Yakınım adına mobil hat açtırılmış, borçlanılınca icra için avukata vermişler. Ne yapmalı? | Wardom Bilginin Adresi, Forum ve Bilgisayar Güvenliği

Yakınım adına mobil hat açtırılmış, borçlanılınca icra için avukata vermişler. Ne yapmalı?

aydin32019

Çırak
Bir yakınımın adına Vodafone'dan faturalı hat açtırılıp ödenmeyen borç birikmiş, nihayetinde de icra ile tahsil için bir hukuk bürosuna verilmiş.

Biraz sorduk soruşturduk. Borçlu hat yakınım eDevlet üzerinden sorunca adına görünmüyor. Vodafone müşteri hizmetlerine TC kimlik no ve ismini verirse oradan da bulamıyorlar. Ancak hukuk bürosunun bize söylediği o numarayı müşteri hizmetlerine veriyoruz da o zaman nasıl oluyorsa lütfedip buluveriyorlar. Hattın Vodafone'da kayıtlı bir adresi yok... Sadece "semt/ilçe/il" girilmiş. Yani sokak adresi ve gerisi tamamen eksik. İrtibat telefonu, email adresi falan da yok. Bunlar olmadan faturalı hat nasıl açılabilmiş, ne biz anlayabildik, ne Vodafone cevaplayabiliyor. Açıldığı bayi yakınımın semtinde ama orası da kapanmış.

Aylardır bunlar olup biterken Vodafone'dan da en ufak bir ses çıkmamış. Yakınımın adresine, telefonuna gelen bir tane dahi fatura, SMS vesaire yok. Hattın irtibat bilgileri bomboş, nasıl gelecek diyeceksiniz... Halbuki yakınımın Vodafone'da bir hattı hakikaten var. Ama numarası da uyuşmayan o hat faturasız ve taahhütsüz, dolayısıyla da borçlanma gibi bir durum zaten mümkün değil. Yine de koskoca Vodafone, madem borç birikmiş alamıyor, bari bir zahmet edip de kendi sisteminde aynı isim ve kimlik no altındaki o asıl hattın üzerinden irtibata geçse, bir - iki SMS atsa olmaz mıydı? Sanki adeta iş bilhassa uzasın, borç biriksin de biriksin, icraya düşsün istiyorlarmış gibi!

Yakınım olaydan bu hafta sonu yeni haberdar oldu. Vodafone'un kendi sisteminde bulamadığı o faturasız hattı nasıl oluyorsa hukuk bürosu pat diye buluverip SMS ile tehditvari bir ikaz göndermiş. Gönderilen SMS de hemen her gün gelip duran dolandırıcılık mesajlarının tıpkısının aynısı bu arada... Neyse ki yakınım kendisi biraz huylu biridir, ne olur ne olmaz diye bir takip edince durumu öğrenmiş.

Vodafone, hukuk bürosu, tanıdık tanımadık sorduğumuz her kafadan ayrı bir ses çıkıyor. Operatör ve hukuk bürosu ikisi de kendileri ile muhatap olunması talimatını veriyor, ayrı ayrı evraklar istiyorlar. O nedenle sormak istediklerimiz:

1) İtiraz etmenin en doğru ve düzgün yolu nedir?

2) Bu konuda asıl kiminle muhatap olunmalı?

Bence bu öncelikle hattı açan, herhalde hattın en detaylı kullanım bilgileri ve saire elinde olan ve üstüne üstlük olayın hiç bir aşamasında kendisine düşenleri yerine getirmeyen operatör Vodafone olmalı, ama elbet ben konunun uzmanı değilim. Hukuk bürosunun da herhalde bu işlerden bir mali çıkarı olduğundan onlara da tam güvenemedik. Zaten ikisi de bize ayrı meblağlar veriyor. Bir de yer yer Tüketici Hakem Heyeti ve/veya Tüketici Mahkemesi'nden bahsediliyor, bunları mı denemeli? Öyleyse nasıl?

3) Hat açtırmak için kimlik, imza, adresli evrak falan alınıyor biliyorum. Ama malumunuz bu günlerde en ufak bir hizmet, abonelik, promosyon vesaire için dahi hemen hemen her yer benzer evrak ve özel bilgilerimizi talep ediyor, topluyor. Bunlar ne derece güvenli ve gizli tutuluyor, kim bilir... Diyelim yakınımınkiler kopyalanmak suretiyle yapıldıysa o zaman derdimizi nasıl anlatacağız?

Biraz uzun oldu ama ileri geri çok soru-cevapdan kaçınmak istedim. Benzer olumlu ya da olumsuz herhangi tecrübeleri olanlar tavsiye ve önerilerini yazabilirlerse çok seviniriz. Yorum ve katkıda bulunacaklara şimdiden teşekkürler.
 

AdrenaLiN_

Forum Ustası
Yerinizde olsam ilk isim Vodafone BTK ya şikayet ederim. Adına hat açılıp borçlandırıldığı ve icraya verildiğini ayrıca hat açılışının hangi şubeden gerçekleştiği hakkıda bilgi verilmediğini yazın gönderin. Bir hafta içinde size o bilgi vermeyen Vodafone emin olun pesinize düşecek. İcra içinde size tebligat geldiyse yasal süresi içinde itiraz edin ve savcılığa giderek suç duyurusunda bulunun. Geçmiş olsun
 

aydin32019

Çırak
Tebliğ tarahinden itibaren 7 gün içinde
icra dosyasına gerekçeli itiraz edilir
Merhaba. Bir başka forumda da bir arkadaş aynısını yazdı. Tebliğ derken kastınız hani Ptt ile falan gelen adli işler için imza karşılığı teslim edilen bildirim değil mi? Öyleyse henüz resmi bir tebliğ olmadı. Hatta elimizde avukatlık bürosundan gelen tek SMS haricinde (ve yaptığımız konuşmalar haricinde) ilk mesajımda izah ettiğim gibi hiç bir evrak yok. O sitedeki arkadaş öncelikle operatörden sözleşme, faturalar, kullanım detayları, cihazlar, lokasyonlar vesaire tüm evrakları talep edin dedi. Aynı zamanda da hukuk bürosundan "borç dosyası" talep edin, size vermek zorundalardır dedi. Doğru mudur?
 

aydin32019

Çırak
Yerinizde olsam ilk isim Vodafone BTK ya şikayet ederim. Adına hat açılıp borçlandırıldığı ve icraya verildiğini ayrıca hat açılışının hangi şubeden gerçekleştiği hakkıda bilgi verilmediğini yazın gönderin. Bir hafta içinde size o bilgi vermeyen Vodafone emin olun pesinize düşecek. İcra içinde size tebligat geldiyse yasal süresi içinde itiraz edin ve savcılığa giderek suç duyurusunda bulunun. Geçmiş olsun
BTK benim de aklıma geldi. Bilhassa burada büyük, büyük mesuliyetin Vodafone'un omuzlarında olması ve inanılmaz ihmalkar davranmış olmaları. Başka bir sitede bu konuyla ilgili aynen şunu yazdım: "Beni burada kızdıran durum, Vodafone'un büyük ihmali ve genel umursamazlığı. ... 21. yüzyıla 20 sene girmişiz, kendisini bir "iletişim devi" lanse eden ve işi neticede "bilgi işlemden" ibaret bir şirketin bilgileri kendi sisteminde zaten ayrıyeten ikinci bir kez mevcut bir müşterisine ulaşamaması gibi bir durum sözkonusu olamaz. Faturalı bir hattı fatura adresi, telefon, email olmadan nasıl açıyorsun? Açılmış, sisteminde bu gibi eksikleri düzenli tetkik edip düzeltme talep eden, ettiren bir işlem ve prosedür nasıl yok? Yoksa fatura gönderme zamanı gelince ne adrese basıp nereye gönderiyorsun? Ptt öyle eksik bir adresle onu teslim bile ediyor mu? Burası (oralı tüm vatandaşlara tüm kalpten saygılarımla) Çemişgezek'in bir köyü de muhtar gelen mektubu meydanda eliyle kaldırıp isim okuyarak mı teslim ediyor? Hadi hiç biri tutmadı, aç bak, aynı kişinin sistemde başka bir hattı var. O adrese fatura gönder, o telefona SMS at. Sanki enayi gibi oturmuş gaipten medet umuyorlar. Vodafone'dan faturalar o telefona gitmiştir, yazılı fatura ulaşmasa da, zaten ispatlayamazsınız diyen oldu. Ben de kibarca izah ettim ki, sözleşme de ne kadar abonenin ödeme yükümlülüğü varsa, operatörün de aboneyi vakitli, doğru ve eksiksiz faturalandırma yükümlülüğü var. ... Zaten en son hat açtırdığımdan hatırlıyorum, o kendinden karbonlu iki - üç nüsha sözleşme formlarını öyle üstünkörü dolduruyorlar nasıl okunuyor bilmem. Aboneye verdikleri karbon kopya da o kadar silik ki, ne idüğü belirsiz bir şey oluyor."

Yahu zaten olay yukarıdaki sebeplerden Vodafone'da başlayıp, Vodafone'da bitiyor bence. Kendileri bir bakıp inceleseler zaten eminim sırf kullanımdan falan olayın yakınımla ilişkisi olmadığını anlayacaklar. Ancak Vodafone'da doğru mevki ile irtibata geçmek tam bir muamma. Müşteri hizmetlerinden bırakın bilgili ve alakalı, yetkili birini bulabilmek, bir insana dahi ulaşabilmek deveye hendek atlatmaktan daha zor. Ama belki BTK aracılığıyla baskıyı artırabiliriz. Bir denemeye değer, teşekkür ederim.
 

akay

Super Moderator
Site Yetkilisi
Geçen ay telefonuma bir mesaj geldi iki adet ödenmemiş turkcell faturam yüzünden icralık olmuşum..hemen aradım dosya bize 2018 haziran ayında turkcell tarafından verildi ayrıntıları bilemeyiz dediler..turkceli aradım dedim arkadaş ben faturalı hat kullanmıyorum ne iş bu dedim..şimdi komediye bakın

2001 yılı mayıs haziran iki adet ödenmemiş borcunuz var dedi :D yaa arkadaş 18 yıl geçmiş şimdiye kadar aklınız nerde benim öyle bir numaram ve borcum varsa istedinizde vermedikmi 18 yıl bu borumu:D hiç hatırlamadığım belkide kullanmadığim bir numara yüzünden
Tebligat olmaksızın icralık oldum 700 lira istiyorlar :cool:

Müşteri hizmetlerini arayıp 15 yıldır kullandığım şu anki kontörlu hattımın iptalini istedim utanmadan siz bizim için değerlisiniz diyerek iptali engellemeye çalıştılar..bundan sonra size verecek tek kuruşum yok diyerek numaramı Vodafone taşıdım o da aynı pokun lacivertiymiş :)
 

aydin32019

Çırak
Geçen ay telefonuma bir mesaj geldi iki adet ödenmemiş turkcell faturam yüzünden icralık olmuşum..hemen aradım dosya bize 2018 haziran ayında turkcell tarafından verildi ayrıntıları bilemeyiz dediler..turkceli aradım dedim arkadaş ben faturalı hat kullanmıyorum ne iş bu dedim..şimdi komediye bakın

2001 yılı mayıs haziran iki adet ödenmemiş borcunuz var dedi :D yaa arkadaş 18 yıl geçmiş şimdiye kadar aklınız nerde benim öyle bir numaram ve borcum varsa istedinizde vermedikmi 18 yıl bu borumu:D hiç hatırlamadığım belkide kullanmadığim bir numara yüzünden
Tebligat olmaksızın icralık oldum 700 lira istiyorlar :cool:

Müşteri hizmetlerini arayıp 15 yıldır kullandığım şu anki kontörlu hattımın iptalini istedim utanmadan siz bizim için değerlisiniz diyerek iptali engellemeye çalıştılar..bundan sonra size verecek tek kuruşum yok diyerek numaramı Vodafone taşıdım o da aynı pokun lacivertiymiş :)
Geçmiş olsun. Benim Turkcell hattımda banka bir iki defa otomatik ödeme yapmayı atlamış, daha olur olmaz son ödeme tarihinin günü aramaya başlıyorlar. Hatırlatmaları iyi bir şey tabi.

Vodafone ise lütfedip yakınımın sistemde asıl kayıtlı adresine dahi bir ikaz göndermemiş. Hayır soruyoruz eksik fatura adresi ile faturalı hat nasıl açılıyor, hadi açtınız, faturayı nereye gönderiyorsunuz diye soruyoruz, cevaplayamıyorlar. Ptt bunları geri göndermez mi? Sistemleri arada sırada düzenli hesapları tarayıp, eksiği olanları belirleyip müşteri hizmetlerine arayın, sorun, düzelttirin uyarısı yapmıyor mu? Madem borç birikmeye başlamış, bakmıyor musun sisteminde bu şahsın kimlik no, ismi vesaire altında başka bir kayıt yok mu diye? İnanılmaz bir durum, akla ancak kasti art niyet gelebiliyor.

Siz siz olun, operatörlerle işlerinizde dikkatli olun. Öyle iyi ya da kötü operatör diye bir şey yok maalesef. Benim ve başka yakınlarımın üçüyle de sorunları oldu. Turkcell'in taahhüt bitip, hiç bir uyarı yapmayıp, müdahele edilene dek aniden faturayı bir sonraki ay 3 - 4'e katladığı durumlar oldu. Türk Telekom'un 80 küsur bir yakınıma bir seneyi (hatta ne senesi, 18 ayı) aşkın bir süre önce hem müşteri hizmetlerinden, hem Telekom şubesine bizzat gidip imza atarak kapattırdığı kullanmadığı bir hizmeti açık tutarak borç bindirdiği ve malum yaşlı başlı ve gözü korkan insana zorla haksız yere tahsil ettirdiği oldu. Nitekim Vodafone'un da bırakın yakınım gibi habersiz borçlandırmayı, gayet doğru ve düzgün açtırılmış yeni bir hattı "efendim şüpheli görünüyor" diye uluorta kapattığı falan da oldu. Hepsi aynı hikaye.
 

mavera55

Forum Kalfası
BTK ya yapacağınız şikayetleri ilgili kurum direk muhatabına sevk ediyor,
yani aracılık yapmaktan öte bir vasfı yok boşuna umuda kapılmayın.
Btk yerine e devlet uzerinden şikayetlerinizi cimer aracılığı ile yaparsanız daha etkili sonuç alırsınız.

Tarafınıza yapılmış olan bir tebligat olmadan icra takibi gerçekleşemez,
muhtarlığı kontrol edin evinizde bulunmadığınız durumlarda tebligatlar muhtara bırakılır,
yinede size bunla ilgili bir not pusulası kapınıza bırakılmış olması gerekiyor.

Muhtarda böyle bir tebliğ yoksa hat açılırken verilen adrese tebliğ çıkarılmış ise,
sure sınırı olmadan icra mahkemesi aracılığı ile usulsuz tebligat davası açıp haczi durdurabilirsiniz.

Adınıza açılmış olan hatları edevlet uzerinden göruntulemeniz mumkundur.

Yine adınıza başlatılmış olan hacizleri edevlet uzerinden ayrıntılı dava dosyasını ise
uyap vatandaş portalından kontrol edebilirsiniz.

Yapılan icra tebligatlarına 7 gun içerisinde borcunuz olmadığına dair bir beyanla
cevap vermeniz durumunda açılan haciz durur,karşı tarafın 1 yıl içerisinde itirazın iptali davası açması gerekir.

Son olarak EKOL HUKUK denilen İzmir merkezli hukuk burosu adına tezatla,
tam bir şeref haysiyet ve onur yoksunu bir icra takip burosudur....
 

YazılımMimarı

Forum Ustası
Tavsiyem ->
- Yakınınız adliyeye gidip, savcılığa şikayet başvurusu yapsın. Bilgim dahilinde olmadan üzerime hat çıkarılmış.
- BTK'ye internet üzerinden gelen sms'in screen shot'ını alıp + savcılığa başvuru yaptığı şikayet dilekçesinin fotoğrafınıda ekleyip, şikayet başvurusu oluşturun.


Benimde böyle bir hikayem mevcut hala daha devam ediyor.

Sanırım 6-7 sene önce benimde başıma bu tür bir o lay geldiydi :)
Ben tesadüfen, e-devlet kapısı açılında üzerime olan hatları sorgularken görüp, akabinde adliyeye gidip, savcılığa şikayet dilekçesi yazmıştım.

Yanlış hatırlamıyorsam geçen yılın ağustos ayında, adıma hat çıkaranları yakalamışlar ve farklı bir bölgeden oldukları için görülen duruşma hakimi benden 10 sayfa imza istemişti. Küfrede küfrede imza atmıştım. İnşallah bir sonuca ulaşmıştır. Bizdeki adalet sistemi tam anlamıyla budur.
 

akay

Super Moderator
Site Yetkilisi
Tavsiyem ->
- Yakınınız adliyeye gidip, savcılığa şikayet başvurusu yapsın. Bilgim dahilinde olmadan üzerime hat çıkarılmış.
- BTK'ye internet üzerinden gelen sms'in screen shot'ını alıp + savcılığa başvuru yaptığı şikayet dilekçesinin fotoğrafınıda ekleyip, şikayet başvurusu oluşturun.


Benimde böyle bir hikayem mevcut hala daha devam ediyor.

Sanırım 6-7 sene önce benimde başıma bu tür bir o lay geldiydi :)
Ben tesadüfen, e-devlet kapısı açılında üzerime olan hatları sorgularken görüp, akabinde adliyeye gidip, savcılığa şikayet dilekçesi yazmıştım.

Yanlış hatırlamıyorsam geçen yılın ağustos ayında, adıma hat çıkaranları yakalamışlar ve farklı bir bölgeden oldukları için görülen duruşma hakimi benden 10 sayfa imza istemişti. Küfrede küfrede imza atmıştım. İnşallah bir sonuca ulaşmıştır. Bizdeki adalet sistemi tam anlamıyla budur.
2006 yılında bir günde sekiz hat almışım kimsede hoop dur bakalım sen ne yapıyorsun dememiş..ver fotokopiyi al git yapmışlar..neyseki hepsi pasif görünüyor e-devlette
 

aydin32019

Çırak
Son yazdıklarım üzerinden iki hafta kadar geçti, ben de onca iş güç arasında elimden geldiğince araştırıp soruşturup yakınıma yardımcı olmaya çalışıyorum. Konuyu takipsiz bırakmamak ve elime geçen ek bilgileri de paylaşmak için yine yazıyorum.

Özetle durum şuydu: Bir yakınıma Şubat başlarında Vodafone'un tahsilat için tuttuğu bir hukuk bürosundan, tanımadık bir Vodafone hattına dair ödenmeyen borçların tahsili için beklenmedik bir icra tehdidi gelmişti. Ne büro ne de operatör konuyla ilgili daha bilgi vermiyor, bir yandan da dosya masrafı v.b. ek "yasal ücretler" tehdidi ile de ödeme baskısı yapılıyordu. Ben de onun adına bu konuda yardım danışmıştım. Son durum ise şöyle...

Öncelikle; biz her taraftan evrak talep etmeye devam ediyoruz ama nafile, elimize geçen yok. Ne hukuk bürosu, ne operatör, ne gittiğimiz sayısız Vodafone bayii, hiç biri bize bir evrak "gönderemiyor" ve/veya göndermiyor. Bu devam eden problemin önemi biraz aşağıda ortaya çıkacak.

İkinci olaraktan; konuyu tanıdık bir hakim ve bir de komşumuz bir avukata (gayriresmi olarak) danıştık. Her ikisi de eğer borç meblağ çok çok yüksek değilse şimdilik ödememizin ve sonradan duruma göre uygun yasal yollardan itiraz ve geri talep etmemizin daha akıllıca olacağını söylediler. Herhangi bir soruşturma ve/veya davanın aylar, hatta 1 - 2 yıla sarkacağını ve bu süre zarfında da hukuk bürosunun işin peşini bırakmayacağını; bizim her itirazımıza itiraz edip hatta "ilamsız icra" diye bir yoldan dahi bizden habersiz bile üsteletebileceklerini izah ettiler. Burada ve başka forumlarda da buna uyan bilgiler, tecrüblere ben de rast geldim. Yani sonuç itibariyle bu borcu uzun yolla muhtemelen sildirebileceğimizi ama o arada da çok ama çok daha katı masrafa girilmesi gerekeceğini söylediler. Bu yakınımın bir hayli gözünü korkuttu ve benim itirazlarıma rağmen — elinde de en ufak bir evrak dahi olmadan — o az da olsa borcu ödedi. Şimdi biz onun gereken itirazını yapıp geri alabilme aşamasına geldik.

Son olarak; elimizde hiç bir evrak v.s. yok diyorum ya? İşte nihayet bu meçhul "borçlu hattın" neyin nesi olabileceğine dair bir ipucu bulduk. Yakınımın kesinlikle FATURALI bir hat açtırmadığını ve bundan %100 emin olduğunu yazmıştım. Bu öyle. Yalnız, yakınım geçen sene kendi faturalı hattını başka bir operatöre taşımış. O işlemi yaptırırken de aklına gelmişken, 90+ yaşında ve eve mahsur annesinin 112 acil falan gibi aramak için bulunsun diye kullanabileceği, ev telefonuna ek yedek ama FATURASIZ bir hat açtırmış. Kendisi o hattı da aynı vakitte aldığı için onu da yeni operatöründen diye hatırlıyordu. Ama sonra e-Devlet'den ve o operatörden bakınca onun Vodafone olabileceğini keşfettik (daha annesindeki SIM karta bakacağız, henüz gitme fırsatı olmadı). Yakınım o hattı FATURASIZ açtırdığından da %100 emin. Annesi yaşı itibariyle zaten cep telefonu kullanamıyor, zaten onu da çok acil bir durum olursa nadiren kullanır diye aylık bir sözleşme yerine kontörlü bir hat tabi çok daha makul olduğundan bilhassa öyle talep etmiş.

Neticede, bizim bu bilgiler ışığında en iyi "tahminimiz", Vodafone bayii ya da operatörün kendisi kasti ya da arızayla bu FATURASIZ hattı sisteme FATURALI olarak girmiş. Ama "borçlu" hattın arıyor ve bilgilerini soruyoruz, adres eksik, telefon, eposta yok diye ilk konuda izah etmiştim ya? İşte nasıl olmuşsa FATURA ADRESİ OLMAYAN bir hat FATURALI olarak aktif hale getirilmiş. Şimdi neden "tahmin" kelimesini kullandım? Çünkü halen elimizde en ufak bir evrak yok. Yakınım da verildiğini hatırlamıyor. Bu da beni pek şaşırtmadı, zira ne zaman Vodafone bayiilerinde işim olsa yeni hat açtıran arada sırada önüme denk geliyor. Bayiilerin alelacele satış yapmak için nasıl üstünkörü form doldurduklarını, ne baştansavma bilgiler verdiklerini, nasıl parayı tahsil edip SIM kartı müşterinin eline tıkıştırıp müşteriyi peydah ettiklerini de görüyorum. Tabi burada yakınım daha dikkatli olup, bir evrak var mı diye ısrar da etmeliydi ama teknik bir insan değil, insanlık hali. Bir de bize bazı bayiilerin Vodafone'un performans kriterlerini, aylık istenen faturalı hat açtırma kotasını tutturabilmek için benzer işler yaptıkları da söylendi.

Tabi bunu keşfeder keşfetmez, Vodafone'un tüm kanallarından yazılı, sözlü abonelik başvurusunda alınan evraklar ve sözkonusu o "borçlu" hattın sözde faturalarının birer nüshalarını talep ettik. Şimdi normalde bunlar online işlemlerle görülebiliyor ama hat kapalı olduğu için bu mümkün değil. Yalnız benim anladığım kadarıyla, BTK mevzuatı ve yasalar gereği abone talep ettiğinde operatör herhangi veya tüm faturaların nüshasını aboneye sunmakla yükümlü. Aynısı zaten Vodafone'un kendi web sitesinde bile yazılı. Eposta ile isteyince de ücret de alınmıyor (ki bu da sitelerinde yazılı). Ancak haftalardır bize mazeret üzerine mazeret veriyorlar. Sistem bozukmuş, sonra arayacakmışız... Göndermişler de gelmemiş... Spam'e bakınızmış (orada kesinlikle yok)... Göndermişler, sorduğunuza göre bir kaç saate, yarına, 48 saate anca gelirlermiş... 542'ye göre siteden form doldurup dilekçe verecekmişiz... Yaptık, siteden gelen cevaba göre 542'yi arayacakmışız... Anlayacağınız tam bir kısır döngü. Ben de artık bu kadar uğraştırıp da bir türlü bunları vermemelerinin ardında neredeyse kesin bir art niyet olduğundan şüphe eder oldum. Tahminim istediğimiz evraklar açık ve net yakınımı haklı, bayii ve/veya operatörü kusurlu gösterdiği için — nasılsa parayı da aldılar — işi geçiştirip yakınımı caydırmaya çalışıyorlar.

Yine biraz uzun oldu ama eksik bilgi vermek istemedim. Yeni sorularım:

1) Operatör, hiç ama hiç bir irtibat bilgisi — ve bilhassa FATURA ADRESİ — olmadan nasıl FATURALI bir hat açabilir ya da çevirme yapabilir? Sistem bunu hiç mi kontrol etmiyor? Sonradan farkedince Vodafone da mı hiç şüphelenmiyor, soruşturmuyor?

2) Diyelim baştan ya da sonradan aboneden izinsiz ve habersiz böyle bir işlem yapılmış. Operatör, bırakın icrayı-micrayı, tahsilatı, ödeme talep etmeden önce aboneyi doğru düzgün, düzenli ve vakitlice faturalandırmaktan yükümlü değil mi? Fatura tebligatı olmadan, ibraz edilmeden aboneye nasıl bir borç bindirilebiliyor?

3) Yine diyelim olan olmuş, boş adresli bu basılan/kesilen faturalar nereye gidiyor? Ptt, "adres yanlış/eksik" diye operatöre geri getirmiyor mu? Orada da mı jeton düşmüyor.

4) Hukuk bürosu (ödeme yapmadan önce de, sonra da), "iş icraya daha gitmedi, henüz "borç dosyası" diye bir şey yok, hiç bir şey vermek zorunda değiliz" deyip kesip atıyor. Bu doğru mu?

5) Biz bu durumu kesinlikle aydınlatacak sözkonusu evrakları — durum itibariyle gereken zorlatmayla — nasıl, ne yolla temin edebiliriz? BTK'dan şikayet açmak doğru olur mu? Nispeten çabuk ilgilenilir mi? Tüketici Hakem Heyeti'ne de mi başvursak?

Yanlış anlamayın, bana kalsa yarın gidelim suç duyurusunda bulunalım diyorum ama yakınım da elinde tüm evrak ve bilgi olmadan bunu yapmak istemiyor. Zaten kendinden habersiz bir "icra" kazığı yedi, "ya bu avukatları falan biz bunları edinmeden sonradan bir şeyleri kurcalar, oynar beni haksız gösterir, başıma daha da dert olurlarsa?" diyor, ona da uzmanlık alanım olmadığı için bir şey diyemiyorum.

Buraya kadar takip eden, katılımda bulunan/bulunacaklara tekrar teşekkürler.
 

mavera55

Forum Kalfası
Kafanızı çok karıştırmayın,ilk önce edevlet ten cimer uzerinden bir şikayet oluşturun,
yapmış olduğunuz ödemeler var ise bunları belirten makbuzlarla tuketici hakem heyetine
başvuruda bulunun.
Hukuk burosunun tacizlerini ciddiye almayın,size icra dairesi aracılığı ile tebliğ yapmadan
hiçbirşey yapamazlar,çok rahatsız olursanız savcılığa şikayet edebilirsiniz.
Hakem heyetine başvururken dolduracağınız dilekçeye TEDBİR TALEPLİ ibaresini ekleyin.
 

aydin32019

Çırak
Kafanızı çok karıştırmayın,ilk önce edevlet ten cimer uzerinden bir şikayet oluşturun,
yapmış olduğunuz ödemeler var ise bunları belirten makbuzlarla tuketici hakem heyetine
başvuruda bulunun.
Hukuk burosunun tacizlerini ciddiye almayın,size icra dairesi aracılığı ile tebliğ yapmadan
hiçbirşey yapamazlar,çok rahatsız olursanız savcılığa şikayet edebilirsiniz.
Hakem heyetine başvururken dolduracağınız dilekçeye TEDBİR TALEPLİ ibaresini ekleyin.
Peki, anlıyorum. "TEDBİR TALEPLİ" ne anlama geliyor, yani işlevi tam olarak nedir acaba?

Teşekkürler.
 

Agovic

Daimi Üye
Kargaşaya gerek yok. Hat yakınınız tc sine ait değilse birşey olmaz. Farklı irtibat numaraları vermekten kaynaklanıyor. Avukata ben değilim deyin geçin. Ahmetin borcunu Mehmet ödemek zorunda değil
 

mavera55

Forum Kalfası
Kargaşaya gerek yok. Hat yakınınız tc sine ait değilse birşey olmaz. Farklı irtibat numaraları vermekten kaynaklanıyor. Avukata ben değilim deyin geçin. Ahmetin borcunu Mehmet ödemek zorunda değil
Adınıza daha önce ilamsız icra takibi yapıldı mı ?
Yada proseduru biliyor musunuz ?
Konuya hakim değilseniz yanlış yönlendirme yapmaktan kaçının lutfen.
 
Üst