu Uzunluğu: 52 kal
* Uzunluğu: 11,6 m
* Yüksekliği: 2,6 m
* Genişliği: 3,3 m
* Yükselme: -3º +69º
* Mermi Ağırlığı: 43 kg YP (yap okunur. Yüksek Patlayıcı)
* Namlu İlk Çıkış Hızı: 564 m/sn
* Azami Menzil: 24 bin m, 40 bin m (ERFB ile)
* Tahmini Namlu Ömürü : 1500
* Geri Tepme: 450 kN
* Yol Hızı: 80 km/s


T-155 PANTER Çekili Obüs Yarı Otomatik Mermi Doldurma Sistemi

155 mm.lik T-155 PANTER Çekili Obüsleriinde 155 mm çapında NATO standardındaki bütün mermilerin (M107, M583, M654, ERFB, BASE-BLED) yaklaşık 7 m/sn hızla namluya doldurulması sağlanmaktadır. Namlunun yatay pozisyonlarında merminin teskereye kolay yerleştirilmesinin sağlanması için sistemin teskere grubu 45° derecelik açıyla aşağıya doğru yatabilmektedir. Doldurma hareketi sonrasında sistemin teskere grubu namlunun geri tepme esnasında hareket edeceği bölgeyi terk ederek yana yatmaktadır. Sistem bütün doldurma faaliyetlerini hem tam otomatik olarak hem de manuel olarak sağlayabilmektedir. Sistem bütün fonksiyonlarını hidrolik ile sağlamakta olup kontrolları elektrik ve elektronik olarak yapılmaktadır.


İZCİ






İZCİ, bir komuta merkezi üzerinden uzaktan komuta edilebilen, bu merkezden gönderilen hedef noktalara kendi başına ulaşabilen, hedef noktalara ulaştığında üzerinde yer alan faydalı yük verilerini komuta merkezine aktarabilen, uzaktan veya özerk olarak kendi başına hareket edebilen bir robot platformu.

Üzerine istenen silahın entegre edilebildiği, çevre algılama, savunma ve gözetleme amaçlı faydalı yüklerin de yerleştirildiği İZCİ, uzaktan komuta edilebiliyor. Araç, önceden bildirilen noktalara üzerinde yer alan çevre ve durum algılayacılarını kullanarak özerk olarak ta ulaşabiliyor.

KAYNAK www.aselsan.com

B 611



Doksanlı yıllarda Çin ile yapılan gizli anlaşmalar kapsamında yürütülen ortak projelerin meyveleri gün yüzüne çıkmaya başladı.Uluslar arası alandaki adıyla B 611 SRBM (Short Range Ballistic Misille-Kısa Menzilli Balistik Füze) 30 Ağustos Zafer Bayramında yapılan geçit töreniyle Türkiye’de ilk kez sergilendi.

Yıldırım adı verilen füze hakkında resmi kaynaklardan ayrıntılı bilgilere henüz ulaşılamazken internet kaynaklı bilgilere göre olası özelliklerinin aşağıdaki gibi olduğu sanılıyor.Birleşmiş milletler belgelerine göre 2006 yılı itibarıyla TSK envanterinde 97 füze ve 6 lançer aktif halde görülmektedir.



http://disarmament.un.org/UN_REGISTER.NSF



Birinci olasılığa göre özellikler:



Menzil :150 km

Güdüm : İnertial

Motor : Tek kademeli katı yakıtlı

Başlık : 480 kg Konvansiyonel

Cep : 75 m

Araç : Man 6x6

Uzunluk : 6 metre

Ağırlık : 1200 kg

Çap : 400 mm



İkinci olasılığa göre özellikler:



Menzil :250 km

Güdüm : İnertial+GPS

Motor : Tek kademeli katı yakıtlı

Başlık : 480 kg Konvansiyonel

Cep : 22 m

Araç : Man 6x6

Uzunluk : 6 metre

Ağırlık : 1200 kg

Çap : 400 mm

500 KM menzile sahip füze çalışmaları sürmekte..



HÜRKUŞ



TÜRK BAŞLANGIÇ VE TEMEL EĞİTİM UÇAĞI ‘HÜRKUŞ’UN KAVRAMSAL TASARIMI ONAYLANDI

Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Geliştirme Programı Sözleşmesi Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile TAI arasında 15 Mart 2006 tarihinde imzalanarak yürürlüğe girmiştir. Toplam 59 ay olarak öngörülen proje takviminin ilk sekiz aylık kavramsal tasarım aşaması SSM tarafından onaylanmış bulunmaktadır. Proje kapsamında dört adet (iki adedi uçar) Türk Başlangıç ve Eğitim Uçağı prototipi TAI tarafından tasarlanıp geliştirilecek, üretilecek ve test edilecektir.

http://www.tai.com.tr/tr_haber_guncel.aspx?id=52
 
- Yönetici düzenlemesi: :
Üst