Türk Ordusu yerli malı araçlar | Page 2 | Wardom Bilginin Adresi, Forum ve Bilgisayar Güvenliği

Türk Ordusu yerli malı araçlar

crimson

Forum Ustası
stamp çok güzel bişi tabi bizim için çok fonksiyonlu nokta atışlı süper bişi doğuda karakolların ve önemli kamp alanlarının yanı sıra yukarıda verilen araçlarıda güçlendirmek için kullanılabilir. gerçekten çok süper
 

onursuck

Daimi Üye
CN 235-100 TK01 Tam Uçuş Simülatörü



CN-235 uçağı pilotlarına gerçek ortamda uçuş eğitimleri, hava radar eğitimi ve acil durum eğitimleri sağlamak üzere geliştirilen tam uçuş simülatörünün tasarımı, yazılımı, entegrasyonu ve testi HAVELSAN tarafından yapılmıştır.

Havelsan

http://www.havelsan.com.tr/tr/activities/edu/main_simula/cn235.php

UZUN MENZİLLİ BÖLGE HAVA VE FÜZE SAVUNMA SİSTEMİ PROJESİ BİLGİ İSTEK DOKUMANI (BİD) ALIP CEVAP VERECEĞİNİ BİLDİREN FİRMALARA İLİŞKİN DUYURU METNİ (17 Nisan 2007)


17.04.2007



Uzun Menzilli Bölge Hava ve Füze Savunma Sistemi Projesine ilişkin Bilgi İstek Dokümanı (BİD)’nı alan ve BİD’e cevap vermeye niyetli olduğunu bildiren firmaların listesi alfebetik sıraya göre aşağıda sunulmuştur :

1. ASELSAN-TÜRKİYE
2. AYESAS- TÜRKİYE
3. BOEING-ABD
4. CPMIEC- ÇİN HALK CUMHURİYETİ
5. C-TECH- TÜRKİYE
6. FNSS- TÜRKİYE
7. GATE-TÜRKİYE
8. HAVELSAN TEKNOLOJI RADAR- TÜRKİYE
9. IAI-İSRAİL
10. LOCKHEED MARTIN*
11. MILSOFT- TÜRKİYE
12. RAYTHEON*
13. ROKETSAN- TÜRKİYE

* Lockheed Martin ve Raytheon firmaları BİD’na, “Price and Availability (P&A) Data“ çalışmaları kapsamında ABD Hükümeti üzerinden cevap vereceklerini beyan etmişlerdi



DENİZALTILAR

gunumuzde denizalti, askeri yonu cok agir basan bir teknolojidir. zaten ciki$ noktasi, onu bize kazandiran ihtiyaca da bakilirsa buna $a$irmamak gerekir. denizaltilar butun geli$mi$ ulke silahli kuvvetleri'nce kullanilan, geli$tirilen ve uretilen bir silahtir. gerek kendisi, gerek savunma amacli anti-denizalti teknolojileri deniz sava$lari stratejilerine ve deniz muharebe harekatina yon verir. turk silahli kuvvetleri de sahip oldugu 13 denizalti ile dunyada 10. buyuk denizalti filosuna sahip silahli kuvvet'tir. preveze sinifi haric klasik denizaltilardir. preveze sinifi denizaltilarimiz sub-harpoon (bkz: harpoon missile) gudumlu roketlerini de atabiliyorlar. (5 preveze sinifi, 6 ay sinifi, 2 muratreis sinifi, 2 hizirreis sinifi) bu konuda onderligi tabi ki abd yapmaktadir. bilinen en geli$mi$ denizalti, seawolf sinifi denizaltilara da ismini veren "uss ssn seawolf" olup, amerikan pasifik filo'su emrindedir. ayrica bu muhendislik harikasi, $u anda en genel olarak yeryuzunde bilinen en komplex muhendislik makine olup, insanoglunun zekasinin bir anitidir.
gunumuzde ozellikle amerika'nin pekcok nukleer gucle cali$an ve nukleer ba$likli fuze ta$iyan denizaltisi dunya denizlerinde her daim gorevde ve sefer halindedir. (ssbn kodlu denizaltilar-"ballistic" ve "nuclear") denizaltilar olu$acak bir kriz aninda, kriz bolgesine en yakin platform olarak hemen devreye girer ve gerekirse vururlar. rutin gorevlerinden birisi de ke$if ve gozetlemedir. bugun eger bir nukleer sava$ cikarsa, bu kanli sava$in ilk kan dokuculeri i$te bu denizaltilar olacaktir.

ve otesi...
ileride denizaltilarin askeri oneminin hic kaybolmayacagi aciktir. bugun varilan nokta ile genel olarak ihtiyaci kar$ilayan denizaltilar zaten son 10 yilda da oldugu gibi, sessizlik, daha cok silah ta$ima, daha guclu muhabere gibi konularda geli$eceklerdir. yani genel olarak denizalti teknolojisi degil, silah ve haberle$me sistemleri geli$mektedir. denizaltida gelecek icin beklenilmesi en mantikli olan "temel geli$me", nukleer gucten daha guvenli ve e$deger guclu bir sistemin denizaltilara adaptasyonudur.

türk denizaltıları gölcükte üretilmektedir..


Atılay(2) S-347 Ay (2) Howaldtswerke 01.12.1972 23.10.1974 23.07.1975


Saldıray(2) S-348 Ay (2) Howaldtswerke 02.01.1973 14.02.1975 21.10.1976


Batıray(2) S-349 Ay (2) Howaldtswerke 01.06.1975 24.10.1977 20.07.1978


Yıldıray(2) S-350 Ay (2) Gölcük 01.05.1976 20.07.1979 20.07.1981


Doğanay S-351 Ay (2) Gölcük 21.03.1980 16.11.1983 16.11.1985


Dolunay S-352 Ay (2) Gölcük 09.03.1981 22.07.1988 21.07.1989

Preveze(3) S-353 Preveze Gölcük 12.09.1989 22.10.1993 28.07.1994

Sakarya(3) S-354 Preveze Gölcük 01.02.1990 28.07.1994 21.12.1995

18 Mart S-355 Preveze Gölcük 28.07.1994 25.08.1997 28.07.1998

Anafartalar S-356 Preveze Gölcük 01.08.1995 01.09.1998 22.07.1999

Gür(3) S-357 Gür Gölcük 19.02.2000 ?.05.2002 24.07.2003

Çanakkale(3) S-358 Gür Gölcük 19.12.2000 ?.09.2002 26.07.2005

Burakreis(3) S-359 Gür Gölcük 19.12.2001 02.09.2005 15.02.2006



not: kırmızı renkte olanlar üretim yerleridir..
tarihler kızaga konuş, denize iniş, donanmaya giriş

kaynak : http://www.turkishnavy.net/submarine/listetr.htm
 
- Yönetici düzenlemesi: :

onursuck

Daimi Üye
abi forumun hepsini okumadın ama resimlerden görüldüğü kadarıyla sadece
zırhlı araçların üstüne türkler silah koymuş tankların metali kat kat yapmış evet türkiye nin askeri hiç bir ülküde yok ama sadece türkiye su anda silahını bile 100 de 100 ürtemiyo ama türk ordusun gücü hiçbir yerde olmadığını herkez biliyor saygılarım la...
abd bile f35 savas uçagını yüzde yuz üretemiyor.. bunu bırak bil bilgisayara bakarsan içindeki parçalar bile degişik ülkelere aittir.. bu pazar payı ile alakalıdır.. ordu bir sey istiyorsa örnek vereyim denizaltı yada helikopter , ihale açar .. kazanan şirketlerde konularına hakim şirketler ile çalışarak ürünü ortaya cıkartır.. buna sanayi zinciri diyebiliriz.. bazı konularda dış güçlere her ülke muhtaçtır..
 

bacak99

Daimi Üye
evet ama

abd kendi silahı ve de f16 ve de tankını ve de füze sini 100 de 100 kendi üretiyoo
evet hepimizim mücadelesi aynı ama bazı gerçekleride foruma yazalım..


SİTEYE EMEĞİ GEÇEN HERKEZE TEŞŞEKÜRLER...
 

onursuck

Daimi Üye
abd kendi silahı ve de f16 ve de tankını ve de füze sini 100 de 100 kendi üretiyoo
evet hepimizim mücadelesi aynı ama bazı gerçekleride foruma yazalım..


SİTEYE EMEĞİ GEÇEN HERKEZE TEŞŞEKÜRLER...
f 16 lar turkiyede monte edildi .. f35 alınan kararlara göre orta gövdesi trde üretilecek ..hiç bir ülke hiçbişeyi yüzde yüz kendi üretmez.. mesela o ucaklardaki elektironik alt yapı bir kısmı kore bir kısmı japondur.. boing yolcu uçakları 7 yada 8 farklı ülkede üretilir mesela.. bir ülkede montajlanırlar..( ucuz işci ve malzeme.. yada konusunda uzman şirketler olmasından dolayı ..) discovery channelde bu konuda belgeseller bulabilirsin.. bunu nedenleri ekonomik de olabilir baska seylerde olabilir .. tam olarak acıklayamıyacam .. ama buna pratik olarak ticaret diyebiliriz..

bir aracın prototip olarak üretilmesi tasarlanması testlerinin yapılması milyon dolarları bulur.. bu nezaman seri üretim olur ozman fiyatı düşer.maliyeti azalır
seri üretim için pazar payı gerekir .. yapılan ürünün pazar payı olmaması ekonomik acıdan kaldırılamıyacak yuklere neden olur.. kendi kendimize yetecek pazar payımız olmadıgını düşünürsek ucak üretemeyecegimizi anlamamız için yeterli olur..
japonya kendi savas ucagını üretmiş durumdadır.. bu ihtiyacını mitsubishi firması ile Kawasaki'len karsılamıştır ve piyasada japon savas ucagı görmemissek bunun anlamı kendi kendine yeterli olmalarından kaynaklanmaktadır..
2 dünya savasında savas ülkeleri bütün bütcelerini askeriyeye aktarmışlardır. buda teknolojinin gelişmesi ve sanayi devrimlerine neden olmuştur.. almanyada bir günde 1 uçak düşerken 5 ucak fabrikadan cıkıyordu ve bununla kendi ihtiyaçlarını karsılıyorlardı..

abd ürettigi silahların pazar payı olabilmesi için herzaman bir savas ortamı yaratır.. bu silah üreten her ülke için geçerlidir..
israil galil ve uzi silahları üretmiştir ..
rusya ak47 dragonov gibi silahlar yapmıştır.. bu bu silahların pazar payları oldukça yuksek oldugunu söleyebilirim.. terorizm ve savaslar oldugu için doguda ak47 i 100 dolara bile bulmanız mümkündür..

sonuç olarak biz pazar payını marshall yardımına kaptırdık ..

marshall yardımı nedir..

abd dışişleri bakanı general george marshall, ikinci dünya savaşından sonra savaş sırasında zarar gören avrupa ülkelerinin yeniden imarı konusunda "avrupanın yeniden imar programı" konusunda bir fikir ortaya atmıştır. çeşitli ülkelerin de katıldığı bir toplantılar zincirinden sonra bu imar programına 5 milyar dolar ödenek ayrılmıştır. bu program çerçevesinde 1948-1952 yılları arasındda uygulanan bu yardımlarda abd, avrupa ülkelerine 13 milyar dolarlık bir yardım yapmıştır. bu yardımdan en büyük payı avusturya (677 milyon dolar ve belçika (559 milyon dolar) almıştır. türkiye ise önce 225 milyon dolar yardım almış, daha sonra bu miktar 450 milyon dolara çıkarılmıştır.

1920-30'lu yillarda turkiye'deki havacilik anlamindaki calismalar, birazda birinci dunya savasindaki muttefikimiz olan almanyanin yardimlariyla bayaa bi ilerlemisti.. bu konsept 50'li yillara ve hatta daha ilerisine uzandi.. cesitli atelyelerde ki ucak ve parcalari uretimi dunya standartlarindaydi.. o yillarda amerika'nin "tamam siz yapmayin biz size belese veririz simdilik" anlayisi sonucunda tum uretimimiz durdu.. pazar payımızı abd kaptırmamıza neden oldu..

türk lirasının dolar karşısında düşüşünün başladığı tarih olarak bilinir. o günden beri belimizi dogrultamadık...
japonyanın süper ekonomik gücü ile yapılan savas uçaklarının bazıları

mitsubishi t2 1971



Kawasaki T-4 1985

 
- Yönetici düzenlemesi: :

onursuck

Daimi Üye

Türkiye'nin tasarım dahisi Hakan Gürsü TSK için müthiş bir araç yapıyor.

Volitan adlı tekneyle tasarım nobeli olarak gösterilen ödülü alan Gürsu, TSK için havada taşınan, suda ve karada giden araç yapıyor.

Uluslararası şirketler ve saygın üniversiteler, Türkiye'nin tasarım dahisi ODTÜ öğretim üyesi ve Endüstri Ürünleri Tasarımcısı Dr. Hakan Gürsu'nun peşine düştü. “Volitan” adlı tekne tasarımıyla dünyanın en prestijli yarışmalarından bir kabul edilen ve “tasarımın nobeli” olarak gösterilen Uluslararası Tasarım Ödülleri (IDA 2007) yarışmasında “Geleceğin en yenilikçi ve çevreci deniz aracı” nitelendirmesiyle ödüle layık görülen Gürsu, üniversitelerin teklifini, “ülkemi terk etmiyorum” diye geri çevirdi. Volitan teknesinin üretimi için, büyük bir Fransız şirketiyle ön anlaşma yapıldı.

GÖZ YAŞARTACAK PROJE

Gürsu'nun TSK için yürüttüğü çok önemli bir proje var. Bu projenin çok yakında herkesin gözlerini yaşartacağını söyleyen Gürsu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“4 ay sonra daha büyük bir şeye imza atacağız. Savunma sanayiine yönelik çok ciddi çalışmalarımız var. İşler bitti ama şu anda duyurulmuyor. Üç dört aya kadar açıklanacak. Detay veremem ama orduya yönelik çok ihtiyaç duyulan birşeyleri realize ettik. Prototipi yapıldı ve şu anda çalışıyor. İnsanların gözlerinin dolacağı bir proje. Bir araç geliştirdik. Havada taşınıyor, suda da gidiyor, karada da.”

YANGIN SUSUZ SÖNECEK

Gürsu, bunların dışında bir başka proje üzerinde de çalıştıklarını belirtirken, “Şu an çalıştığım projenin yanında Volitan çay kaşığı kalır” dedi. Bu projenin, “uyduruktan bir tekneyle Türkler meşhur oldu” laflarını gölgede bırakacağını savunan Gürsu, “Bununla Türklerin de yapabileceğini, beyin gücüne sahip olduğumuzu göstereceğiz. Bu, orman yangınlarına yönelik bir proje. Cayır cayır ormanlarımız yanıyor. Su sıkıntısı çekiyoruz. Susuz orman yangını söndürülebilir. Bunun üzerine çalışıyorum, bu da yakında ortaya çıkacak” diye konuştu.

KOPYACI TÜK İMAJI

Volitan'la gelen ödülün kendisinin 21. ödülü olduğunu anlatan Gürsu, “17 ayda 3'ü uluslararası, 6'sı ulusal 9 ödül aldık. Türklere ve Müslümanlara karşı uluslararası arenada bir önyargı var. Uluslararası fuarlarda Türk standlarının kopya ürün nedeniyle kapatılıp, mühürlendiğini biliyorum. Çinliler, Japonlardan sonra Türklerin hazır ürünleri alıp, kopyalamak eğilimi var. Biz özgür, yaratıcı ürünler yapabileceğimize olan inançla yola çıktık. Farklı bir Türk imajı yaratabilir miyiz düşüncesindeyiz” dedi.

VOLİTAN NEDİR?

Volitan, güneş ve rüzgar enerjisi kullanarak hareket eden, deniz suyunu tatlı suya çeviren, karbondioksit atık üretmeyen, geleceğin alternatif teknelerinden biri olarak tasarlandı. Kendi etrafında 360 derece dönebiliyor.
 

Maxell2HD

Çırak
son yıllarda özellikle aselsanın yürüttüğü çalışmalar ar-geler kaybettiğiz özgüvenimizi geri kazandıracak düzeyde... tabi teknoloji devleriyle kıyaslandığında geliştirilen ürünler devede kulak kalıyor malesef...
 

monders

Forum Kalfası
İçlerinden en önemlisi Göktürk olsa gerek , belki amerikan istihbaratına ihtiyacımızı ortadan kaldırır...
 

mankurt76

Cool Çırak
dostum eline koluna sağlık ama FIRTINA yı unutmuşsun. ayrıca 80mm lik ve 120 mm lik havanlarıda unutmuşsun.bunlarda yüzde yüz türk malı.MKE de çalışıyorum.olurya sorularınız olursa elimden geldiği kadar bilgilendirmeye çalışırım.ayrıca halen israille yapılan ve meyvelerini toplamaya başladığımız m60a1 tank modernizasyonu projeside devam etmektedir bilginize.emeğine sağlık...
 

onursuck

Daimi Üye
dostum eline koluna sağlık ama FIRTINA yı unutmuşsun. ayrıca 80mm lik ve 120 mm lik havanlarıda unutmuşsun.bunlarda yüzde yüz türk malı.MKE de çalışıyorum.olurya sorularınız olursa elimden geldiği kadar bilgilendirmeye çalışırım.ayrıca halen israille yapılan ve meyvelerini toplamaya başladığımız m60a1 tank modernizasyonu projeside devam etmektedir bilginize.emeğine sağlık...
detayı verirsen sevinirim resimli olsun .. bu herkez için geçerli .. bildiginiz gördünüz seyleri bizimle paylaşın .. ayrıca buradaki ürünler türk malı .. f35 üretimini ve benzeri şeyleri katmadım ..
 

mankurt76

Cool Çırak










bizzat panter ,fırtına ve havan çeşitlerinin üretildiği fabrikada çalışmaktayım.gerçekten son teknoloji kullanılmaktadır.üretim anında çekilen fotoları koymayı çok isterdim.ama bu çalışma şartlarımızdan dolayı mümkün olamamaktır.



55 mm 52 KALİBRE SİLAH SİSTEMİ (FIRTINA,K/M OBÜS)
Üretim Yeri : MKE Ağır Silah ve Çelik Fabrikası
Yivli-setli 52 kalibre Silah Sisteminde hidrolik otofretajlı namlu kullanılmıştır.Her türlü arazi ve hava koşullarında çalışma kabiliyetine sahiptir.şekil itibari ile tank gibi gözüksede tank değildir.sadece bir çeşit hareket kabiliyeti olan top gibi düşünmek daha mantıklı olacaktır...

Çap 155 mm
Toplam Ağırlık 4339 Kg
Namlu Ağırlığı 2259 Kg
Namlu Boyu 8095 Kg
Yiv Set Sayısı 48
Kama Payı Ağırlığı 665 Kg
Kama Ağırlığı 95 Kg Kayar kama mekanik
Ateşleme Türü Elektro-Hidrolik veya elle
Atım Adedi Normal 6 atım/dak ani 15 saniyede 3 atım.Sürekli 2 atım/dak.
Menzil Modern mühimmat ile 30 Km ERFB / Base Bleed ile 40 Km.
Namlu Tipi Monoblok, dövme, otofretajlı
 

kendimce

Daimi Üye
Sanayimize,mühendislerimize ve bilim insanlarımıza sahip çlkıp yeterince destek verdikçe çok daha büyük projelere imza atacaklardır.Türk'ün yapamıyacağı şey yoktur.Yeterki inanalım.
 
Üst